Skip to content

Možemo očekivati velike novine kada je u pitanju tranparentnost praćenja na Android aplikacijama. Google je najavio da će omogućiti korisnicima da onemoguće deljenje svog ID-a sa oglašavačim. Ovaj ID (jedinstveni identifikator uređaja) omogućava trgovcima da prate korisnike dok se kreću između aplikacija. Ova reakcija Google-a dolazi oko dva meseca nakon što je Apple načinio sličnu promenu. Ovo će biti velika novina u praćenju transparentnosti aplikacija na Android uređajima i još jedan korak koji Google preduzima u skorašnjim naporima za veću privatnost podataka korisnika. 

 

Transparentnost praćenja na Android aplikacijama

 “Počevši od kraja 2021. godine, kada korisnik onemogući oglašavanje zasnovano na interesovanjima ili personalizaciju oglasa, identifikator oglašavanja neće biti dostupan. Dobićete niz nula umesto identifikatora.”, kažu zvanično iz Google-a.

Ova promena će se odvijati u fazama, počevši od aplikacija koje se pokreću na Android-u 12 do kraja ove godine. Promena će se primenjivati i na aplikacije pokrenute na uređajima koji podržavaju Google Play od početka 2022. godine.

“Stalni identifikatori su i dalje dostupni jer postoje različiti podržani slučajevi korišćenja koji nisu povezani sa oglašavanjem. Dugoročno, procenićemo dodatne mogućnosti kako bismo korisnicima pružili još više informacija o tome koji trajni identifikatori se pružaju trećim licima. Obavestićemo to vidno i unapred kada budemo imali detalje.”

Ovaj identifikator se takođe može koristiti u druge svrhe, poput analitike ili sprečavanja prevara. Google će nastojati da pruži alternativu za podršku takvim slučajevima korišćenja u julu.

Veća orijentacija na privatnost podataka može pomoći Google-u da naiđe da bolji prijem i sliku u javnosti. Takođe znači da Google zaista povećava kontrolu nad korisničkim podacima. Ovo može biti razlog za zabrinutost ukoliko kompanija nije transparentna u pogledu načina na koji postupa sa korisničkim podacima .

 

Da li je Google ipak iskren do kraja?

Google-ove nove politike privatnosti prilično su slične Apple-ovim promenama u transparentnosti praćenja aplikacija. Ipak, Google-ova opcija podrazumeva “opt-out” opciju koju preduzima korisnik. Dakle praćenje korisnika je podrazumevano, a korisnik je taj koji isključuje ovu mogućnost. Apple-ova opcija je „opt-in“, gde se izričito pita da li korisnici žele da dozvole aplikaciji da ih prati kada se aplikacija otvori prvi put.

Ukoliko Google-ova primena slična Apple-ovoj, dovede da veći procenat korisnika može da onemogući praćenje, što oglašavačima može onemogućiti praćenje korisnika ili prodaju njihovih podataka drugim preduzećima. S druge strane, ako je opcija “opt-out” bude skrivena negde u menijima, na ne baš najtransparentniji način, uticaj na oglašavače neće biti tako drastičan.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top