Skip to content

Odlika dobrog biznis sajta je da unapređuje poslovanje, olakšava komunikaciju sa ciljanom publikom i plasiranje robe ili usluga. Dobar dizajn je presudan kada je u pitanju uspešnost sajta, a dobro korisničko iskustvo mora se nalaziti u centru razmišljanja kada se dizajn osmišljava. Koje su najčešće greške na landing page-u pročitajte u našem novom tekstu.

 

Najčešće greške na landing page-u

Landing page na koji će doći vaši potencijalni klijenti mora da bude maksimalno optimizovan kako bi ostvarili konverziju, ali što je podjednako važno i kako bi imali zadovoljnu publiku. 

 

Zašto brzina na prvom mestu?

Verovali ili ne, brzina verovatno ima najveći uticaj na performanse odredišne stranice. Ako se stranica ne uspe učitati u roku od 5 sekundi, 74% posetilaca napušta tu web lokaciju. Ovo je još izraženije kada su u pitanju e-commerce sajtovi. Malo kašnjenje od svega 3 sekunde može dovesti do prepolovljavanja vašeg prometa. Zbog toga se stranice vrhunskih brendova učitavaju za manje od sekunde! Koliko god da je vaša ponuda sjajna i sadržaj vašeg landing page-a kvalitetan, to postaje nebitno ukoliko je brzina učitavanja sajta loša. Naročito na mobilnim uređajima.

Koliko je brzina sajta generalno važna pisali smo ovde. 

crtež brzinomera ispod koga je natpis download na engleskom

Testirajte brzinu stranice pomoću Google-ove alatke PageSpeed Insights kako biste uvideli da li je brzina vašeg sajta zadovoljavajuća. A dobićete i neke preporuke za određene popravke na sajtu koje treba preduzeti kako bi se brzina poboljšala.

 

Nepregledan dizajn

Da, na sajtu možete imati previše dizajna. Neiskusni web dizajneri se često fokusiraju na „inovativne“ vizuelne elemente umesto da vam pomognu da postignete svoje poslovne ciljeve. Iako su lepi vizualni elementi važni, posetioci poslovnih sajtova najčešće pokušavaju da reše neki problem. Preglednost bi trebalo da bude na prvom mestu. Previše informacija ili mnogo elemenata na strnici mogu da smetaju, zbunjuju, frustriraju i na kraju odbiju vaše potencijalne kupce. Dobro uređeni, minimalni sadržaj i dizajn mogu biti vrlo efikasni. Dizajn bi trebalo da je vođen ciljevima, pravilima i ograničenjima. Iako su „pravila“ dizajna više poput smernica, ona postoje iz dobrog razloga. Potrebno je vreme da biste naučili kada i kako ih je najbolje koristiti. Naši iskusni stručnjaci mogu vam pomoći sa svim nedoumicama vezanim za web dizajn.

slika ekrana sa digitizer sajta kao primer preglednog dizajna

Nema jasnog poziva na akciju (Call To Action)

Posetioci vaše veb stranice su možda pametni, ali su i zauzeti. Nemojte ih naterati da mnogo razmišljaju šta dalje treba da rade ili ćete ih izgubiti. Učinite svoj poziv na akciju očiglednim. To obično znači velika, očigledna dugmad i forme. Ovo spada u česte greške na landing page-u, koje mogu imati poguban uticaj na uspešnost vašeg sajta.

Jednostavnost dizajna i samorazumljiva navigacija na sajtu treba da budu prioritet. Kada korisnik dođe na vašu stranicu, obično skenira tekst jer čitanju dosta teže posvećuje pažnja. Dakle, u tih nekoliko sekundi skeniranja mora se odmah znati koja je ponuda i zašto je važna. Publika neće ovo shvatiti ako je font teško čitljiv, boje su neskladne ili se naslovi međusobno prepliću. Što više posetiocima olakšate stvari, pružićete im bolje korisničko i krajnje iskustvo i veća je verovatnoća da će postati vaši klijenti.

 

Sajt nije prilagođen mobilnim uređajima

Danas skoro svako poseduje mobilni uređaj. Svi ovi ljudi koriste svoje pametne telefone za konzumiranje sadržaja sa interneta. Globalno 52% internet saobraćaja dolazi sa mobilnih uređaja. Naravno, Google je to primetio i smislio mobile-first indeksiranje. To znači da daje prednost mobilnoj verziji sajta pri indeksiranju i rangiranju.

crtež mobilnog telefona sa ocenama korisničkog iskustva

Ako vaš sajt nije optimizovan za mobilne uređaje, očekujte da u suštini budete nevidljivi u rezultatima pretrage. Štaviše, velika je verovatnoća da će posetioci napustiti sajt koji nije prilagođen mobilnim uređajima.

 

Suviše komplikovane kontakt forme

Uglavnom kada neko dođe na vašu odredišnu stranicu, on je u fazi obaveštavanja o vašoj ponudi i u fazi je razmišljanja. To znači da su oni tek u fazi kada počinju da shvataju da postoji problem ili izazov za koji im je potrebna vaša pomoć da bi ga rešili. U ovoj fazi oni verovatno slabo poznaju vašu ponudu i biznis. Oni samo traže odgovore i informacije. Omogućite im da na najednostavniji način ovo urade. Komplikovane forme za popunjavanje svakako odbijaju potencijalne klijente. WordPress sajtovi pružaju izuzetno kreativna i efektivna rešenja kada su kontakt forme u pitanju.

snimak ekrana sa kontakt formom sa digitizer sajta

Imajte na umu da posetoci vašeg landing page-a automatski žele da zaštitite svoje podatke i stoga od njih tražite samo najosnovnije podatke pomoću kojih možete da nastavite komunikaciju. Izgradnja odnosa zahteva vreme, kako u stvarnom životu, tako i u digitalnom svetu. Insistiranje na velikoj količni ličnih podataka spada među vrlo nepopularne greške na landing page-u.

 

Pratite naš blog i saznajte još puno zanimljivosti iz sveta digitalnog marketinga.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top