Kako da popravite Vaš content marketing

Treba Vam poboljšanje content strategije? Zapeli ste sa content marketingom?

 

Generišete saobraćaj na sajtu.

 

Ali nedovoljno.

 

Povećavate listu Vaših e-mail pretplatnika.

 

Ali nedovoljno.

 

Imate konverzije.

 

Ali nedovoljno.

Svi mi sa vremena na vreme moramo da izvršimo reviziju naše content strategije, kako bismo uvideli kako možemo da je učinimo još boljom i produktivnijom.

content creation

A verujte mi, uvek postoji mesta sa poboljšanje i unapređenje. Predstavljamo Vam proverene savete kako da unapredite ovaj segment Vaše strategije:

Preispitajte Vašu buyer persona

Za početak da razjasnimo šta je buyer persona? Termin koji se ustalio u industriji, a koji se koristi za tipsku predstavu, zasnovanu na temeljnom istraživanju, o tome ko su naši klijenti.

 

Ko su naši kupci, šta žele da postignu, koji ciljevi podstiču njihovo ponašanje, kako razmišljaju, kako kupuju, i zašto donose odluku da kupe? Buyer persona je metoda koji nam daje odgovor na sva ova pitanja.

buyer persona

Ukoliko ste preskočili ovaj korak u osmišljavanju Vaše content strategije, smesta obustavite svaku dalju aktivnost, dok se ne pozabavite kreiranjem svoje persona-e.

 

Čak i ukoliko ste ovo uradili, svakako je neophodno da povremeno revidirate podatke. Zašto?

 

Kao što i sami znate tržište je sklono neprestanim promenama. Navike i prioriteti Vaših klijenata se menjaju. Tržišni trendovi, konkurencija, pa čak i sam Vaš biznis može doživeti neke promene, koje mogu uticati na rezultate.

 

Idealno bi bilo da reviziju modela Vašeg klijenta radite jednom godišnje, da bi ste bili sigurni da će Vaša content strategija gađati u pravu metu.

Preispitajte vrednost Vašeg content-a

Svaki segment Vašeg web sajta bi trebalo da ima jasnu nameru i svrhu.

 

Uvek imajte na umu da je ovo promenljiva kategorija, koja će svakako zahtevati određene modifikacije. Pored toga, kako se trendovi u industriji i u pretraživačima menjaju, pojavljuju se i nove prilike za vidljivost pri targetiranju Vaše ciljane grupe.

 

Content visoke vrednosti sam po sebi ne znači ništa, ukoliko na prvom mestu  ne postoji valjan razlog za njegovo postojanje. Šta je ono što on rešava i na koja pitanja daje odgovore. Zašto bi Vaš sadržaj privukao pažnju publike i koje benefite od njega oni mogu imati? Koje su dobiti Vašeg biznisa od datog content-a?

 

Uobičajene vrednosti content-a bi bile:

 

 

 

Onda kada konačno budete uvereni da Vaš content služi svrsi kojoj ste ga namenili,  sledi učvršćivanje i uvećanje njegove vrednosti.

content value

Kako sve to radi u praksi?

Sve ovo lepo zvuči kada se napiše. Ali postavlja se pitanje kako sve to funkcioniše na realnim primerima?

 

Primer koji uvek volim da pomenem je blog Istoka Pavlovića. Čovek koji je definitivno jedan od najvećih poznavalaca Internet marketinga na ovim prostorima i poznavalaca funkcionisanja sistema.

 

Ukoliko želite da se uverite kako funkcionišu dobro razvijene content strategije, izvrsno poznavanje materije i nesebično podeljeni izuzetni saveti, koji imaju informativnu i edukativnu ulogu, onda je ovo pravo mesto za Vas.

Mesi, mesi, neće ništa da ti škodi

Legendarna replika iz kultnog filma Varljivo leto je upravo ono što možemo da primenimo kao najbolji savet za kvalitet i vrednost Vašeg content-a.

 

Naravno ne mislimo da će bukvalno ”mešenje” iz scene da Vam pomogne sa content-om (ili možda hoće), već mataforično ukazujemo na potrebu da radite na kvalitetu, svežini i vrednosti istog.

 

Sadržaj Vašeg sajta nikada neće zaživeti ukoliko u njega ne uložite veliki trud. Potrudite se da bude svež, u korak sa trendovima, da krajnjem korisniku pruža vredne informacije i tako zadobije njihovo poverenje i u krajnjoj liniji učini ih Vašim klijentima.

Tri put meri jednom seci

Koliko truda i pažnje posvetite sadržaju koji kreirate, toliko će Vam on i vratiti. Pitanja koja bi trebalo sebi da postavite ocenjujući njegov trenutni kvalitet i vrednost:

 

  • da li ispunjava svrhu zbog koje je kreiran
  • da li je u skladu sa pretragama u pretraživačima (sa ključnim rečima koje ciljamo)
  • da li može da ima još veću vrednost
  • kakav mu je učinak u odnosu na prethodne slične sadržaje, kao i slične sadržaje konkurencije
  • da li ljudi uživaju konzumirajući vaš content
  • koji segment je ”upalio”, a koji treba doraditi

Made by Nemanja Nedeljković – Senior Account Manager @Digitizer