skip to Main Content

Najjednostavnija definicija ključnih reči je da su to reči, izrazi ili fraze koji opisuju vašu uslugu ili proizvod. Upravo za te odabrane ključne reči se vaš oglas može pojaviti u Google Ads. U ovom blogu vas upoznajemo sa osnovnim teminima kada su pitanju Google Ads ključne reči. 

Kada neko traži nešto na Google pretrazi, vaš oglas bi se mogao prikazati na osnovu sličnosti između vaših ključnih reči sa terminom koji je korisnik upisao za pretragu.

ekran sa natpisom search i boksom za upisivanje ključnih reči za pretragu

Kako rade Google Ads ključne reči?

Da bi se vaši oglasi prikazivali kada ljudi pretražuju, ključne reči koje vi izaberete moraju da se podudaraju sa rečima ili frazama koje korisnici pretražuju.

Na primer, ukoliko se bavite izradom montažnih hala, možete dodati frazu ‘’izrada montažnih hala’’ u vašu Google Ads kampanju. Kada neko upiše u Google pretrazi ‘’izrada montažnih hala’’, vaš oglas se može prikazati na rezultatima pretrage.

Cena ključnih reči nije ista, i zavisi od nekoliko faktora poput konkurencije na aukciji. Kvalitet ključnih reči se meri preko Quality Score-a.

Quality score je procena kvaliteta oglasa, ključnih reči i Landing Page-a. On se meri ocenom od 1-10 i uključuje Click Through rate (odnos između broja klikova i broja koliko je puta oglas prikazan), relevatnost oglasa kao i sam kvalitet i doživljaj Landing Page-a.

 

Podudaranje ključnih reči – Matching Options

Vrste podudaranja ključnih reči određuju koliko se ključna reč mora podudarati sa upitom za pretragu. Tako postoji nekoliko vrsta, od širokog podudaranja, pa do potpunog.

Broad match, tj. ključne reči koje se široko podudaraju. Ovde se oglasi mogu prikazivati u pretragama koje su povezane sa zadatom ključnom reči. Kada koristite ‘’Broad Match’’, vaš oglas ispunjava uslove za prikazivanje ukoliko upit za pretragu uključi bilo koju reč koju ste naveli, bilo kojim redosledom.  Na primer ako koristite termin ‘’luksuzne kuće’’ vaš oglas će se pojaviti kada neko ukuca luksuzne kuće, ali isto tako i za luksuzni satovi, montažne kuće ili bilo šta što sadrži neku od ove dve reči.

Phrase Match uključuje podudaranje po značenju vaše ključni reči. Ovaj tip je nešto fleksibilniji od potpunog podudaranja, a ciljanije je od opcije širokog podudaranja. Ovde će se vaš oglas prikazati samo kada korisnik upiše vašu ključnu frazu, tačnim redosledom koji ste vi uneli. Oglas se može prikazati i ukoliko korisnik na vašu ključnu frazu doda drudge reči pre ili posle vaše fraze. Na primer ukoliko je vaša ključna fraza ‘’montažne hale pored beograda’’, oglas će se prikazati ukoliko korisnik upiše ‘’najpovoljnije montažne hale pored beograda’’.

Exact Match je tačno podudaranje ključne reči sa upitom za pretragu korisnika. Od sve tri opcije podudaranja, potpuno podudaranje daje najveću kontrolu nad time ko vidi vaš oglas. Google je nedavno uneo promene u ovu opciju, tako da se oglasi mogu podudarati i sa pretragama koje sadrže sinonime, množinu ili druge varijacije ključne reči.

 

Negativne ključne reči

Kao što je bitno ciljati prave ključne reči i fraze, važno je i odabrati ključne reči i fraze koje ne treba ciljati.

Pomoću negativnih ključnih reči, osiguravate da se vaš oglas ne prikazuje za ključne reči i fraze koje odredite. Na ovaj način unapređujete targetiranje i učinak kampanje.

Birajte relevantne Google Ads ključne reči kako biste dosegli samo one najzainteresovanije ljude, i za koje je veća verovatnoća da će postati vaši klijenti. Takođe na ovaj način će te smanjiti i ‘’šum’’ prilikom ulaganja u Google kampanju.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer