skip to Main Content

Jedno od pitanja koje pre ili kasnije sebi postavi svako ko ima bilo kakve veze sa marketingom na internetu je da li su SEO i društvene mreže povezani. Složićemo se da su oba segmenta sastavni deo strategije i uspešnog nastupa svakog biznisa na web-u. Marketing na društvenim mrežama trebalo bi da bude jedan od najcenjenijih saveznika SEO-a.

Kakav je tačno uticaj društvenih mreža na rangiranje sajta i da li uopšte postoji pokušaćemo da saznamo u nastavku teksta?

Društvene mreže i  SEO – direktni uticaj

Najkraći odgovor na pitanje da li društvene mreže utiču na SEO je ne. Bar prema onome što su zvanične informacije iz Google-a. 

Kada se postavi ovo pitanje verovatno na pameti imamo dve stvari:

  • Linkovi u postovima na društvenim mrežama šalju signale rangiranja na stranice na koje se povezuju.
  • Količina deljenja ili angažmana sa postovima na društvenim mrežama mogu biti faktor rangiranja u pretraživanju.

Duga stavka bi mogla imati neke zasluge za rangiranje, mada još uvek ne na „direktan“ način.

Angažovanje na društvenim mrežama i SEO

Svakako da su dobri i aktivni nalozi na najpopularnijim društvenim mrežama odličan izvor kvalifikovanog saobraćaja na sajtu, koji potencijalno dovode do konverzije. Što je veća angažovanost na profilima društvenih mreža, to je čvršća veza koju brend izgrađuje sa svojom publikom. Poverenje, sigurnost i pružanje rešenja za probleme klijenta su siguran temelj na kome treba da gradite međusobne odnose sa budućim klijentima. SEO i društvene mreže u ovom slučaju svakako bivaju posredno povezani.

Ipak malo je verovatno da pretraživači, naročito Google koji je bez premca glavni na našem tržištu, uzimaju angažovanje na društvenim mrežama kao direktni faktor rangiranja. Ako je nekada i potojala ta ideja, tvrdnja je da je napuštena iz vrlo praktičnih razloga. Čaj ni Google ne poseduje toliko resursa da bi indeksirao milione postova sa društvenih mreža koji se stvaraju svaki dan. Iz tog razloga SEO i društvene mreže nemaju do kraja pouzdanu vezu, odnosno pretraživači ne uzimaju ovaj signal kao autentičan.

Takođe, teško je da pretraživač pouzdano proceni autoritet određenog posta ili čak profila sa neke društvene mreže. Signali poput angažovanja pokazali su se nepouzdanom merom autoriteta. Stoga, ne može se tvrditi da popularnost društvenih mreža utiče na rezultate organskog rangiranja u pretraživaču.

Postavlja se onda pitanje da li postoji još neki indirektan način na koji bi SEO i društvene mreže mogli biti povezani?

Verovatno da da, ali za sada se ništa ne može tvrditi sa sigurnošću.

Linkovi na društvenim mrežama i SEO

S obrirom da se sadržaj na društvenim mrežama u mnogome sastoji od linkova ka drugim sajtovima, postavlja se legitimno pitanje da li ti linkovi mogu da utiču na rangiranje stranica ka kojima vode.

U izjavi zvaničnika Google-a potvrđeno je da Google linkove sa sajtova društvenih mreža tretira kao linkove sa bilo kod drugog sajta. Sve duštvene mreže, ili bar one najpopularnije, sve odlazne veze sa platforme tretiraju kao nofollow linkove.  Ovo bi značilo da vrednost tih linkova, bar kada je u pitanju rangiranje ili signal koji se uzima u obzir, praktično ne postoji. Ili bar zvanično ne. Skorašnje promene u vrednosti nofollow linkova možda mogu da pobude neka pitanja, ali ipak smo mišljenja da tu nema mnogo nedoumica.

Mala je verovatnoća da će pretraživači linkovima sa društvenih mreža dati neku vrednost pri rangiranju. Razlog za to je sličan kao i pri prethodnom pitanju, a to je da je teško proceniti pravi identitet i autoritet profila sa društvenih mreža. Zato im je i teško da znaju koju vrednost bi mogla da daju određenom linku.

Pretraživači su dovoljno pametni da znaju da veza koju je objavio korisnik nije veza koju su odobrili Facebook, Instagram, LinkedIn itd. Stoga ne bi imalo smisla prenositi autoritet tog sajta i objave na destinaciju linka.

Ipak, mišljenja SEO stručnjaka su podeljena po ovom pitanju. Postoje oni, a nije ih malo i svakako imaju veliki uticaj i znanje, koji tvrde da linkovi objavljeni na društvenim mrežama mogu da se označe kao verodostojne povratne veze i tako utiču i na rang stranice. Ovo pitanje ostaje nerazjašnjeno do kraja i za sada nema konačnog odgovora SEO zajednice.

Potrudili smo se da za vas kreiramo edukativne i nadamo se interesantne tekstove na našem blogu. Posetite blog i pronađite ono što vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer