skip to Main Content

Dobar naslov prodaje priču. Naslov je taj koji će korisnika privući da klikne na link ka vašem sajtu i koji će ga zainteresovati za sam sadržaj. Naslovi stranica imaju veliki uticaj na CTR jer pružaju važan kontekst pretraživačima, ali nedavna studija pokazuje da Google prepravlja naslove stranica veb sajta u više od 60 odsto slučajeva. Brojka koje može biti prilično frustrirajuća, s obzirom na uloženi trud u osmišljavanje dobrog naslova.

 

Google prepravlja 61,6% naslova

Aktuelno istraživanje na Zippy.com analiziralo je više od 80.000 naslova sa 2370 veb lokacija kako bi se otkrilo koliko je naslova na veb sajtu korišćeno u rezultatima pretrage. Pronašli su da je prepravljeno 61,6% naslova, u najmanju ruku bar delimično.

Dalje ispitivanje je potvrdilo da su određene komponente doprinele verovatnoći prepravljanja naslova. Google-ova namera je da svojim korisnicima pruži najbolji mogući naslov za pružanje konteksta onoga što veb sajt sadrži. Ako naslov nije dovoljno dobar po njihovim kriterijumima, onda će ga Google algoritam prilagoditi.

Ovo je često frustrirajuće za vlasnike veb sajtova i SEO stručnjake koji provode dosta vremena u osmišljavanju savršenog naslova. Google-ove izmene su se kretale od jedne reči do potpunog menjanja naslova.

 

Faktori koji utiču na promenu naslova 

Ipak postoji nada da će naši naslovi ipak ostati nepromenjeni. Istraživanje je potvrdilo da pridržavanje smernica za pisanje naslova povećava verovatnoću da Google zadrži vaš naslov, ali to ne znači da je poštovanje ovih smernica to garantuje.

 

Prekratki ili predugački naslovi

U pretrazi na računaru, Google obično ograničava naslove na 650 piksela (često malo više za rezultate za mobilne uređaje.) Naslovi duži od ovoga su skoro uvek skraćeni.

Ali Google takođe prepravlja i veoma kratke naslove.

Od više od 2370 analiziranih veb sajtova, Google je prepravio više od 95% izuzetno kratkih i dugačkih naslova. Naslovi stranica duži od 70 karaktera su izmenjeni 99,9% puta, a naslovi od 1 do 5 znakova su izmenjeni u 96,6% slučajeva.

Ima smisla da će Google prepraviti izuzetno kratke i dugačke naslove stranica kako bi se bolje razumeo sadržaj veb sajta. Idealna dužina naslova bila je 51-60 karaktera, i u tom slučaju su bili menjani između 39% i 42% slučajeva.

google-changes-title-tags-all-about-info

Google se bavi pružanjem informacija, tako da je korišćenje previše ključnih reči, istih naslova za više stranica i nepotrebno korišćenje imena brendova često dovodilo do toga da Google napravi promene.

 

Korišćenje zagrada i separatora

Korišćenje zagrada, separatora takođe uvećava mogućnost da naslov bude promenjen. Mnogo je veća verovatnoća da će Google promeniti vaš naslov ako koristite zagrade. Pretraživač je promenio naslov stranice sa zagradama u 77,6% slučajeva i potpuno uklonio reči između zagrada u 32,9%.

Da li Google brine koji separator koristite? Prema analizi, odgovor je gotovo sigurno potvrdan.

Za naslove koji koriste crtice kao separatore, Google je prepisao i potpuno uklonio crtice 19,7% slučajeva – i verovatno sadržaj između.

Poređenja radi, naslovi koji su koristili tzv. pipe separatore su bili izmenjeni u 41,0% slučajeva što je više nego dvostruko. Često je Google jednostavno zamenio pipe drugim separatorom, obično crticom. Čini se da su crtice definitivno manje podložne menjanju.

 

Možete li sprečiti Google da pravi promene?

Ne postoji način da se garantuje da Google neće promeniti naslov.  Google-ov John Muller rekao je da je malo verovatno da će mehanizam koji ograničava Google da menja metapodatke postati dostupan.

Ipak, postoji svetlo na kraju tunela za metapodatke. Oznake H1 su važan faktor rangiranja za Google i upodobljavanje H1 sa naslovom, čak i u slučaju sadrže često menjane elemente, smanjilo je verovatnoću ponovnog pisanja naslova na 20,6%.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Zippy.com

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top