U današnjem digitalnom dobu, efikasne Google Search kampanje postale su neizostavan deo svake marketinške strategije.…
Ukoliko želite da vaše digitalne marketinške kampanje daju još bolje rezultate, morate dati posetiocima vašeg sajta drugu priliku da postanu ‘’kupci’’. Ta druga prilika, odnosno prikazivanje ciljanih oglasa ljudima koji su već posetili vaš sajt se zove remarketing.
Ukratko, remarketing je stvaranje personalizovanih oglasa, uglavnom za Display mrežu, za korisnike koji su prethodno posetili vaš sajt.
Pored Google-a, postoje nekoliko drugih platformi koje nude opciju za remarketing u okviru svoje platforme. Mi vas u nastavku ovog bloga upoznajemo sa AdRoll-om.
Remarketing, AdRoll i njegove prednosti
AdRoll je platforma koja nudi nekoliko usluga online oglašavanja, među kojima je i remarketing. Pomoću AdRoll-a imamo opciju da prvo pronađemo publiku, sličnu trenutnim posetiocima sajta putem posebnog kolačića (o ovome će biti rečeno nešto više u nastavku).
Adroll targeting sistem i uvid u publiku je napredniji čak i od Google-ovog i tu nudi nekoliko opcija targetiranja publike:
-
- Kontekstualno – Biranje kategorija koje su relevantne za vašu industriju ili ciljno tržište
- Demografsko – Atributi kao što su starost, pol
- Targetiranje po interesovanjima – Biranje određenih interesovanja kao što su sport, moda, hrana i slično
- Lookalike – Opcija kojom dozvoljavamo da sam sistem AdRolla identifikuje publiku koja se slično ponaša kao trenutni posetioci sajta
- Retargeting – Plasiranje poruka i oglasa publici koja je već imala interakciju sa vašim sajtom
- CRM – email marketing i plasiranja poruka publici koja je već ostavila email putem kroz promocije
Još jedna velika prednost AdRoll platforme je i Multichannel marketing sistem koji omogućava da se publika nalazi na jednom mestu. Kako Facebook putem Facebook Pixel-a sakuplja i pravi sopstvenu publiku, tako i Google kroz svoje kolačiće pravi svoju publiku. AdRoll ruši barijere i pomoću svojih naprednih sistema omogućuje nam da se naša publika nalazi na jednom mestu. Svi posetioci sajta, bilo da su došli sa Facebook kampanja ili Display kampanja na Web-u, nalaziće se na istom mestu i možemo zajedno da im plasiramo kampanju u isto vreme.
Kreiranje naloga i remarketing kampanja
AdRoll se kreira na njihovom oficijalnom sajtu www.adroll.com klikom na dugme ‘’Get Started’’ u gornjem desnom uglu. Nakon popunjavanja kratke forme, pristupa se platformi putem login-a.
Pre kreiranja kampanje, potrebno je instalirati AdRoll pixel kod koji se implementira na svaku stranicu sajta. Nakon što je pixel kod aktivan dobija se mogućnost kreiranja kampanja. U tom pogledu AdRoll nudi 2 opcije:
- Websites & Apps, sajtovi i aplikacije na internetu
- Social, Facebook News Feed, Right Hand Column, Facebook i Instagram mobile apps
Za potrebe ovog bloga, držaćemo se opcije kreiranja kampanja za display mrežu.
Prvi izbor sa kojim se susrećemo je tip kampanje i to:
- Lookalike, AdRoll AI sistem traži najsličnije ljude trenutnim posetiocima sajta
- Contextual, pretraživanje ciljne grupe po određenim kategorijama (moda, zdravlje, sport..)
- Retargeting, ciljanje ljudi koji su već posetili sajt a nisu konvertovali ili uradili željenu akciju na sajtu
Ukoliko se kreira prva kampanja i trenutno nema nikoga u trenutnoj AdRoll publici, bira se između Lookalike i Contextual kampanje, jer nema smisla retargetirati (nema trenutnih posetioca sajta).
Nakon biranja dnevnog budžeta, CPC i lokacije, preostaje samo još da se uploaduju Web oglasi koje želimo da koristimo za potrebe kampanje i sve je spremno za početak.
Sve kampanje i njihove analatike se nalaze u glavnom Dashboard-u, u prvom delu ‘’Ad Campaigns’’. Za informacije i broju publike kao i posete određenim stranicama bira se opcija ‘’Audiences’’.
Ovde se pravi custom-made Audience, tačnije posetioci sajtu koji su posetili neke određene stranice na sajtu, kao na primer korpa za kupovinu ili druge.
Publika se najviše može čuvati 120 dana i može se koristiti za retargeting kampanje.
Ukoliko vam je ova platforma interesantna i želite da je stavite u službu vašeg poslovanja, kontakatirajte nas za više informacija.
Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer