Skip to content

Jedno od pitanja koje pre ili kasnije sebi postavi svako ko ima bilo kakve veze sa marketingom na internetu je da li su SEO i društvene mreže povezani. Složićemo se da su oba segmenta sastavni deo strategije i uspešnog nastupa svakog biznisa na web-u. Marketing na društvenim mrežama trebalo bi da bude jedan od najcenjenijih saveznika SEO-a.

Kakav je tačno uticaj društvenih mreža na rangiranje sajta i da li uopšte postoji pokušaćemo da saznamo u nastavku teksta?

Društvene mreže i  SEO – direktni uticaj

Najkraći odgovor na pitanje da li društvene mreže utiču na SEO je ne. Bar prema onome što su zvanične informacije iz Google-a. 

Kada se postavi ovo pitanje verovatno na pameti imamo dve stvari:

  • Linkovi u postovima na društvenim mrežama šalju signale rangiranja na stranice na koje se povezuju.
  • Količina deljenja ili angažmana sa postovima na društvenim mrežama mogu biti faktor rangiranja u pretraživanju.

Duga stavka bi mogla imati neke zasluge za rangiranje, mada još uvek ne na „direktan“ način.

Angažovanje na društvenim mrežama i SEO

Svakako da su dobri i aktivni nalozi na najpopularnijim društvenim mrežama odličan izvor kvalifikovanog saobraćaja na sajtu, koji potencijalno dovode do konverzije. Što je veća angažovanost na profilima društvenih mreža, to je čvršća veza koju brend izgrađuje sa svojom publikom. Poverenje, sigurnost i pružanje rešenja za probleme klijenta su siguran temelj na kome treba da gradite međusobne odnose sa budućim klijentima. SEO i društvene mreže u ovom slučaju svakako bivaju posredno povezani.

Ipak malo je verovatno da pretraživači, naročito Google koji je bez premca glavni na našem tržištu, uzimaju angažovanje na društvenim mrežama kao direktni faktor rangiranja. Ako je nekada i potojala ta ideja, tvrdnja je da je napuštena iz vrlo praktičnih razloga. Čaj ni Google ne poseduje toliko resursa da bi indeksirao milione postova sa društvenih mreža koji se stvaraju svaki dan. Iz tog razloga SEO i društvene mreže nemaju do kraja pouzdanu vezu, odnosno pretraživači ne uzimaju ovaj signal kao autentičan.

Takođe, teško je da pretraživač pouzdano proceni autoritet određenog posta ili čak profila sa neke društvene mreže. Signali poput angažovanja pokazali su se nepouzdanom merom autoriteta. Stoga, ne može se tvrditi da popularnost društvenih mreža utiče na rezultate organskog rangiranja u pretraživaču.

Postavlja se onda pitanje da li postoji još neki indirektan način na koji bi SEO i društvene mreže mogli biti povezani?

Verovatno da da, ali za sada se ništa ne može tvrditi sa sigurnošću.

Linkovi na društvenim mrežama i SEO

S obrirom da se sadržaj na društvenim mrežama u mnogome sastoji od linkova ka drugim sajtovima, postavlja se legitimno pitanje da li ti linkovi mogu da utiču na rangiranje stranica ka kojima vode.

U izjavi zvaničnika Google-a potvrđeno je da Google linkove sa sajtova društvenih mreža tretira kao linkove sa bilo kod drugog sajta. Sve duštvene mreže, ili bar one najpopularnije, sve odlazne veze sa platforme tretiraju kao nofollow linkove.  Ovo bi značilo da vrednost tih linkova, bar kada je u pitanju rangiranje ili signal koji se uzima u obzir, praktično ne postoji. Ili bar zvanično ne. Skorašnje promene u vrednosti nofollow linkova možda mogu da pobude neka pitanja, ali ipak smo mišljenja da tu nema mnogo nedoumica.

Mala je verovatnoća da će pretraživači linkovima sa društvenih mreža dati neku vrednost pri rangiranju. Razlog za to je sličan kao i pri prethodnom pitanju, a to je da je teško proceniti pravi identitet i autoritet profila sa društvenih mreža. Zato im je i teško da znaju koju vrednost bi mogla da daju određenom linku.

Pretraživači su dovoljno pametni da znaju da veza koju je objavio korisnik nije veza koju su odobrili Facebook, Instagram, LinkedIn itd. Stoga ne bi imalo smisla prenositi autoritet tog sajta i objave na destinaciju linka.

Ipak, mišljenja SEO stručnjaka su podeljena po ovom pitanju. Postoje oni, a nije ih malo i svakako imaju veliki uticaj i znanje, koji tvrde da linkovi objavljeni na društvenim mrežama mogu da se označe kao verodostojne povratne veze i tako utiču i na rang stranice. Ovo pitanje ostaje nerazjašnjeno do kraja i za sada nema konačnog odgovora SEO zajednice.

Potrudili smo se da za vas kreiramo edukativne i nadamo se interesantne tekstove na našem blogu. Posetite blog i pronađite ono što vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.