Skip to content

Plakati su možda i najstariji vid marketinške komunikacije. Tokom vremena su se menjali formati, namena, forma. Njihova najveća prednost je što su izloženi u javnosti i postoji šansa da ih vidi veliki broj ljudi. Kako imaju za cilj da za kratko vreme privuku pažnju i daju neophodne informacije mi vam nudimo par saveta za najbolji dizajn plakata.

 

 

Dizajn plakata ima svoj proces

Kako plakati imaju širok spektar namene, bilo da želite da informišete ljude o najnovijem filmu, predstavi ili koncertu, ili da promovišete novi proizvod, sezonske popuste ili novi restoran u blizini, jasno je da ne postoji univerzalni recept kako to da jednostavno uradite. Ipak, postoji proces koji bi trebalo da ispratite korak po korak kako bi na najbolji način privukli pažnju.

how-to-design-a-poster-poster

Ciljevi

Cilj svakog postera je da prenese poruku ili ideju. Zato je važno da pronađete fokus. Grafičke elemente oko kojih ćete prema vizuelnoj hijararhiji kasnije izgraditi ceo dizajn.

Pre nego što dizajnirate plakat, uverite se da imate grafičko rešenje koje jasno prenosi poruku, jer vaš primarni cilj ne treba da bude estetika, već se fokusirajte na publiku i privlačenje njihove pažnje.

 

Ciljna grupa

Iako ste u prilici da vaš plakat vidi veliki broj ljudi, potrudite se da izolujete ciljnu grupu kojoj se direktno obraćate. Odgovor na ovo pitanje u mnogome će pomoći koje grafičke elemente želite da naglasite u vašem dizajnu.

Izbor boja, fotografija, ilustracija ili tipografije ne bi trebalo da bude isti, ukoliko želite da privučete starije poslovne ljude ili mlađu publiku u potrazi za provodom.

 

Lokacija

Odlučite kako želite da promovišete vaš plakat. Da li je u pitanju bilbord pored puta, city light na šetalištu, roll up u poslovnom prostoru i prodavnici ili ćete ga jednostavno share-ovati na internetu putem društvenih mreža.Pre nego počnete da dizajnirate plakat isplanirajte da li ga pripremate za štampu ili ga optimizujete za web.

Osim što ćete odgovorom na ovo pitanje znati tehničke karakteristike vašeg plakata i predvideti gde je najveći protok potencijalnih potrošača, dizajn plakata možete uskladiti i sa okolinom. Pa tako, na primer, ako se vaš plakat nalazi među gomilom drugih potrudite se da bude što većeg formata, kako bi se istakao u odnosu na druge, dok sa druge strane, ako se nalazi na čistom belom zidu, trebalo bi da bude manjeg formata i više kopija u redu.

how-to-design-a-poster-poster-locations

Istraživanje

Ukoliko nemate kratke rokove i puno iskustva, pre nego što počnete da dizanirate plakat bilo bi dobro da pogledate što više plakata sa sličnom tematikom i ciljevima. Ispratite šta je konkurencija radila i kako su se oni promovisali. Možete pogledati i par website-ova sa već gotovim template-ima.

Ukoliko nije unapred definisano, potrudite se da prikupite slike, fontove i palete boja koje ćete koristiti kao grafičke elemente na vašem plakatu.

 

Dizajn

Prilikom dizajna plakata najvažnije je da nemate previše elemenata ili da barem jasno uspostavite vizuelnu hijararhiju. Važne informacije naglasite veličinom fonta, kontrastima ili markiranjem uz pomoć oblika ili strelica.

Nakon što korisniku date važne informacije naglasite i call to action. Svaki plakat, bez obzira na namenu bi trebalo da ima „vodilje“ ka opširnijim informacijama. Imajte u vidu da koliko god interesantna vaša ponuda bila, korisnici neće previše vremena provesti pored vašeg plakata. Zato im jasno naglasite gde nešto mogu kupiti, pogledati ili se prijaviti.

Boje na plakatu bi trebalo da budu u skladu sa brendom koji promovišu. Neretko ćete se susretati i sa serijama plakata u kojima je isti plakat dizajniran u više boja. Tako ćete u par klikova rešiti da vaša ponuda deluje bogatije.

Ukoliko niste koncept postavili drugačije, odnosno ako vaš plakat ima klasičnu formu kombinacije fotografije i teksta, koristite samo fotografije visokog kvaliteta. Ponekad je bolje koristiti profesionalnu stock fotografiju koja je kristalno čista i u visokoj rezoluciji umesto zamućene fotografije iz vaše kolekcije. Bez obzira na namenu fotorafije su bitan element u vizuelnoj hijararhiji, pa je zato neophodno da ostavljaju jak utisak.

how-to-design-a-poster-poster-design

Dizajn plakata je prilično apstraktna i možda najčešće primenjivana oblast u grafičkom dizajnu. Toliko da su se, osim grafičkih dizajnera, neretko u tome oprobali i drugi. Tako jedna od najinteresantnijih priča kod nas vezana je za dizajn plakata za film „Bitka na Neretvi“. Naime taj plakat je kreirao Pablo Picasso i to za honorar od 12 flaša vina. Opširnije o tome sigurno možete pronaći na internetu.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.