skip to Main Content

Nema sumnje da su ključne reči i fraze oduvek bile ključan deo strategije optimizacije sadržaja na veb sajtu. Svako želi da se pojavi u rezultatima kada korisnici interneta vrše pretragu ključnim rečima koje su vezane za vaš biznis. Jedan od vrlo važnih faktora rangiranja bila je gustina ključnih reči (keyword density) u tekstu, odnosno procenat zastupljenosti ključne reči u tekstu. Srećniji prevod ovog termina bi možda bio učestalost ključnih reči.

Da li je ovo i dalje važan faktor rangiranja i da li postoji savršen procenat ključnih reči za upotrebu koje mogu pozitivno uticati na rangiranje saznajte u nastavku.

ekran računara sa natpiom search

Gustina ključnih reči se dugo smatrala jednim od ključnih faktora rangiranja. Mnogi i danas smatraju da je ona suštinski deo SEO slagalice za postizanje pozicije na prvoj stranici Google-a. Znamo da su ključne reči važne za Google i da je sasvim logično da se određeni sadržaj može rangirati za određeni termin samo ukoliko se on pojavljuje u tekstu.

 

Šta je gustina ključnih reči?

Gustina ključnih reči se odnosi na broj pojavljivanja termina ili fraze u odnosu na količinu teksta na stranici. Izračunava se tako što se broj ključnih reči podeli sa ukupnim brojem reči na stranici i pomnoži sa 100. Na primer, ako se ključna reč koristi 26 puta u članku od 1.000 reči, onda ima gustinu ključnih reči od 2,6%. Postoje različite tvrdnje o „najboljoj“ gustini ključnih reči kojoj treba težiti. Može se čuti 2% ili 5%, ili čak 10%.

 

Da li je faktor rangiranja?

Za razliku od drugih „mitova“ o faktorima rangiranja, ovaj se zasniva na činjenicama – gustina ključnih reči je nekada bila vrlo važna. Ali govorimo o najranijim danima pretrage. Ipak, ideja da je učestalost ključnih reči važna za rangiranje nije napuštena ni danas.

Ključne reči šalju signale Google-u o tome za koje vrste upita stranica treba da se prikaže. Ako se koristi premalo ključnih reči, Google možda neće razumeti o čemu je stranica. Ako se koristi previše ključnih reči, Google to može shvatiti kao pokušaj da se manipuliše rangiranjem u pretrazi, što nije prihvatljivo.

Dakle, neki ljudi veruju da postoji određena gustina ključnih reči koja je „baš tačna“ – prava ravnoteža između korišćenja previše i premalo ključnih reči. Međutim, ne postoji magični broj koji će postići dobre rezultate za svakoga. Google danas ne radi tako.

lupa naslonjena na natpis seo ranking

Istina je prilično jednostavna: upotreba ključnih reči je važna, ali postizanje određenog odnosa neće pomoći vašim SEO naporima. Zapravo, stranica sajta može da se rangira za ključnu reč čak i ako se ta ključna reč nikada ne pojavi na toj stranici. Što prilično odmah razbija celu ideju o važnosti gustine ključnih reči.

Da bismo odgovorili na pitanje da li je gustina ključnih reči Google-ov faktor rangiranja, pogledaćemo zvanični Google video iz 2011. godine, koji je aktuelan danas kao i tada. Na snimku se pojavljuje Matt Cutts , koji je radio sa Google-om od 2000. do 2015. On je bio šef Google-ovog tima za spam mejlove i delovao je kao veza između kompanije i SEO zajednice.

Cutts je potvrdio da ne postoji idealna gustina ključnih reči za Google. Rekao je da prekomerna upotreba ključne reči može doneti više štete nego koristi. Pominjanje ključne reči nekoliko puta u tekstu može pomoći u rangiranju, ali više od toga može dovesti do toga da Google to vidi kao keyword stuffing.

 

„ …Dakle, prvih par puta pomeneti reč koja bi vam mogla pomoći u rangiranju, apsolutno. Ali samo zato što ste je ponovili sedam ili osam puta, ne znači da će to nužno pomoći vašem rangiranju.“

 

Ako gustina ključnih reči nije faktor rangiranja, koji je onda pravi način za korišćenje ključnih reči?

Kada identifikujete ključne reči koje želite da koristite, Cutts je preporučio pisanje sadržaja koji je dovoljno dug da te ključne reči inkorporira u sadržaj na prirodan način. Pročitajte sadržaj naglas kada završite sa pisanjem i izbacite sve ono što ne zvuči kako treba.

is-keyword-desnity-ranking-factor-stop-obsessing

Korišćenje sinonima kada god je to moguće može vam pomoći da izbegnete stalno korišćenje iste ključne reči. Na primer, u ovom delu teksta mogli bismo da zamenimo „gustinu ključnih reči“ sa „učestalost ključnih reči“.

Sinonimi su takođe odličan način da zadržite pažnju čitaoca, a mogu čak i da pomognu u rangiranju za druge termine. Google razume sinonime, što znači da je moguće da se stranica rangira kada nije optimizovana za tačan termin unet u traku za pretragu.

Nemojte biti opsednuti gustinom ključnih reči. Cutts-ov savet je bio jasan: prestanite da budete opsednuti gustinom ključnih reči. Budite oprezni prema svakome ko kaže drugačije.

Koristite ključnu reč u naslovu vaše stranice, meta opisu i prvom pasusu. Zatim ograničite upotrebu na još nekoliko puta u celom tekstu.

Ne postoji savršen procenat ključnih reči za upotrebu jer gustina ključnih reči nije faktor rangiranja.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer