Skip to content

Snipet pretrage, ili Google snipet, je generisani izvod sadržaja sa veb stranice koji je predstavljen u SERP-ovima. Snipeti imaju veliki značaj kada je u pitanju privlačenje posetilaca, pošto kvalitetno napisan snipet može u mnogome da privuče korisnike da kliknu na vaš link i na taj način poveća stopu klikova i poseta vašem sajtu. Do skora je važilo da Google snipet izvlači iz termina za pretragu i iz meta podataka, pre svega meta opisa. Ipak ovo više nije pravilo.
Google je ažurirao svoje smernice za snipete u pretrazi da bi razjasnio kako algoritam bira šta će koristiti u rezultatima pretrage. Akcenat je stavljen sa sadržaj sajta, te je ovo još jedan od razloga zašto je važno imati kvalitetno dizajniran veb sajt, kao i kvalitetan sadržaj na njemu.

 

Kako Google bira snipete u pretrazi?

Google je ažurirao svoju dokumentaciju za Search snipete da bi razjasnio šta utiče na Google-ov algoritam za odabir šta će se prikazati kao snipet u rezultatima pretrage. Ova promena može predstavljati veliku promenu u načinu na koji su meta opisi napisani i kako je sadržaj optimizovan.

Veb stranica koja se prikazuje na stranicama rezultata pretraživača (SERP) sastoji se od naslova, URL-a i opisa u jednoj do dve rečenice o čemu se radi na veb stranici. Taj poslednji deo se zove snipet. Snipet se definiše kao sažet ili kratak opis o čemu se radi na veb stranici. Tradicionalno, snipet je uglavnom izveden iz meta opisa. Ali to već neko vreme nije slučaj.

 

Google pojašnjava smernice za snipete

Google je ažurirao svoju dokumentaciju kako bi razjasnio da je sadržaj stranice glavni izvor odakle dolazi snipet. Promene su takođe učinile jasnijim da strukturirani podaci i meta opis nisu primarni izvor za kreiranje snipeta.

Zvanična dokumentacija o promeni kaže:
„Šta: U našoj dokumentaciji o snipetima je objašnjeno da je primarni izvor snipeta sam sadržaj stranice.

Zašto: Prethodna formulacija je netačno implicirala da su strukturirani podaci i HTML element meta opisa primarni izvori za snipete.“

Google je uklonio znatni deo teksta iz prethodne verzije dokumentacije. Prethodna verzija je podrazumevala da je snipet izveden uglavnom iz meta opisa i rekla je da Google „može“ da izabere i sadržaj na stranici za snipet.

 

Sadržaj je glavni izvor snipeta

Ažurirana dokumentacija sada jasno pokazuje da je sadržaj stranice glavni izvor snipeta. Meta opis može samo ponekad da utiče na to kako će snipet biti generisan.

Ovo je nova verzija dokumentacije:
„Google prvenstveno koristi sadržaj na stranici da automatski odredi odgovarajući snipet Takođe možemo da koristimo deskriptivne informacije u elementu meta opisa kada opisuje stranicu bolje od drugih delova sadržaja.”

Takođe postavljena je nova formulacija:
„Snipeti se prvenstveno kreiraju od samog sadržaja stranice. Međutim, Google ponekad koristi HTML element meta opisa ako može dati korisnicima tačniji opis stranice od sadržaja preuzetog direktno sa stranice.”

 

Šta promena u smernicama znači za SEO

Mnogi vodiči za SEO koji su objavljeni na mreži (pogrešno) savetuju da je najbolji način da se optimizuje meta opis da se koristi kao „reklamni copy“ i da se u njemu koriste „ciljne ključne reči“.

Ideja je da ključne reči prikazane u snipetima budu podebljane u SERP-ovima, čineći ih posebnim, tako da će ključne reči u meta opisu dobiti podebljane ključne reči koje će skrenuti pažnju na njih i podstaći veću stopu klikova.

To je 100% pogrešan savet i zastareo. Dodavanje ključnih reči u meta opis nije važno (meta opisi se ne koriste za rangiranje) i svrha meta opisa nije da privuče klikove iz SERP-ova. To je star i zastareo savet i prouzrokovaće da Google ne koristi meta opis za snipet.

Ispravna upotreba meta opisa je da se tačno i koncizno opiše o čemu je veb stranica, tačka.

Google nije zainteresovan za prikazivanje snipeta optimizovanih za pretragu. Oni žele da pokažu opis o čemu se radi na veb stranici, a Google-ov savet o tome kako da napišete meta opis je u skladu sa zvaničnom HTML specifikacijom meta opisa.

 

Kako od sada pisati meta opis

Ovako Google savetuje da napišete meta opis:
„Google će ponekad koristiti oznakusa stranice da generiše snipet u rezultatima pretrage, ako smatramo da korisnicima daje tačniji opis nego što bi to bilo moguće samo na osnovu sadržaja na stranici. Oznaka meta opisa generalno informiše i interesuje korisnike kratkim, relevantnim rezimeom o čemu se radi na određenoj stranici.”

Google zatim opisuje sadržaj meta opisa poredeći sa nečim što bi moglo biti nalik na reklamu. Meta opisi su kao reklama koja ubeđuje korisnika da je stranica upravo ono što traže.

Veliki zaključak iz ažuriranih smernica za snipete je da je primarni izvor snipeta sadržaj i da Google „može“ da koristi meta opis. Na kraju, Google jasno stavlja do znanja da strukturirani podaci ne igraju nikakvu ulogu u odabiru reči koje će se koristiti kao snipet.

Ono što onda znači za SEO je da su dani pakovanja ključnih reči u meta opis definitivno završeni. Koristite ih pravilno i to vam može pomoći da bolje kontrolišete snipet koji Google koristi u rezultatima pretrage.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.