Skip to content

Snipet pretrage, ili Google snipet, je generisani izvod sadržaja sa veb stranice koji je predstavljen u SERP-ovima. Snipeti imaju veliki značaj kada je u pitanju privlačenje posetilaca, pošto kvalitetno napisan snipet može u mnogome da privuče korisnike da kliknu na vaš link i na taj način poveća stopu klikova i poseta vašem sajtu. Do skora je važilo da Google snipet izvlači iz termina za pretragu i iz meta podataka, pre svega meta opisa. Ipak ovo više nije pravilo.
Google je ažurirao svoje smernice za snipete u pretrazi da bi razjasnio kako algoritam bira šta će koristiti u rezultatima pretrage. Akcenat je stavljen sa sadržaj sajta, te je ovo još jedan od razloga zašto je važno imati kvalitetno dizajniran veb sajt, kao i kvalitetan sadržaj na njemu.

 

Kako Google bira snipete u pretrazi?

Google je ažurirao svoju dokumentaciju za Search snipete da bi razjasnio šta utiče na Google-ov algoritam za odabir šta će se prikazati kao snipet u rezultatima pretrage. Ova promena može predstavljati veliku promenu u načinu na koji su meta opisi napisani i kako je sadržaj optimizovan.

Veb stranica koja se prikazuje na stranicama rezultata pretraživača (SERP) sastoji se od naslova, URL-a i opisa u jednoj do dve rečenice o čemu se radi na veb stranici. Taj poslednji deo se zove snipet. Snipet se definiše kao sažet ili kratak opis o čemu se radi na veb stranici. Tradicionalno, snipet je uglavnom izveden iz meta opisa. Ali to već neko vreme nije slučaj.

 

Google pojašnjava smernice za snipete

Google je ažurirao svoju dokumentaciju kako bi razjasnio da je sadržaj stranice glavni izvor odakle dolazi snipet. Promene su takođe učinile jasnijim da strukturirani podaci i meta opis nisu primarni izvor za kreiranje snipeta.

Zvanična dokumentacija o promeni kaže:
„Šta: U našoj dokumentaciji o snipetima je objašnjeno da je primarni izvor snipeta sam sadržaj stranice.

Zašto: Prethodna formulacija je netačno implicirala da su strukturirani podaci i HTML element meta opisa primarni izvori za snipete.“

Google je uklonio znatni deo teksta iz prethodne verzije dokumentacije. Prethodna verzija je podrazumevala da je snipet izveden uglavnom iz meta opisa i rekla je da Google „može“ da izabere i sadržaj na stranici za snipet.

 

Sadržaj je glavni izvor snipeta

Ažurirana dokumentacija sada jasno pokazuje da je sadržaj stranice glavni izvor snipeta. Meta opis može samo ponekad da utiče na to kako će snipet biti generisan.

Ovo je nova verzija dokumentacije:
„Google prvenstveno koristi sadržaj na stranici da automatski odredi odgovarajući snipet Takođe možemo da koristimo deskriptivne informacije u elementu meta opisa kada opisuje stranicu bolje od drugih delova sadržaja.”

Takođe postavljena je nova formulacija:
„Snipeti se prvenstveno kreiraju od samog sadržaja stranice. Međutim, Google ponekad koristi HTML element meta opisa ako može dati korisnicima tačniji opis stranice od sadržaja preuzetog direktno sa stranice.”

 

Šta promena u smernicama znači za SEO

Mnogi vodiči za SEO koji su objavljeni na mreži (pogrešno) savetuju da je najbolji način da se optimizuje meta opis da se koristi kao „reklamni copy“ i da se u njemu koriste „ciljne ključne reči“.

Ideja je da ključne reči prikazane u snipetima budu podebljane u SERP-ovima, čineći ih posebnim, tako da će ključne reči u meta opisu dobiti podebljane ključne reči koje će skrenuti pažnju na njih i podstaći veću stopu klikova.

To je 100% pogrešan savet i zastareo. Dodavanje ključnih reči u meta opis nije važno (meta opisi se ne koriste za rangiranje) i svrha meta opisa nije da privuče klikove iz SERP-ova. To je star i zastareo savet i prouzrokovaće da Google ne koristi meta opis za snipet.

Ispravna upotreba meta opisa je da se tačno i koncizno opiše o čemu je veb stranica, tačka.

Google nije zainteresovan za prikazivanje snipeta optimizovanih za pretragu. Oni žele da pokažu opis o čemu se radi na veb stranici, a Google-ov savet o tome kako da napišete meta opis je u skladu sa zvaničnom HTML specifikacijom meta opisa.

 

Kako od sada pisati meta opis

Ovako Google savetuje da napišete meta opis:
„Google će ponekad koristiti oznakusa stranice da generiše snipet u rezultatima pretrage, ako smatramo da korisnicima daje tačniji opis nego što bi to bilo moguće samo na osnovu sadržaja na stranici. Oznaka meta opisa generalno informiše i interesuje korisnike kratkim, relevantnim rezimeom o čemu se radi na određenoj stranici.”

Google zatim opisuje sadržaj meta opisa poredeći sa nečim što bi moglo biti nalik na reklamu. Meta opisi su kao reklama koja ubeđuje korisnika da je stranica upravo ono što traže.

Veliki zaključak iz ažuriranih smernica za snipete je da je primarni izvor snipeta sadržaj i da Google „može“ da koristi meta opis. Na kraju, Google jasno stavlja do znanja da strukturirani podaci ne igraju nikakvu ulogu u odabiru reči koje će se koristiti kao snipet.

Ono što onda znači za SEO je da su dani pakovanja ključnih reči u meta opis definitivno završeni. Koristite ih pravilno i to vam može pomoći da bolje kontrolišete snipet koji Google koristi u rezultatima pretrage.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer