skip to Main Content

Ne postoji korelacija između količine prikaza koju vaš sajt dobija (Impressions) za određenu ključnu reč i obima pretrage (Search Volume) za tu ključnu reč. John Mueller iz Google-a kaže da prikazi (Impressions) koje vaš sajt dobija za ključnu reč nisu pokazatelj obima pretrage za tu ključnu reč.

Ovo je navedeno na Tviteru kao odgovor na pitanje da li se podaci o prikazima u Google Search Console-i mogu koristiti za procenu obima pretrage. Na primer, ako imate stranicu rangiranu na prvoj poziciji za određenu ključnu reč, a ona ostvaruje 1000 impresija mesečno, da li to znači da obim pretrage ključne reči iznosi 1000 mesečnih upita?

„Ne, to ne funkcioniše tako“, kaže Mueller.

 

Impresije nisu jednake obimu pretrage

Prvo, Mueller pojašnjava kako se podaci o impresijama razlikuju od podataka o obimu pretrage:

„Prikazi su prikazi koje je vaš sajt dobio u pretrazi. To nisu nužno sve impresije prikazane svim korisnicima. To nije obim pretrage. Takođe, svi alati nagađaju i pojednostavljuju obim pretrage, tako da će brojevi koje vidite u alatkama za obim pretrage uvek biti pogrešni.”

Korisnik Tvitera koji je postavio početno pitanje, nastavlja dalje.

On ima stranicu koja se rangira na prvom mestu za određenu ključnu reč. Zato on pita da li impresije koje stranica dobija ukazuju na količinu pretraga koje se vrše za tu ključnu reč.

On kaže:

„Hvala na pojašnjenju, ali ipak sam zbunjen!

Na primer:

Imam ključnu reč/upit (Pretpostavimo „Kupite cipele“) u Search Console-i koja se rangira na 1. poziciji i ostvaruje 1000 prikaza u jednom mesecu, tako da bi i obim pretrage trebalo da bude 1000?“

 

On pretpostavlja, pošto je stranica na prvom mestu pretrage, da se njegova stranica prikazuje svima koji unesu ovu ključnu reč u Google.

Stoga, prema njegovom obrazloženju, broj impresija prikazanih u Search Console-i mogao bi se koristiti kao način da se utvrdi mesečni obim pretrage ključne reči.

 

Mueller brzo odbacuje tu teoriju:

„Ne nužno. Samo zato što ste u nekim slučajevima na prvom mestu, ne znači da se stranica uvek prikazuje.”

Iako alati za praćenje ranga pokazuju da je stranica rangirana na prvo mesto za određenu ključnu reč, nije tačno pretpostaviti da se prikazuje za 100% pretraga.

računar na radnom stolu u čiju tastaturu ruka ukucava termin za pretragu

Dakle, podaci o prikazima za stranicu rangiranu br. 1 nisu isti kao obim pretrage ključne reči po kojoj se ona rangira, pošto se stranica ne prikazuje svim koji pretražuju. Postoji više razloga zašto stranica ne bi bila prikazana svim koji pretražuju, uprkos rangiranju broj jedan za ključnu reč.

Izgled stranice sa rezultatima pretrage može da utiče na broj prikaza koje dobijaju organske veze. Na primer, ako je prikazana gomila rezultata Google Ads-a, korisnik će verovatno morati malo da skroluje nadole pre nego što vidi organske veze. U takvom slučaju, impresija ne bi bila zabeležena za stranicu na prvoj poziciji ako korisnik nije skrolovao dovoljno nadole da bi video organske rezultate.

Drugi razlog može biti personalizacija i činjenica da rezultati pretrage nisu identični za sve korisnike. Ključni zaključak je da impresije nisu jednake obimu pretrage.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvori: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top