skip to Main Content

Mnogi brendovi su već odavno prepoznali potencijal i posebnost društvenih mreža za svoje poslovanje, rast i razvoj, kao i za interakciju i komunikaciju sa svojim potrošačima ili klijentima. Prednosti društvenih mreža za marketing mogu biti vrlo velike.

Medjutim, i pored ogromnog potencijala koji je već dosta vremena prisutan postoje i oni koji još uvek ne vide taj potencijal. I to je donekle jasno jer neki vlasnici biznisa jednostavno ne razumeju kako društvene mreže funkcionišu i koje sve benefite one imaju.

Stoga, u našem današnjem tekstu vam donosimo neke od najvažnijih prednosti društvenih mreža za poslovanje i razvoj biznisa, koje je izdvojio tim iz Three Girls Media.

Ruka koja skroluje po tabletu na kome se nalaze brjne ikonice povezane sa društvenim mrežama

Isplativo je

Nakon kreiranja prave strategije, aktivnost i postovanje na društvenim mrežama su neograničeni. Ukoliko ste u mogućnosti, možete da objavljujete veliku količinu sadržaja, a u kombinaciji sa pravom marketing strategijom možete postići ozbiljne rezultate.

Što se tiče oglašavanja, Facebook i Instagram neprekidno rade na svom algoritmu i analitika zna da varira u zavisnosti od toga šta oglašavate na društvenim mrežama ali itekako možemo govoriti o nekim prosecima. Za uloženih 1€ na oglašavanje, u Srbiji možete doći do 1000 precizno targetiranih potencijalnih korisnika.

laptop na kome se nalaze poređane gomile novčanih kovanica

Pruža autentičnost

Kada korisnici vide reklamu na društvenim mrežama oni je prepoznaju i vide jasno o čemu se radi. Ukoliko ih reklama privuče i oni posete vaš profil ili stranicu, imate mogućnost da “osvojite” potencijalnog klijenta neplaćenim objavama tj. organskim sadržajem kako ga mi zovemo. Organske objave mogu praviti jedinstvenu priču koja će se svideti vašim pratiocima.

 

Upotpunjuje oglašavanje

Istraživanje pokazuje da 81% potrošača istražuje biznise na internetu pre nego što se odluče na kupovinu. Dok su sa jedne strane plaćeni oglasi aktivni i dovlače potencijalne potrošače i klijente, sa druge strane je potrebno održavati profile i stranice na društvenim mrežama sa neplaćenim i kvalitetnim sadržajem koji će upotpuniti oglašavanje na društvenim mrežama.

 

Pruža kreativnu slobodu

Platforme na društvenim mrežama su sjajan prostor za ispoljavanje kreativnosti koja u kombinaciji sa pravilnom strategijom može napraviti ozbiljno izdvajanje od konkurencije.

maska ljudskog lica iznad koje lebde različiti apstraktni simboli

Pruža mogućnost neprekidne brige o potrošačima i klijentima

Istraživanja pokazuju da 63% korisnika društvenih mreža profile i stranice na društvenim mrežama vide kao korisnički servis – postavljaju pitanja, interesuju se o proizvodima, detaljima, lokacijama i svemu onome što žele da brzo da saznaju. Ukoliko sa druge strane postoji aktivna podrška i neko ko brine o potrošačima, raste njihovo poverenje.

90% korisnika kontaktira brendove direktno putem društvenih mreža.

Više od ⅓ korisnika kontaktira brendove na društvenim mrežama kako bi iskazali odredjeno nezadovoljstvo ili negativno iskustvo vezano za uslugu ili proizvod.

Ukoliko ste aktivni na društvenim mrežama i redovno objavljujete sadržaj, korisnici to prepoznaju i povećava se šansa da vas kontaktiraju.

Društvene mreže grade angažovanu zajednicu

Zahvaljujući redovnim objavama korisnici uče dosta o vašem brendu. Kada korisnik napravi odredjenu interakciju sa brendom (npr. kada lajkuje Facebook stranicu), njegovi prijatelji/pratioci to vide. Tokom vremena, Facebook stranica na ovaj način može da raste sama od sebe, nezavisno od plaćenih oglasa. Naravno da je ovakav način rasta dosta blaži od plaćenih oglasa ali je moguć.

 

Pomaže u SEO-u

Optimizacija sajta za pretraživače je jedan od najvažnijih činilica svake uspešne strategije. Današnje poslovanje je osuđeno na vrlo skromne rezultate ukoliko nije adekvatno zastupljeno na internetu. Postoji mnogo faktora koji utiču na SEO i koji mogu popraviti vašu poziciju u pretraživačima. Mišljenja su podeljena kada se govori o tome koliki uticaj imaju društvene mreže na SEO. Iako su zvanični stavovi na nemaju uticaj, ipak mnogi stručnjaci tvrde sasvim suprotno. O ovoj temi opširnije možete pročitati ovde.  

Prednosti društvenih mreža, prvenstveno u dužem, ali i kraćem vremenskom periodu su od neprocenjivog značaja za mnoge kompanije koje svoje potrošače mogu lako pronaći na društvenim mrežama. Nadamo se da smo vam i mi doneli korisne savete u našem tekstu, a za još kvalitetnih saveta pogledajte naš blog.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer