skip to Main Content

Da li je na pomolu jedna od većih promena u poslednje vreme kada su Google-ovi proizvodi u pitanju? Naime, Google je u ranoj fazi pretvaranja YouTube-a u veb lokaciju za kupovinu. To bi potrošačima omogućilo da direktno kupuju predmete koje vide u video zapisima koji se nalaze na ovoj platformi. Čini se da se ova kompanija priprema za dodavanje opšte funkcionalnosti za kupovinu na listu ponuđenih mogućnosti koje YouTube pruža. Krajnji cilj je da YouTube postaje sajt za kupovinu.

 

YouTube postaje sajt za kupovinu

Bloomberg izveštava da YouTube traži od kreatora da označe i prate proizvode predstavljene u njihovim video zapisima, koji će biti povezani sa Google-ovom analitikom i alatkama za kupovinu. Krajnji cilj je da Google prodaje stavke direktno putem YouTube-a, umesto da samo oglašava predmete sa drugih sajtova. YouTube je već svojevrsna destinacija za kupovinu, jer 55% potrošača koristi video snimke za donošenje odluka o kupovini.

Da li YouTube postaje sajt za kupovinu?

Portparol YouTube-a potvrdio je da kompanija testira nove funkcionalnost na većem broju kanala, ali je odbio da saopšti više detalja. Cilj je pretvoriti YouTube-ovu ogromnu bazu video zapisa u ogroman katalog predmeta koje gledaoci mogu pregledati, kliknuti i kupiti direktno. Kompanija takođe testira novu integraciju sa Shopify Inc. radi prodaje putem YouTube-a.

Primena ove nove funkcije najverovatnije će biti zasnovana na Google Shopping-u, koji je već dugo vremena integralni deo u rezultatima pretrage. Google Shopping je platforma za reklamiranje velikog broja malih i velikih trgovina, ali može se reći da nije sasvim ostvario dominaciju koja se očekivala. Nekoliko velikih lanaca prodavnica nedostaje spisku koji se nalazi na Google Shopping-u. Integracija sa YouTube-om (i prodaja koja bi uz to došla) možda će podstaći još prodavnica da se registruju za ovu uslugu.

Google je do sada uglavnom preferirao da prodaje oglase koji ljude šalju na druge internet stranice, umesto da sam prodaje proizvode. Međutim, pandemija je drastično izmenila marketinške budžete, posebno u sektorima putovanja i fizičke maloprodaje koji su glavni Google oglašivači. U međuvremenu, e-trgovina je naglo porasla pošto ljudi ostaju kod kuće i sve više naručuju proizvoda putem interneta. Zbog toga je Google samo mogao da posmatra sa strane kako njegovi rivali kao što su Facebook i njegova aplikacija Instagram postaju centar kupovine na internetu.

Da li YouTube postaje sajt za kupovinu?

Nije jasno kako će Google zarađivati od ovog novog poduhvata. Pretpostavlja se da će ostvarivati procenat od svake transakcije. Takođe, količina korisničkih podataka koje će Google verovatno prikupiti takođe je dragocena za reklamne svrhe. Verujemo da će YouTube pronaći i rešenje koje će ići u korist kreatorima, a da istovremeno neće uticati na kvalitet sadržaja.

 

U isčekivanju novina koje nam Google donosi posetite naš blog i pronađite još interesantnih tema iz oblasti digitalnog marketinga.

Da li YouTube postaje sajt za kupovinu?

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer