Skip to content

Da li koristite Facebook reklamiranje prilikom prodaje određenog proizvoda ili usluge? Kako da iskoristite Facebook reklamiranje da dođete do one publike koju interesuje vaš proizvod ili usluga? Koje sve vrste oglasne publike postoje u Facebook reklamiranju? Kako da znate da baš njih interesuje vaš proizvod ili usluga?

Na ova i slična pitanja sami možete odgovoriti ako upoznate osnovne vrste oglasne publike, odnosno mogućnosti odabira ciljne grupe koju pruža Facebook reklamiranje u okviru Facebook Business Manager-a. Facebook je i dalje najpopuranija društvena mreža sa blizu 2.45 milijarde korisnika. Ukoliko znate ko i kako koristi ovu mrežu svakako može biti od velikog značaja za kreiranje strategije.

Facebook reklamiranje i zapanjujuća statistika

Za početak da se podsetimo nekih veoma interesantnih podataka vezanih sa Facebook. 1.62 milijarde ljudi poseti ovu društvenu mrežu svakodnevno. Najbolje vreme za objavljivanje na ovoj platformi sredom i četvrtkom između 11:00 i 14:00 časova. Upravo u ovim terminima će najviše ljudi videti vašu objavu/oglas. Naravno ovo može varirati u zavisnosti od vaše publike i industrije u kojoj poslujete. 

Mobilni uređaji su apsolutno dominatni kada je Facebook reklamiranje u pitanju. 94% prihoda od oglašavanja na Facebook-u dolazi sa mobilnih uređaja. Ove informacije služe i kao podsetnik koliko je važno da optimizujete svoj sadržaj na društvenim mrežama da budu mobile-friendly što je više moguće.

Bitno je napomenuti da ukupan broj lajkova na Facebook stranici odavno ne znači ništa, jer da biste došli do svih profila koji vas prate, morate platiti Facebook-u. Kažemo odavno, jer od kako je Facebook promenio algoritam krajem 2014. godine i počeo da smanjuje organski doseg (reach) objava, koji varira i danas, za Srbiju iznosi nekih 4%-6%. Visina organskog dosega zavisi od interakcije sa pratiocima, tj. od kvaliteta vaših objava i u kojoj meri oni reaguju na same objave.

Kao što se može primetiti na prethodnom vizualu, narandžastom bojom je označen organski doseg objava, na stranici koja ima oko 15.000 lajkova/pratilaca. Pa tako ova stranica, ima organski doseg od 4% do 5%.

Sada kada znate da morate platiti Facebook-u da budete “vidjeni” u nastavku ćemo vam približiti na koje sve načine možete doći do vaše ciljne grupe.

Core Audience

Core audience ili izvorna publika spada u vrste oglasne publike koja je podrazumevani izbor koji Facebook Ads Manager nudi . Opcije koje se ovde nalaze su podešavanje lokacije, demografije, interesa i ponašanja korisnika na Facebook-u. Oglas će biti prikazan osobama koje odgovaraju karakteristikama koje ste odabrali.

Prostor za Custom Audience, u ovom slučaju, preskačete. O njemu će biti reči u nastavku. Ispod Custom Audience podešavate lokaciju, demografiju, jezik, interese i ponašanja korisnika na Facebook-u. 

Povezanost publike (connections) predstavlja mogućnost za odabir pratioca koji su lajkovali Facebook stranicu, zatim osoba koje su prijatelji onih koji su lajkovali stranicu, kao i onih koje nisu lajkovale stranicu. Ista mogućnost odabira važi i za aplikaciju, ukoliko je imate, dok kod događaja (events) možete birati one koji su reagovali na događaj, ali i one koji do sada nisu reagovali na događaj.

Custom Audience

Custom audience vam omogućava da pronađete osobe na Facebook-u koje su na neki način već ostvarile kontakt sa vašim biznisom. Možete da napravite sledeće vrste custom audience-a:

  • Importovanjem fajla koji predstavlja bazu e-mejlova, brojeva telefona i sl.
  • Osobe koje su posetile vaš web-sajt u prethodnom periodu, gde postoji mogućnost odabira posebnih stranica na web-sajtu.
  • Osobe koje su instalirale aplikaciju (ukoliko je imate), gde postoji mogućnost selektovanja onih koji su odradili određenu specifičnu akciju u okviru aplikacije.
  • Osobe koje su imale interakciju sa vašom Facebook stranicom, Instagram biznis profilom, video sadržajem, canvas objavama, dogadjajima (events) i sl.

Vaš oglas će se pojavljivati osobama koje odgovaraju postavkama koje ste odabrali.

Lookalike Audience

Za pravljenje Lookalike Audience-a potrebno je prvo odabrati izvornu publiku (neku vrstu uzorka), koja može da predstavlja već postojeći custom audience posetioca sajta ili određenih strana na sajtu, korisnika aplikacije, pratioca Facebook stranice, kao i spisak podataka koje već posedujete (mejl, telefon, ime i prezime). 

Nakon ovih podešavanja, Facebook će tražiti osobe koje su slične njima. Možete koristiti više Lookalike Audience-a za jedan skup oglasa, a oglas će se prikazivati onim osobama koje su u bilo kom od napravljenih Lookalike Audience-a.

Veličina Lookalike Audience-a se određuje na skali  od 1% – 10% publike koja se zahvata. U 1% Lookalike Audience ulaze ljudi koji su najsličniji izvornoj publici, a sa povećanjem procenta publika se širi, pa samim tim i podudaranja bivaju nešto manja.

U zavisnosti od toga čime se bavite, koliki profit se ostvaruje po jedinici i slično, Facebook Lookalike Audience će za nešto raditi bolje, a za nešto lošije. 

Pravilnim targetiranjem dolazite do prave ciljne grupe, štedeći novac i povećavajući mogućnost za prodaju vaših proizvoda ili usluga, a društvene mreže postaju vaš najbolji saveznik.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top