skip to Main Content

Dobro napisan tekst je pola puta do konverzije. Zato su dobri kopirajteri uvek na ceni. Ovo su osnovni termini u kopirajtingu sa kojima ćete se često susretati. U našem tekstu pročitajte njihovo značenje i zašto su važni.

 

Osnovni termini u kopirajtingu

COPYWRITING je veština pisanja teksta sa namerom da se promoviše proizvod ili usluga, biznis, ideja ili osoba. Cilj kopirajtinga je da se čitalac/gledalac/slušalac ubedi da kupi određeni proizvod, iskoristi određenu uslugu, poseti određeni sajt.

COPYWRITER je osoba koja piše tekstove koji se koriste u marketingu, kao oglasi, blog postovi, tekstovi za PR kampanje i slično.

COPY – pisane reči ili tekst.

HARD COPY – odštampan tekst.

BLOG – Reč blog nastala je kao skraćenica od reči Weblog, što bi u bukvalnom prevodu značilo online dnevnik. Blog može biti korišćen kao lični online dnevnik ili u svrhu unapređenja biznisa. Svrha bloga je da se približite ciljanoj publici ili potencijalnim klijentima. WordPress je platforma koja se najčešće koristi za pisanje blogova, a postovi na blogu su hronološki poređani odnosno pojavljuju se prvo postovi koji su poslednji napisani.

HEADLINE – naslov ili jedna od najvažnijih stvari kod pisanja teksta. Naslov je prva stvar na blogu koja će privući pažnju čitaoca.

KEYWORDS ili ključne reči su reči ili fraze koje ljudi često pretražuju na internetu koristeći pretraživače kao što su Google, Yahoo ili Bing. Da li pravilno koristite ključne reči? Ako niste sigurni, pogledajte ovaj tekst, jer nepravilno korišćenje ključnih reči može imati loše posledice po vaš sajt.

crtež lap topa na čijem ekranu piše keywords

BACKLINK ili povratna veza. Backlink-ovi predstavljaju linkove na drugim sajtovima koji vode do sadržaja na vašem sajtu. Pored toga što ovi linkovi dovode posetioce na sajt, oni “daju signal” pretraživačima o kvalitetu i relevantnosti vaših stranica. Backlink-ovi bi mogli da se tretiraju kao preporuke, odnosno Google ih tretira kao poverenje između dva sajta.

INTERNAL LINK ili unutrašnji link povezuje stranice unutar jednog sajta. Interni linkovi mogu se dodati bilo gde na sajtu, ali je najbitnije staviti ih u sam sadržaj odakle upućuju posetioce na neki drugi, sličan sadržaj na Vašem sajtu. Kao i spoljašnje veze (backlinks) i unutrašnje veze su takođe veoma bitne za pretraživače.

META DESCRIPTION ili meta opis predstavlja sažet opis sadržaja web stranice (sadrži obično dve do tri kratke rečenice ili 130 do 160 znakova). Meta description se pojavljuje ispod naslova na listama rezultata pretrage.

ALT TEXT (Alternative text) opisuje fotografiju koja se nalazi na Vašem sajtu. Alt Text treba da govori što više o slici koju opisuje, ako je moguće sa što manje reči. Zanimljivo je da Alt Text ima dve namene. Prvo – poboljšava pristupačnost za slepe i slabovide korisnike interneta, a drugo – doprinosi boljem rangiranju stranice. Pretraživači i roboti ne mogu da protumače šta se nalazi na fotografiji, ali vrlo lako prepoznaju Alt Text.

CTA (Call to Action) u bukvalnom prevodu znači poziv na akciju. To je deo teksta (sadržaja) koji poziva čitaoca da nešto preduzme. CTA može da sadrži nekoliko reči ili rečenica. CTA se često stavlja na kraj teksta, blog posta, Instagram posta i sadrži reči kao što su “kupite sada”, “rezervišite”, “sačuvajte ovaj post”, “podelite sa prijateljima”, “pretplatite se na naš newsletter” i slično.

PROOFREADING je proveravanje teksta pre nego što je objavljen. Posebna pažnja obraća se na gramatiku, pravopis i uopšte čitljivost teksta.

BOUNCE RATE predstavlja broj posetilaca sajta (izražen u procentima) koji uđu na sajt i izađu sa njega, bez posećivanja ostalih stranica na sajtu.

CLICK THROUGH RATE (CTR) predstavlja odnos broja posetilaca sajta koji kliknu na određeni link i ukupnog broja posetilaca izražen u procentima.

TARGET AUDIENCE ili ciljana publika predstavlja grupu ljudi koja će biti zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu. Obično je to grupa ljudi izdvojena po određenim karakteristikama, a to mogu biti isti broj godina, isti pol, ljudi koji se bave istom profesijom i slično.

žena koja se nalai u krugu i pokazuje na ciljnu publiku

AIDA je jedan od najpoznatijih marketing modela, koji se bazira na fazama u razmišljanju kroz koje pojedinac prolazi u procesu kupovine proizvoda ili usluge. AIDA predstavlja skraćenicu od reči Attention, Interest, Desire i Action. VIše o ovom modelu možete pročitati ovde.

PAS ili Problem-Agitate-Solve je jedna od najboljih formula ubeđivanja i kopirajteri je često koriste, jer je vrlo efektivna i jednostavna.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer