Skip to content

Ponekad nemamo inspiraciju za pisanje. Dešava se da je tražimo svuda oko nas, a kada je nađemo, to ipak nije dovoljno. Potrebno je da posedujemo još neke veštine da bismo bili dobar pisac.

 

Kako da pišete kao Hemingvej

Brian Clark, osnivač sajta Copyblogger napisao je zanimljiv tekst o tome kako da pišete kao Hemingvej. Svi smo čuli za Ernesta Hemingveja i bar za jednu od njegovih najpoznatijih knjiga – Starac i more. U tekstu koji je Brian napisao za Copyblogger, on objašnjava zašto bi uopšte trebalo da pišete kao Hemingvej. 

Reč koja najbolje objašnjava Hemingvejev stil pisanja je – sažeto! 

U rečniku Merriam-Webster sažeto je definisano kao kompaktno, precizno izražavanje, bez protraćenih reči. Svako ko želi da piše kao Hemingvej trebalo bi da izbegava dugačka objašnjenja i nejasne rečenice ili fraze.

radni sto u sobi pored prozora na kome se nalazi stara pisaća mašina

5 pravila koja vas uče kako da pišete dobro kao Hemingvej

 

  1. Koristite kratke rečenice

Hemingvej je znao da “ubode” poentu! Bio je poznat po svom minimalističkom stilu pisanja bez korišćenja prideva. Jednom su ga izazvali su ga da ispriča celu jednu priču u samo 6 reči. On je u tome uspeo, a priča je glasila ovako: “Na prodaju: cipele za bebu, nikad obuvene.”

 

  1. Koristite kratke uvode

Kratki uvodi su čitljiviji i lakše razumljivi. Kada je uvod kratak, mora sadržati poentu i to je ono što će zadržati pažnji čitaoca.

 

  1. Koristite “energične” reči

Energične reči su one koje dolaze iz strasti, fokusa i namere.

devojka za radim stolom gleda u svesku u kojoj piše positive mindset
  1. Budite pozitivni

Poznato je da Hemingvej i nije bio baš najrazdraganiji čovek na svetu. Na šta se onda misli kad se ovde kaže “budite pozitivni”? U suštini, trebalo bi, kada pišete, da za nešto kažete šta jeste, pre nego šta nije. Na primer, umesto da kažete “ovaj proizvod nije skup”, možete reći “ovaj proizvod je ekonomičan”. Ili umesto – “ova procedura je bezbolna”, kažite – “ova procedura je relativno komforna”.

 

  1. Nikada nemojte imati samo 4 pravila

Brian Clark, autor teksta Kako da pišete kao Hemingvej za kraj dodaje – Hemingvej je u stvari imao 4 pravila pisanja, ali sam ja morao da istražim malo dublje radi ovog petog pravila i evo šta sam pronašao. Hemingvej je jednom prilikom rekao: “Pišem jednu stranu koja je vredna remek-dela, na prema 99 strana koje ne valjaju ništa. Trudim se da te strane koje nisu dobro napisane bacim u đubre.”

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Copyblogger

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top