Skip to content

Plakati su možda i najstariji vid marketinške komunikacije. Tokom vremena su se menjali formati, namena, forma. Njihova najveća prednost je što su izloženi u javnosti i postoji šansa da ih vidi veliki broj ljudi. Kako imaju za cilj da za kratko vreme privuku pažnju i daju neophodne informacije mi vam nudimo par saveta za najbolji dizajn plakata.

 

 

Dizajn plakata ima svoj proces

Kako plakati imaju širok spektar namene, bilo da želite da informišete ljude o najnovijem filmu, predstavi ili koncertu, ili da promovišete novi proizvod, sezonske popuste ili novi restoran u blizini, jasno je da ne postoji univerzalni recept kako to da jednostavno uradite. Ipak, postoji proces koji bi trebalo da ispratite korak po korak kako bi na najbolji način privukli pažnju.

how-to-design-a-poster-poster

Ciljevi

Cilj svakog postera je da prenese poruku ili ideju. Zato je važno da pronađete fokus. Grafičke elemente oko kojih ćete prema vizuelnoj hijararhiji kasnije izgraditi ceo dizajn.

Pre nego što dizajnirate plakat, uverite se da imate grafičko rešenje koje jasno prenosi poruku, jer vaš primarni cilj ne treba da bude estetika, već se fokusirajte na publiku i privlačenje njihove pažnje.

 

Ciljna grupa

Iako ste u prilici da vaš plakat vidi veliki broj ljudi, potrudite se da izolujete ciljnu grupu kojoj se direktno obraćate. Odgovor na ovo pitanje u mnogome će pomoći koje grafičke elemente želite da naglasite u vašem dizajnu.

Izbor boja, fotografija, ilustracija ili tipografije ne bi trebalo da bude isti, ukoliko želite da privučete starije poslovne ljude ili mlađu publiku u potrazi za provodom.

 

Lokacija

Odlučite kako želite da promovišete vaš plakat. Da li je u pitanju bilbord pored puta, city light na šetalištu, roll up u poslovnom prostoru i prodavnici ili ćete ga jednostavno share-ovati na internetu putem društvenih mreža.Pre nego počnete da dizajnirate plakat isplanirajte da li ga pripremate za štampu ili ga optimizujete za web.

Osim što ćete odgovorom na ovo pitanje znati tehničke karakteristike vašeg plakata i predvideti gde je najveći protok potencijalnih potrošača, dizajn plakata možete uskladiti i sa okolinom. Pa tako, na primer, ako se vaš plakat nalazi među gomilom drugih potrudite se da bude što većeg formata, kako bi se istakao u odnosu na druge, dok sa druge strane, ako se nalazi na čistom belom zidu, trebalo bi da bude manjeg formata i više kopija u redu.

how-to-design-a-poster-poster-locations

Istraživanje

Ukoliko nemate kratke rokove i puno iskustva, pre nego što počnete da dizanirate plakat bilo bi dobro da pogledate što više plakata sa sličnom tematikom i ciljevima. Ispratite šta je konkurencija radila i kako su se oni promovisali. Možete pogledati i par website-ova sa već gotovim template-ima.

Ukoliko nije unapred definisano, potrudite se da prikupite slike, fontove i palete boja koje ćete koristiti kao grafičke elemente na vašem plakatu.

 

Dizajn

Prilikom dizajna plakata najvažnije je da nemate previše elemenata ili da barem jasno uspostavite vizuelnu hijararhiju. Važne informacije naglasite veličinom fonta, kontrastima ili markiranjem uz pomoć oblika ili strelica.

Nakon što korisniku date važne informacije naglasite i call to action. Svaki plakat, bez obzira na namenu bi trebalo da ima „vodilje“ ka opširnijim informacijama. Imajte u vidu da koliko god interesantna vaša ponuda bila, korisnici neće previše vremena provesti pored vašeg plakata. Zato im jasno naglasite gde nešto mogu kupiti, pogledati ili se prijaviti.

Boje na plakatu bi trebalo da budu u skladu sa brendom koji promovišu. Neretko ćete se susretati i sa serijama plakata u kojima je isti plakat dizajniran u više boja. Tako ćete u par klikova rešiti da vaša ponuda deluje bogatije.

Ukoliko niste koncept postavili drugačije, odnosno ako vaš plakat ima klasičnu formu kombinacije fotografije i teksta, koristite samo fotografije visokog kvaliteta. Ponekad je bolje koristiti profesionalnu stock fotografiju koja je kristalno čista i u visokoj rezoluciji umesto zamućene fotografije iz vaše kolekcije. Bez obzira na namenu fotorafije su bitan element u vizuelnoj hijararhiji, pa je zato neophodno da ostavljaju jak utisak.

how-to-design-a-poster-poster-design

Dizajn plakata je prilično apstraktna i možda najčešće primenjivana oblast u grafičkom dizajnu. Toliko da su se, osim grafičkih dizajnera, neretko u tome oprobali i drugi. Tako jedna od najinteresantnijih priča kod nas vezana je za dizajn plakata za film „Bitka na Neretvi“. Naime taj plakat je kreirao Pablo Picasso i to za honorar od 12 flaša vina. Opširnije o tome sigurno možete pronaći na internetu.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.