Google Search kampanje su jedan od najefikasnijih načina za povećanje vidljivosti vašeg brenda i privlačenje…
Svaka promena koju Google najavi izaziva veliku pažnju, ali i strepnju kod ljudi kojima biznis zavisi od pretrage. Ovo naročito važi za velike novine kao što je najava Search Generative Experience-a. Google je nedavno najavio da će njihov Search Generative Experience (SGE) zasnovan na veštačkoj inteligenciji uzdrmati SERP-ove. Za sada je ova novina dostupna samo korisnicima u USA, ali svakako će uskoro biti dostupna svim korisnicima.
Kako kažu iz Google-a: “Sa novim generativnim AI mogućnostima u Pretrazi, sada preuzimamo više posla od samog pretraživanja, tako da ćete moći brže da razumete temu, da otkrijete nova gledišta i uvide i da lakše obavljate pretragu i dbijete željene rezultate.”
Šta je Search Generative Experience?
Search Generative Experience je eksperimentalna verzija Google-ovog pretraživača koji koristi veštačku inteligenciju da generiše kontekstualne odgovore na složena pitanja.
Postoje tri načina na koje SGE koristi AI da poboljša iskustvo pretrage:
- AI snapshot: generiše jedinstveni rezime za neke duže upite
- Režim razgovora: Odgovara na dodatna pitanja zadržavajući kontekst prvobitne pretrage
- Vertical experiences (vertikalni prikaz): Pruža željenu listu funkcija i više detalja o proizvodu u komercijalnim pretragama
SGE ima za cilj da odgovori na duže pretrage u više koraka. Na ove upite možda neće nužno odgovoriti jedan veb sajt. Umesto da prikazuje samo 10 plavih linkova, Google će sada iz više izvora, pomoću AI, generisati snapshot informacija i drugih uvida/saveta, kako bi što bolje odgovorio na vaše upite. Pojaviće se ispod trake za pretragu sa pozadinom u boji koja se koristi da se razlikuje od uobičajene svetle/tamne teme.
Izvor: Google Twitter
Ali SGE nije namenjen da odgovori na vaše pitanje i da vas pošalje dalje. Google kaže da je njihov fokus i dalje na privlačenju pažnje na veb sadržaj. „Dok u Search uvodimo generativnu veštačku inteligenciju, posvećeni smo tome da nastavimo da šaljemo vredan saobraćaj na sajtove širom veba.“ Ovo vidimo kao znak nade za biznise koja se oslanjaju na plaćeni ili organski saobraćaj pretrage.
Testiranje će ponuditi konačno rešenje
Jedan od načina na koji će Google održavati protok klikova je postavljanje tri veze uočljivo desno od svakog snapshot-a. Imaće sličice da bi privukli pažnju gledalaca.
Ponekad će SGE odlučiti da ne ponudi snapshot, kao, na primer, kada nema dovoljno informacija ili za osetljiva pitanja o finansijama ili zdravstvenoj zaštiti, nećete videti AI generisani odgovor.
Naravno sve novine su u fazi testiranja i veliko pitanje je kako će to sve izgledati na kraju kada bude objavljena zvanična promena.
Google pretrage se ne završavaju uvek nakon prvog upita. SGE-ov režim razgovora je dizajniran da odgovori na dodatna pitanja uz održavanje konteksta pretrage.
Uključujete konverzacijski režim dodirom na “ask a follow-up” ili na jedan od predloženih narednih koraka ispod snapshot-a. Kako to izgleda pogledajte u videu ovde.
Izvor: Google Twitter
SGE Vertical experiences generiše informativni sinopsis. Pošto je ova pretraga prevashodno komercijalna, SGE priprema listu potencijalnih proizvoda. Svaka opcija uključuje AI generisan opis zajedno sa recenzijama, cenama i sličicom. Dodirom na jednu od ponuđenih videćete veću sliku plus prodavnice koje prodaju taj prozivod, cene i druge korisne informacije, na primer, da li ga imaju na zalihama.
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: wordstream.com
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer