Skip to content

Marketing na društvenim mrežama nije samo pokušaj da se isprati nasumični nalet ljudi koji dolaze i potom nestaju bez traga- ostavljajući samo prazninu kao svedočanstvo!

 

Zapravo, marketing na društvenim mrežama je visoko merljiva stvar, puna analitike, statistike, ponašanja i trendova među korisnicima. Na internetu se sve prati, od optimalnog vremena za engagement (angažovanost), lajkova i reakcija, click through rate-a, do demografije i referral (upućujući) saobraćaja.

 

Ima mnogo statistike za praćenje, čiji dobar deo marketari previđaju. Iako se društvene mreže konstantno unapređuju i menjaju, statistika društvenih mreža može biti od koristi za svaku marketing strategiju.

Zašto je statistika društvenih mreža važna?

Interesantan je podatak iz 2017. godine da je raspon pažnje korisnika društvenih mreža opao čak do 8 sekundi kod korisnika većine društvenih mreža. Znajući za ovu promenu  u dužini pažnje koju korisnici posvećuju sadržaju, marketari su mogli da ”utegnu” svoje video materijale, kao i celokupnu prezentaciju.

 

Broj korisnika društvenih mreža je u svakodnevnom porastu, pa zašto onda propustiti informacije koje vam trebaju da bi ih dosegli?

 

Kreiranje sadržaja u 2018. koji će doseći do velikog broj njih, svakako je nešto što će biti bitno za vaš biznis.

 

Ovo je nova prilika da razvijete i popravite vaše online marketing strategije koristeći statistiku, i time unaprediti vaš marketing na društvenim mrežama.

Iskoristite pune potencijale marketinga na društvenim mrežama koristeći se ovim podacima:

Trendovi koje treba uzeti u obzir

Korisna informacija kolu treba imati na umu: svetska populacija iznosi 7.6 milijardi od čega čak 4.1 milijarda ljudi koristi Internet.

Društvene mreže generalno

  • Skoro polovina svetske populacije (3.03 milijarde) koristi neku od društvenih mreža.
  • 64% online kupaca kažu da im je video na društvenim mrežama pomagao pri odluci da nešto kupe.
  • Svega 43% online radnji je imalo značajan priliv saobraćaja sa svojih društvenih mreža.
  • Svesnost je ključ: 77% korisnika Twitter-a ceni brend više ukoliko je odgovoreno na njihov tvit. U proseku im se odgovara u roku od 10 sati, iako klijenti žele odgovor u roku od 4 sata.
  • Content marketing je prioritet za B2B biznise odmah nakon izgradnje brenda engagement (angažovanja) na društvenim mrežama.
  • 59% odraslih između 18 i 29 godina koristi Instagram.
  • Korisnici na Facebook-u provedu u proseku 20 minuta ili jedan od šest minuta provedu na internetu.
  • 57 milijarda YouTube korisnika u proseku dnevno pogleda 5 milijardi videa. Od 2.1 milijarde profila na Facebook-u, 270 miliona su lažni profili.
  • 86% žena će konsultovati društvene mreže pre nego nešto kupi.
  • 69% ljudi pristupa društvenim mrežama preko mobilnih uređaja.
  • 89% ljudi na smartfonovima koristi aplikacije, dok samo 11% njih koristi standardne sajtove. Nije veliko iznenađenje da je Facebook najpopularnija aplikacija sa 19% zastupljenosti (mereno po vremenu provedenom na aplikaciji)
  • 57% od svih korisnika mobilnih uređaja neće preporučiti neki biznis ukoliko je njihov sajt za mobilne loše dizajniran i spor
  • 40% korisnika mobilnih je u potrazi za lokalnim biznisom
  • Sajtovi za mobilnu pretragu koji se učitavaju za 5 ili manje sekundi će imati 70% duže trajanje sesija nego njihova sporija konkurencija

Instagram

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 800 miliona.
  • Ukupan broj svakodnevno aktivnih korisnika: 500 miliona.
  • Korisnici koji svakodnevno koriste Instagram Stories: 300 miliona.
  • Broj fotografija objavljenih do danas: preko 40 milijardi.
  • Broj biznisa prisutnih na Instagram-u: 25 miliona.
  • Dnevni broj lajkova na Instagram-u: 4.2 milijarde.
  • Broj objavljenih fotografija na dnevnom nivou: 95 miliona, u odnosu na prošlogodišnjih 70 miliona.
  • 68% korisnika Instagram-a su žene.
  • 32% svih korisnika interneta koristi Instagram.
  • 38% žena, a 26% muškaraca koji su korisnici interneta koristi Instagram
  • 17% tinejdžera kaže da im je Instagram najbitnija aplikacija.
  • Očekuje se da Instagram u ovoj godini prihoduje 5 milijardi dolara od reklama.
  • Svakodnevno 200 miliona korisnika Instagram-a poseti neki od biznis profila
  • Postovi sa bar jednim hashtag-om imaju 12.6% više engagement-a.
  • Kada je Instagram uveo video, 5 miliona videa je okačeno u prva 24 časa.
  • Instagram video ima dva puta veći engagement (angažovanost) od fotografija.

Facebook

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 2.072 milijarde.
  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika na mobilnom uređaju: 1.66 milijardi.
  • Ukupan broj dnevno aktivnih korisnika na desktop računaru: 1.368 milijardi.
  • Ukupan broj dnevno aktivnih korisnika na mobilnom uređaju: 1.57 milijardi.
  • Žene predstavljaju 53% Facebook korisnika, a muškarci 47%.
  • Facebook korisnici imaju prosečno 155 prijatelja.
  • 56% korisnika preko 65 godina je na Facebook-u, a 63% korisnika je uzrasta između 50-64 godina.
  • 87% korisnika interneta uzrasta između 18-29 godina su na Facebook-u.
  • Više od 40 miliona malih biznisa ima aktivne strane na Facebook-u.
  • Procenat korisnika između 18-34 godine koji odmah izjutra proveravaju Facebook je 48%.

Twitter

  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 330 miliona.
  • Ukupan broj dnevnih tvitova: 500 miliona.
  • Procenat korisnika Twitter-a na mobilnim uređajima: 80%.
  • Broj dnevnih aktivnih korisnika Twitter-a: 100 miliona.
  • 24% svih muških korisnika interneta koristi Twitter, kao i 21% svih ženskih korisnika.
  • 37% korisnika Twitter-a su uzrasta između 19-29 godina, 25% korisnika je između 30-49 godina.
  • Ukupni engagement (angažovanost) sa reklamama je u porastu čak 91% iz godine u godinu.
  • Više od 100 miliona tvitova je sadržalo GIF-ove već u 2015.

LinkedIn

  • Ukupan broj LinkedIn korisnika: 500 miliona.
  • Ukupan broj mesečno aktivnih korisnika: 250 miliona.
  • Procenat korisnika koji koriste LinkedIn svakodnevno: 40%
  • Broj novih korisnika LinkedIn-a po sekundi: 2.
  • 57% korisnika su muškarci, 44% su žene.
  • 13% korisnika je uzrasta između 15-34 godina.
  • 28% svih muških korisnika interneta  koristi LinkedIn, i 27% svih ženskih korisnika

Sada znate

Statistika može da nam da važan uvid i da usmeri delovanje koje može da pomogne u osmišljavanju efektnog reklamnog plana. Možemo da pratimo sve bitne brojeve za naš biznis i da označimo najbitnije koje ćemo usmeriti na našu marketing strategiju. Iskoristite ih i moći ćete da unapredite svaki biznis plan i postignete veće uspehe.

 

Ipak imajte na pameti da klijenti nisu statistika, klijenti su ljudi, pa ih tako i tretirajte, nastojeći da pružite što bolji servis ili uslugu vašim klijentima.

 

Za svako pitanje ili uslugu vezanu za vaš internet nastup i reklamu tu je iskusni tim Digitizera koji je spreman da vam pomogne.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top