skip to Main Content

B2B content marketing bazira se uglavnom na istim principima kao i business-to-customer (B2C) strategija, ali sa nekim razlikama u ključnim tačkama. Precizno definisanje ovih razlika obezbediće da Vaša B2B marketing strategija ostane relevantna i efektna, čak i u konstantno evoluirajućoj biznis klimi.

B2B content marketing

Zapravo, Vaša B2B content marketing strategija mora da sadrži komponente koje ćemo navesti I bez njih, sposobnost da privučete lidove, da ih konvertujete i da zadržite postojeće klijente, biće značajno umanjena. Sa ovim must have komponentama povećaćete šanse za uspeh i osiguraćete da Vaše content marketing kampanje prate sve najnovije preporučene prakse.

 

Da bi Vam pomogli da Vaša B2B content marketing strategija bude što efikasnija, ispunite ovih 6 uslova.

 

Dokumentujte Vašu content strategiju

 

Opše je poznata ona naša stara izreka, budala pamti, pametan zapisuje. Ipak veliki broj B2B biznisa previđa da dokumentuje svoju content marketing strategiju. Zapravo, prema poslednjim istraživanjima samo 37% B2B kompanija uopšte ima bilo kakvu dokumentaciju o svojoj content marketing strategiji.

 

Ukoliko posmatramo samo B2B kompanije koje imaju najviše uspeha sa content marktingom, samo 62% njih ima adekvatnu dokumentaciju. Ovaj podatak je tim pre interesantan ukoliko znamo činjenicu da u proseku 40% njihovih marketing budžeta biva usmereno upravo na content marketing.

 

Jedna od opasnosti nevođenja dokumentacije je u izostavljanju bitnih detalja iz same kampanje. Možete imati teškoća u razumevanju načina na koji Vaš content marketing  prevodi klijente iz poslednje faze marketinškog levka u kupce i klijente. Takođe može se desiti da nemate jasno definisani cilj kampanje, što će svakako dovesti do toga da bude loše optimizovana.

 

Ali ono što svakako najviše plaši je to da neposedovanje dokumentacije može dovesti do toga da ključne tačke Vaše content matketing kampanje budu izložene slobodnoj interpretaciji. Pisac može, na primer, da kreira određeni content imajući na pameti totalno drugačiju publiku od one koju Vi želite da targetirate. Naravno, bez postojanja dokuentacije on to ne moće da zna.

 

 

Sve osobe uključene u process kreiranja contenta-a treba da rade sinhronizovano i pridržavajući se svih neophodnih odlika dobre prakse, ne bi li sadržaj koji kreirate bio konzistentan i ne bi li ispunio očekivanja.

 

Vaš content mora imati cilj. Naglasite Vaša očekivanja od svakog kreiranog dela. Osigurajte da se Vaše content marketing kampanje obraćaju Vašoj buyer persona-i tokom svih stadijuma njihovog puta kroz marketniški levak. Ukoliko sve ovo ispoštujete u samom procesu pisanja, imaćete daleko veću kontrolu nad rezultatima, dok će i sam kvalitet biti po Vašim standardima.

 

Sprovedite originalno istraživanje i objavite ga

 

Vaša B2B kompanija može da preživljava od prostog prepričavanja i prepisivanja informacija do kojih du drugi došli, ali svakako neće biti uspešna u konkurenciji onih koji objavljuju svoja istraživanja.

 

Prema jednom istraživanju polovina B2B kompanija tvrdi da izveštaji njihovih originalnih istraživanja generišu lidove sa najvećim procentom konverzija. ovo istraživanja čini najefikasnijim delom content-a, koji nadmašuje i videa, vebinare, studije slučaja i sadržaj društvenih mreža.

 

Sprovođenje sopstvenog istraživanja može da bude teško, ali se trud svakako isplati. Ljudi će bez ustručavanja šerovati i citirati Vaše informacije, dokle god pružaju odgovore na važna pitanja vezano za biznis. Vaše istraživanje Vam takođe može doneti neko od prvih mesta u pretrazi ukoliko pokriva neku važnu temu, ukoliko prati dobru SEO praksu i bude šerovano od strane vebsajtova sa visokim DA( domain authority).

 

  

Ciljajte na content koji će biti download-ovan, što je u korelaciji sa najvećom konverzijom klijenata

 

B2B kompanije ne žele samo angažovane ili povremene čitaoce. Oni žele klijente koji plaćaju. Stoga, trebalo bi da se fokusiraju na content koji će najpre njihove lidove pretvoriti u klijente koji će se konverzovati u cilj.

 

Iznenađujuće download-ovani content ima najveći conversion rate, prema gore citiranom istraživanju. 66% kompanija ih je navelo kao ulaganje koje ima najbolji conversion rate. Vebinari su na drugom mestu, što izgleda pomalo nelogično s obzirom koliko vremena se utroši na registrovanje i pohađanje istog. Podjednako iznenađujuće je da besplatne probne verzije softvera dolaze na treće mesto.

 

Kako god, izgleda da kreiranje vrhunskog content-a i njegov download predstavlja nejbolju strategiju u sakupljanju lidova i konvertovanju istih u prodaju. Imajte ovo na umu kada odlučujete koji tip contenta će biti prioritet na koji ćete odvojiti najviše vremena, novca i truda.

 

Konsultujte eksperte iz određene oblast i influensere iz industrije da biste privukli veću pažnju

 

Dobar uvid iz dobrog izvora može napraviti veliku razliku u očekivanim reultatima koje B2B content marketing nudi. Sakupljajući informacije, ideje ili citate od prepoznatljivih imena iz Vaše industrije, možete povećati autoritet Vašeg projekta i učiniti ga privlačnijim.

 

Jedna kompanija je otkrila za Forbs da je zapošljavanje influensera drastično uticalo na efikasnost njihovog content marketinga. Prebacili su focus sa edukovanja ciljane publike na njihovo angažovanje u diskusijama. Teme koje su pokrivali nisu imale konačni odgovor, što ih je činilo interesantnim za istraživanje i doprinos pokušaju da se odgovori. Ubacivanje stava influensera je uokvirilo stvar i pomoglo da content ima mnogo širi odziv.

 

Koristeči ovu strategiju kompanija je uspela da poveća impresije čak sedam puta, i da ima 160% veći engagement, u poređenju sa periodom pre ove promene.

 

Kada angažujete influensera postarajte se da process odgovaranja na pitanje bude što lakši i intuitivniji. Postavljajte direktna pitanja i dajte im do znanja koja Vam je tačna namera. Ukoliko olakšate napore potrebne za uključivanje u raspravu, svakako ćete povećati broj ljudi koji će pokušati da daju konstruktivni doprinos.

 

Ne zanemarujte video-e i vizuale

 

Vizuali pomažu da “prodate” content i čine da bude u mnogo privlačnijem pakovanju. Kada budete imali potrebne resurse, postarajte se da izvučete sve važne citate i statistiku iz Vašeg sadržaja i  priredite ih u grafikonu koji je lak za čitanje.

 

Ovakvi grafikoni će svakako skrenuti više pažnje i biće više šerovani u poređenju sa opcijom običnog teksta.Takođe prestavljaju vrlo moćan alat, kada god želite da promovišete Vaš content putem socijalnih mreža. Nemojte se iznenaditi ukoliko većina ljudi bude čitala samo slike, ne udubljujući se u sadržaj samog članka!

 

Ukoliko želite još bolji engagement, video sadržaj je rastući tend u industriji ovih dana. Četiri puta više ljudi je reklo da bi radije pogledali video o željenom proizvodu ili usluzi, nego što bi čitalo o tome.

 

Donosioci odluka su uglavnom vrlo zauzeti i uglavnom žele da dobiju konkretne informacije, upakovane u audio-video sadržaj. 75%  rukovodioca tvrdi da bar jednom nedeljno pogledaju brendirani video sadržaj povezan sa njihovom industrijom, a 65% njih kaže da se kasnije vrati na sajt brenda koji je video napravio.

 

Kao i grafikoni, i video može lako da se kombinuje sa drugim sadržajima i da se koristi za različite namene. Na primer, kreiranje rezimea nekog istraživanja može da podstakne download dokumenta, dok format kojim je lako manipulisati može da obezbedi više impessions-a.

 

 

Zapamtite da je B2B content marketing za zadržavanje, a ne samo za privlačenje novih lidova

B2B content marketing je jedan od najefikasnijih načina da biše kupce vratite u potrošački krug. Nažalost, mnoge B2B kompanije zanemaruju ovu činjenicu  i kreiraju sadržaj imajući na pameti samo nove lidove. Zapamtite da je pet puta skuplje bivšeg kupca ponovo konvertovati u poređenju sa konvertovanjem novih lidova.

 

Nuđenjem kvalitetnog sadržaja svakako utičite na zadovoljstvo i bivših klijenata i činite da im Vaš biznis stalno bude na pameti. A Vaš sadržaj može pomoči da Vam postanu jedna od najboljih reklama, ukoliko im dajete informacije koje će drage volje želeti da podele sa svoijim prijateljima, kolegama, i pratiocima na društvenim mrežama.

 

Zbog ovih benefita budite sigurni da Vaš content odgovara i na potrebe Vaših bivših klijenata i optimizujte Vašu B2B content strategiju.

 

Spremni ste da prodajete više? Mi ćemo Vam pomoći da kreirate i optimizujete Vašu B2B content strategiju.

 

Put ka uspehu B2B content marketinga nije uvek lak i očigledan, i treba da bude prilagođen svakom biznisu, kompaniji i ciljanom tržištu zasebno.

 

Kontaktirajte nas i saznajte kako!

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top