Skip to content

U svetu marketinga cold email kampanje su postale neophodan alat za mnoge poslovne subjekte koji žele da ostvare kontakt sa potencijalnim klijentima ili partnerima. Ali šta je zapravo cold email i po čemu se razlikuje od tradicionalnog email marketinga?

U ovom tekstu ćemo detaljno objasniti razlike, kao i podeliti nekoliko dokazanih saveta za uspeh u cold email kampanjama.

 

Šta je Cold Email?

Cold email je email koji se šalje nepoznatoj osobi ili kompaniji sa ciljem uspostavljanja poslovnog odnosa, zakazivanja sastanka ili prodaje proizvoda/usluge. Za razliku od email marketinga, gde šaljete emailove postojećim pretplatnicima koji su već pokazali interesovanje za vaš brend, cold emailovi se šalju osobama koje nisu prethodno imale kontakt sa vama ili vašim brendom.

 

Razlike između Cold Email i Email marketinga

Publika: U email marketingu, publika su već postojeći pretplatnici koji su dali dozvolu da primaju emailove. Kod cold email kampanja, publika su osobe ili kompanije sa kojima nemate prethodni odnos.

Cilj: Email marketing ima za cilj održavanje odnosa sa postojećim klijentima, povećanje lojalnosti i podsticanje ponovljenih kupovina. Cold email kampanje su usmerene na generisanje novih leadova, zakazivanje sastanaka ili sklapanje novih poslova.
Pristup: Email marketing često koristi automatizovane kampanje sa sadržajem prilagođenim interesima pretplatnika. Cold emailovi zahtevaju personalizovaniji pristup, sa naglaskom na istraživanje i prilagođavanje poruka za svakog potencijalnog klijenta.

 

Dobitni saveti za uspešnu cold email kampanju

Donosimo vam 6 dobitnih saveta za uspešnu cold email kampanju.

 

Istražite vašu publiku

Pre nego što pošaljete cold email, važno je da istražite svoju ciljnu publiku. To znači da morate znati ime osobe, njenu poziciju u kompaniji, industriju u kojoj posluje, tekuće projekte i izazove sa kojima se suočava. Koristite LinkedIn, društvene mreže, zvanične sajtove kompanije i druge relevantne izvore informacija kako biste dobili sveobuhvatnu sliku o primaocu. Ovo istraživanje vam omogućava da kreirate visoko personalizovane poruke koje će odmah privući pažnju primaoca i pokazati da ste uložili vreme i trud da ih razumete i ponudite rešenje njihovih problema.

 

Personalizujte svaku poruku

Personalizacija je ključ uspeha u cold email kampanjama. Umesto generičkih poruka, obratite se primaocu po imenu i pomenite specifične detalje koje ste saznali tokom istraživanja. Na primer, možete započeti email sa: “Poštovani Marko, primetio sam da je vaša kompanija nedavno pokrenula novi proizvod…” Ovaj pristup ne samo da privlači pažnju, već i stvara osećaj lične povezanosti i relevantnosti.

Takođe, možete pomenuti zajedničke kontakte ili događaje na kojima ste oboje prisustvovali kako biste dodatno personalizovali poruku.

 

Napišite upečatljiv naslov

Naslov je prva stvar koju primaoci vide i on odlučuje da li će otvoriti vaš email. U cold email kampanjama, naslov mora biti kratak, jasan i intrigantan, ali ne smete preterivati sa clickbait tehnikama. Fokusirajte se na vrednost koju pružate i personalizaciju. Na primer, umesto generičkog naslova kao što je “Specijalna ponuda za vas”, probajte nešto poput “Kako vaš tim može poboljšati produktivnost za 30% uz naš alat”. Ovo jasno komunicira vrednost i podstiče radoznalost.

 

Fokusirajte se na vrednost koju nudite

U cold emailu, ključno je brzo privući pažnju i pokazati vrednost. Umesto da odmah pokušate da prodate proizvod ili uslugu, objasnite kako možete pomoći primaocu da reši određeni problem ili postigne neki cilj. Na primer: “Poštovani Marko, vidim da vaša kompanija raste i širi se na nova tržišta. Naš alat za automatizaciju može vam pomoći da efikasnije upravljate tim procesima i smanjite troškove.” Ova strategija pokazuje da ste razumeli potrebe primaoca i nudite konkretno rešenje.

Jasno definišite poziv na akciju (CTA)

Svaki cold email treba da ima jasan i jednostavan poziv na akciju. Bez obzira da li želite da zakažete sastanak, dobijete odgovor ili pošaljete dodatne informacije, jasno navedite šta želite od primaoca. Na primer, “Da li ste slobodni za 15-minutni poziv sledeće nedelje kako bismo razgovarali o vašim potrebama?”

 

Pratite i optimizujte kampanje

Praćenje uspešnosti vaših cold email kampanja je ključno za dugoročan uspeh. Koristite alate za praćenje otvaranja, klikova i odgovora kako biste analizirali performanse. Na osnovu ovih podataka, prilagodite i optimizujte svoje emailove. Testirajte različite naslove, CTA-ove i formate poruka kako biste videli šta najbolje funkcioniše.

 

Cold email kampanje mogu biti izuzetno efikasne kada se pravilno izvedu. Ključ uspeha leži u istraživanju, personalizaciji, pružanju vrednosti i jasnom pozivu na akciju. Prateći ove dobitne savete, možete povećati stopu odgovora i ostvariti uspeh u vašim cold email kampanjama.

Zapamtite, svaka poruka je prilika za uspostavljanje novog poslovnog odnosa, stoga uložite trud i pažnju kako biste ostavili pozitivan utisak i postigli svoje ciljeve.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.