skip to Main Content

Prikupljanje kontakt podataka potencijalnih kupaca, korisnika usluga, budućih zaposlenih i slično, u svetu digitalnog marketinga kratko se zove – prikupljanje leadova (eng. – lead generation).

U današnjem tekstu ćemo pisati o načinima prikupljanja leadova putem Facebook platforme ali ćemo spomenuti i druge načine.

Postoji niz nekoliko važnih koraka koji se moraju ispuniti da bi se ostvario lead i svi su bitni poput karika u lancu. O njima ćemo u nastavku bloga.

Gde se sve mogu prikupljati leadovi?

Ukoliko već postoji razrađen sistem prodaje, prilikom prodaje se mogu sakupljati leadovi kupaca i u okviru odredjenog “loyality programa” nuditi benefiti, akcije i popusti za naredne kupovine.

Korisnici se takođe mogu prijavljivati na newsletter, bez registracije i bilo kakve kupovine, kako bi se kasnije u nekom trenutku možda odlučili za kupovinu.

Prikupljanje leadova se može odvijati na sajtu, u okviru online ili offline anketa, raznih promocija ali i na Facebook-u, o čemu ćemo pisati u daljem tekstu.

Šta je sve bitno kod prikupljanja leadova na Facebook-u?

Nakon odabira vrste kampanje (o kojima će biti više reči u nastavku), potrebno je odrediti ciljnu grupu kojoj se obraćate, odnosno koga to “jurite” na Facebook-u (i Instagramu). Podešava se lokacija, pol, godine, i interesovanja.

Nakon toga se bira gde želite oglas da se prikazuje. Facebook feed, Instagram feed, Facebook Story, Instagram story itd.

Iako je svaki korak ovde bitan, od vizuala za kampanju dosta zavisi koliko ćete potencijalnih leadova privući da naprave akciju, tj. klik.

Potrebno je odrediti koje informacije prikupljate i prilikom kreiranja kontakt forme (chat template-a) jasno istaći šta je potrebno. Ime i prezime, broj telefona, mejl, adresa…

Tokom trajanja kampanje, potrebno je stalno pratiti prikupljanje leadova i biti ažuran u komunikaciji (ukoliko se odlučite za Messenger chat).

Budžet podešavate u zavisnosti od toga koliko leadova je potrebno, kolika je ciljna grupa i koji je period trajanja kampanje.

Vrste kampanja na Facebook-u za prikupljanje leadova?

U okviru Facebook kampanja, leadovi se mogu prikupljati na nekoliko načina. Iako pri odabiru kampanja postoji zasebna za prikupljanje leadova – lead generation, to nije jedini način koji se može koristiti.

 

Lead generation kampanja

Kao što i sam naziv kampanje kaže, ona služi isključivo za prikupljanje leadova (postoje i one koje ne služe isključivo za to ali se mogu iskorisiti. O njima ćete pročitati u nastavku bloga).

U ovom slučaju, Facebook algoritam prvo pronalazi one profile koji su radi da ostave svoje kontakt podatke. Naravno, ciljnu grupu svakako podešavate u okviru zasebne opcije. Postoji odabir jedne od tri mogućnosti u okviru kampanje i to: instant forma, automatizovani chat i poziv.

Forma ima nekoliko koraka koje treba proći i popuniti. Ovde je sve automatizovano i treba kreirati formu na taj način da dobijete sve potrebne informacije koje želite. Podaci se prikupljaju u zasebnom delu u okviru page-a koji se zove Leads Centre.

Ukoliko se odlučite za automatizovani chat u okviru Messanger-a, postoji mogućnost kreiranja zasebnog primera (template) sa pitanjima i ponudjenim odgovorima koji može biti prilagodjen vašim potrebama. 

Poziv podrazumeva unošenje broja telefona i prikupljanje podataka putem telefonskog razgovora. Ovde treba biti oprezan i prilikom podešavanja perioda aktivnosti kampanje, odabrati onaj vremenski period u toku dana kada se možete javljati na telefon, kako biste uštedeli na budžetu i kako kampanja ne bi bila aktivna u toku noći. Sigurno ne želite da vam telefon zvoni u 01h iza ponoći.

Messages kampanja

Ova vrsta kampanje je isključivo usmerena na pokretanje konverzacije putem Messanger-a i prikupljanje leadova na ovaj način. Facebook algoritam će u ovom slučaju tražiti profile koji lako stupaju u ovaj vid konverzacije. 

Ovde je isti slučaj kao kod Lead generation kampanje, tačnije njene mogućnosti za automatizovani chat, samo što je proces pokretanja konverzacije nešto drugačiji.

Potrebno je kreirati automatizovana pitanja i odgovore ali u svakom trenutku kasnije i pristupiti chat-u ukoliko je potrebno, tj. ukoliko bude nekih dodatnih pitanja, koje ste prevideli. Ukoliko se odlučite za ovu kampanju, leadove prikupljate “ručno” iz Messenger-a.

Traffic kampanja

Ova kampanja ne podrazumeva prikupljanje leadova direktno na Facebook-u, već se može iskoristiti za dovodjenje na sajt i prikupljanje leadova u okviru kontakt forme koja se nalazi na sajtu.

Zakonska ograničenja u vidu prikupljanja podataka su uvek postojala, a od nedavno su još strožija, pa stoga treba ispratiti sve propisane regulative za prikupljanje podataka i kasnije njihovo korišćenje.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Back To Top