skip to Main Content

Tek što su se slegli utisci nakon Google-ovog ažuriranja sa kraja avgusta pod nazivom Helpful content update (HCU) iz kompanije je najavljeno veliko ažuriranje osnovnog algoritma, septembarski Core Update. Saopštenje je objavljeno preko Twitter naloga kompanije, gde je objavljena zvanična lista svih ažuriranja. Prema Google-u, ove promene mogu da potraju i do dve nedelje.

Septembarski Core Update

Ažuriranje iz septembra 2022. je klasični Core Update – globalno ažuriranje koje nije specifično za bilo koji region, jezik ili kategoriju veb sajta. Cilj ovakvih ažuriranja je da Google postane bolji u proceni sadržaja i određivanju koje stranice daju najbolje odgovore na upite korisnika. Ove promene mogu dovesti do poboljšanja stranica koje su ranije bile nedovoljno nagrađene, što znači da se neke veb stranice mogu suočiti sa porastom, dok će druge imati pad u svojoj poziciji u SERP-u i samim tim u svom saobraćaju.

 

Google radi na konstantnom poboljšanju

Dok Google svakodnevno menja svoje algoritme za pretragu, oni objavljuju osnovna ažuriranja (Core Update) nekoliko puta godišnje. Ova ažuriranja sadrže značajne, široke promene u Google-ovim algoritmima i sistemima za pretragu sa ciljem da obezbede da oni nude relevantan i autoritativan sadržaj korisnicima koji pretražuju. Obično proizvode veoma primetne efekte na određenom sajtovima koji doživljavaju pad lii dobitak u rezultatima pretrage.

Google tvrdi da njihova osnovna ažuriranja ne ciljaju određene stranice ili sajtove. Međutim, obično vidimo da određene industrije ili tipovi sadržaja budu više pogođeni od drugih nakon uvođenja Core Update-a.

 

Da li su Helpful content update i septembarski Core Update povezani?

Naravno da je jedno od pitanja koje su prva pala na pamet da li su avgustovski HCU i septembarski Core Update povezani. 

Prema Danny Sullivan-u iz Google-a, nije bilo veze između dva ažuriranja. Razlog za Core Update je jednostavno taj što je trebalo da bude objavljen. Danny je rekao da je Google u stanju da uvede više ažuriranja istovremeno, što bi značilo da su mogli da izdaju Core Update u isto vreme kada i HCU i da uopšte ne pominju HCU.

 

Veza možda ipak postoji

Ipak on kaže da bi efekti Helpful content update-a mogli postati vidljiviji tokom novog Core Update-a. Ovo ažuriranje je sveobuhvatnije od prethodnog i očekuje se da će uticati na rezultate pretrage na većini jezika. Sullivan je tvitovao:

 

 „Možda sam helpful content signal nije bio dovoljan da preokrene vagu i proizvede promenu u nečijoj određenoj situaciji, ali kada uradimo druga ažuriranja (core, recenzije proizvoda), to bi mu moglo dodati na snazi i učiniti ga značajnijim…

Treba napomenuti da zajednica generalno smatra da HCU neće biti toliko značajan, ali izgleda Google očekuje da će ono u mnogome promeniti rezultate pretrage.

 

Procedura nakon update ostaje nepromenjena

Google-ova mantra je oduvek bila da ne možete mnogo da uradite u vezi sa ažuriranjem algoritma i promenama u rangiranju, osim da nastavite da poboljšavate kvalitet svog sadržaja. Procenite da li je vaš sadržaj autoritativan, koristan za korisnike i formatiran na način da pomogne pretraživačima i korisnicima. Uverite se da su postojeće SEO greške popravljene i izbegnute. Obezbedite originalne informacije, izveštavanje, istraživanje ili analizu zajedno sa sveobuhvatnim opisom teme.

Nastojte da vaš sadržaj bude resurs koji adekvatno odgovara na specifičan upit korisnika.

Ovu su neki od ključnih koraka koji bi trebalo da su vam uvek na pameti, bez obzira na Google update i njegov uticaj na rezultate pretrage.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer