Storytelling– Pričam ti priču ili nešto više od toga

Ljudi vole priče. Mi smo stvoreni za priče. One su ono što nas povezuje. Priče nadilaze vreme, prostor, realnost. One nas oblikuju od najranijeg detinjstva.Volimo interesantne, inspirativne, poučne, duhovite priče. Od praistorije i pećinskih crteža lova na bizone (ili današnje interpretacije lova žene sa toljagom) ljudi ih vole. One na nas utiču na emocionalnom, empatičnom nivou. Priče nas pokreću na razmišljanje i na akciju.

storytelling history

Upravo ovde leži razlog važnosti pričanja priče ili ti storytelling-a u dobro osmišljenoj marketing kampanji. Priča je ono što ne utiče na racionalni deo ljudskog mozka, već na onaj instiktivni, emotivni deo, koji je mnogo impulsivinji i jači od racionalnog.  Da pojasnimo.

Kako dobra priča utiče na moj brend?

Ljudi vole priče. Emocionalno odlučivanje utiče mnogo jače na donošenje odluka nego što to čine brojke i činjenice.

 

I nema ovde nikakve misterije, evo naučnog objašnjenja:

Kupci se pre svega rukovode emocijama- osećanjima i iskustvom, nego li činjeničnim informacijama ( kvaliteti brenda, činjenice i sadžaji), kada donose odluke o kupovini.

 

Emocionalni odgovor na reklamu je mnogo uticajniji na odluku klijenta da kupinego sam content reklame i činjenice koje prezentujemo.

neuromarketing

Zainteresuj me!Eto klučne tačke dobrog storytelling-a. Naš mozak je u konstantnoj potrazi za pričama. Ljudi trećinu budnog dela dana provedu u sanjarenju i maštaranju. Ovo prestaje onog tenutka kada dobijemo dobru priču koja nam okupira pažnju.

 

Ljudima je mnogo lakše da zapamte priču, nego li suve činjenice i podatke. Ovo se dešava iz razloga što ljudski mozak ne pravi razliku između slušanja/čitanja priče i realnog učestvovanja u njoj. U oba slučaja slični neurološki centri su stimulisani.

Budite interesantni, autentični, lucidni…a pre svega razumite potrebe Vaših klijenata

Naravno postavlja se pitanje kako naći dobro priču? I upravo u ovom pitanju se nalazi i odgovor. Naći dobru priču. Priče su svuda oko nas. I Vaš brend sigurno ima neku svoju, samo je morate naći.

content storytelling

Za početak odgovorite na sledeća pitanja: Šta je to što nudite, kome je Vaš brend namenjen, u čemu se razlikujete od drugih? Ukoliko želite da Vaša priča ima uticaja morate da je bazirate na razumevanju Vaše klijentele. Šta je ono što ih motiviše, koje su njihove potrebe, ciljevi, snovi i težnje? Upravo zato je ovo početni korak. Odavde kreće začetak svake dobre priče.

 

Zainteresuj me! Vaša priča mora da ima dobar “mamac”. Odgovori na prethodna pitanja će Vam svakako pomoći u definisanju pravog “mamca”. Šta je to što će motivisati Vašu targetiranu publiku? Kada to definišete imate temelj na kome ćete razvijati priču.

 

Najbolje priče i ideje načešće dolaze od samih klijenata. Osluškujte svoju publiku. Klijenti su najbolji izvor dobrih priča. Njihove priče su kredibilne ( zaista su se dogodile!), lako je povezati se sa njima, a i nećete morati da ulažete previse truda u pisanje istih. Možete ih koristiti u integralnom obliku, ili iskorisiti njihov feed backu kreiranju priče koja je bazirana na realnosti.

Bila jednom jedna….

Kada pronađete svoju priču, vreme je i da je ispričate. Suština je da je ispričate na najupečatljiviji način, koji će najviše uticati na Vaše klijente.

 

Budite autentični! Iznad svega ljudi cene iskrenost i autentičnost. Držite se glavne poruke Vašeg brenda. Naglasite kako ispunjavate potrebe, rešavate probleme Vaših klijenata. Neka publika glavni lik Vaše priče lako indentifikuje sa Vašim brendom i njegovim vrednostima.

the art of storytelling

Svaka dobra priča ima svoj početak, zaplet, razrešenje i kraj. Priče o brendu se ni u čemu ne razlikuju. Neka Vaša priča ima dobar tempo. Donosite je deo po deo, držeći publiku u konstantnom iščekivanju i želji da čitaju dalje. Sa druge strane nemojte biti preopširni. Neka format bude prilagođen kanalu preko koga se obraćate. Neka bude lak za čitanje i šerovanje.

 

Nadamo se da će Vam ovi kratki saveti o storytelling-u biti od koristi. Ukoliko Vam treba pomoć u osmišljavanju prave priče za predstavljnje Vašeg brenda kontaktirajte nas, naš tim profesionalaca će Vam sa zadovoljstvom pomoći u tome.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer