Skip to content

Prikupljanje kontakt podataka potencijalnih kupaca, korisnika usluga, budućih zaposlenih i slično, u svetu digitalnog marketinga kratko se zove – prikupljanje leadova (eng. – lead generation).

U današnjem tekstu ćemo pisati o načinima prikupljanja leadova putem Facebook platforme ali ćemo spomenuti i druge načine.

Postoji niz nekoliko važnih koraka koji se moraju ispuniti da bi se ostvario lead i svi su bitni poput karika u lancu. O njima ćemo u nastavku bloga.

Gde se sve mogu prikupljati leadovi?

Ukoliko već postoji razrađen sistem prodaje, prilikom prodaje se mogu sakupljati leadovi kupaca i u okviru odredjenog “loyality programa” nuditi benefiti, akcije i popusti za naredne kupovine.

Korisnici se takođe mogu prijavljivati na newsletter, bez registracije i bilo kakve kupovine, kako bi se kasnije u nekom trenutku možda odlučili za kupovinu.

Prikupljanje leadova se može odvijati na sajtu, u okviru online ili offline anketa, raznih promocija ali i na Facebook-u, o čemu ćemo pisati u daljem tekstu.

cfrtež magneta koji privlači ljude

Šta je sve bitno kod prikupljanja leadova na Facebook-u?

Nakon odabira vrste kampanje (o kojima će biti više reči u nastavku), potrebno je odrediti ciljnu grupu kojoj se obraćate, odnosno koga to “jurite” na Facebook-u (i Instagramu). Podešava se lokacija, pol, godine, i interesovanja.

Nakon toga se bira gde želite oglas da se prikazuje. Facebook feed, Instagram feed, Facebook Story, Instagram story itd.

Iako je svaki korak ovde bitan, od vizuala za kampanju dosta zavisi koliko ćete potencijalnih leadova privući da naprave akciju, tj. klik.

Potrebno je odrediti koje informacije prikupljate i prilikom kreiranja kontakt forme (chat template-a) jasno istaći šta je potrebno. Ime i prezime, broj telefona, mejl, adresa…

Tokom trajanja kampanje, potrebno je stalno pratiti prikupljanje leadova i biti ažuran u komunikaciji (ukoliko se odlučite za Messenger chat).

Budžet podešavate u zavisnosti od toga koliko leadova je potrebno, kolika je ciljna grupa i koji je period trajanja kampanje.

Vrste kampanja na Facebook-u za prikupljanje leadova?

U okviru Facebook kampanja, leadovi se mogu prikupljati na nekoliko načina. Iako pri odabiru kampanja postoji zasebna za prikupljanje leadova – lead generation, to nije jedini način koji se može koristiti.

 

Lead generation kampanja

Kao što i sam naziv kampanje kaže, ona služi isključivo za prikupljanje leadova (postoje i one koje ne služe isključivo za to ali se mogu iskorisiti. O njima ćete pročitati u nastavku bloga).

U ovom slučaju, Facebook algoritam prvo pronalazi one profile koji su radi da ostave svoje kontakt podatke. Naravno, ciljnu grupu svakako podešavate u okviru zasebne opcije. Postoji odabir jedne od tri mogućnosti u okviru kampanje i to: instant forma, automatizovani chat i poziv.

kontrolna tabla facebbok ads

Forma ima nekoliko koraka koje treba proći i popuniti. Ovde je sve automatizovano i treba kreirati formu na taj način da dobijete sve potrebne informacije koje želite. Podaci se prikupljaju u zasebnom delu u okviru page-a koji se zove Leads Centre.

kontrolna tabla facebbok ads

Ukoliko se odlučite za automatizovani chat u okviru Messanger-a, postoji mogućnost kreiranja zasebnog primera (template) sa pitanjima i ponudjenim odgovorima koji može biti prilagodjen vašim potrebama. 

kontrolna tabla facebbok ads

Poziv podrazumeva unošenje broja telefona i prikupljanje podataka putem telefonskog razgovora. Ovde treba biti oprezan i prilikom podešavanja perioda aktivnosti kampanje, odabrati onaj vremenski period u toku dana kada se možete javljati na telefon, kako biste uštedeli na budžetu i kako kampanja ne bi bila aktivna u toku noći. Sigurno ne želite da vam telefon zvoni u 01h iza ponoći.

Messages kampanja

Ova vrsta kampanje je isključivo usmerena na pokretanje konverzacije putem Messanger-a i prikupljanje leadova na ovaj način. Facebook algoritam će u ovom slučaju tražiti profile koji lako stupaju u ovaj vid konverzacije. 

Ovde je isti slučaj kao kod Lead generation kampanje, tačnije njene mogućnosti za automatizovani chat, samo što je proces pokretanja konverzacije nešto drugačiji.

kontrolna tabla facebbok ads

Potrebno je kreirati automatizovana pitanja i odgovore ali u svakom trenutku kasnije i pristupiti chat-u ukoliko je potrebno, tj. ukoliko bude nekih dodatnih pitanja, koje ste prevideli. Ukoliko se odlučite za ovu kampanju, leadove prikupljate “ručno” iz Messenger-a.

Traffic kampanja

Ova kampanja ne podrazumeva prikupljanje leadova direktno na Facebook-u, već se može iskoristiti za dovodjenje na sajt i prikupljanje leadova u okviru kontakt forme koja se nalazi na sajtu.

Zakonska ograničenja u vidu prikupljanja podataka su uvek postojala, a od nedavno su još strožija, pa stoga treba ispratiti sve propisane regulative za prikupljanje podataka i kasnije njihovo korišćenje.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.