skip to Main Content

Kada ste poslednji put pročitali ceo tekst na internetu? Šta vas je navelo da ostanete uz tekst i da mu posvetite svoje vreme? Šta vam je privuklo pažnju? Prilično smo sigurni da je to na prvom mestu bio privlačan naslov i dobar uvod u blog. Uvod iz koga ste već mogli da naslutite o čemu se radi u tekstu. Da naslutite, ali ne i da dobijete sve informacije. I uvod koji vam je zadržao pažnju. A zašto je to tako ?!

devojčica znatiželjno gleda sa naočarima koje je rukom podigla sa očiju

Prvi utisak je presudan 

Ako je uvod u blog slab, to će verovatno odvratiti čitaoca od daljeg čitanja – čak i ako je naslov bio veoma primamljiv i doveo je do klika. Možete da imate odličan post na blogu, ali ukoliko uvod ne “pokida”, ni ostatak sadržaja neće. Uvod u blog je jedan od najvažnijih odeljaka celog teksta. Bez zanimljivih i upečatljivih uvoda u blog, angažovanje će biti loše, bez obzira na to koliko je sama priča dobra ili koliko korisnih informacija tekst sadrži. Postoje brojni tekstovi i brojna pravila koja mogu da vam pomognu pri pisanju. Ipak, iz ličnog iskustva smatramo da je najvažnija vežba. Što više pišete, tim pre će vaš sadržaj biti bolji. A sve te savete vremenom ćete implementirati u svoju praksu. 

Uvod u blog je veoma važan, jer se obično prikazuje above fold (iznad preloma), pa čitaoci kada posete blog mogu da ga vide bez pomeranja nadole. Ukoliko ih upecate od samog starta, veća je verovatnoća da će ostati uz tekst do samog kraja. Sada je već opšte poznato da velika većina ljudi na internetu samo skenira sadržaj, preskaču sa odeljka na odeljak i preskaču većinu sadržaja ako ima nešto ne privuče pažnju. Stoga je važno da vas tekst sadrži i ključne fraze i reči koje zanimaju publiku koja pretražuje. Suština je pružiti edukativni sadržaj koji će odgovoriti na pitanje koje ih muči, pomoći im da nauče nešto novo ili pokazati kako to znanje mogu realno da primene. 

mladić sa dlanovima koji pokazuju fokus

Ova “brza” publika često se oslanja na uvode kako bi dobila pregled bloga. A ako ih ovaj deo ne zabavi, verovatno se neće ni potruditi da pročitaju tekst do kraja. Uvod u blogu će privoleti ove ljude da čitaju dalje. Drugim rečima, uvod u blog pomaže kod odluke da li je blog vredan čitanja ili ne. 

 

Dobar uvod u blog može biti SEO boost 

Osim navedenog, u slučaju kada ne dodate meta opis za svoj novi blog, pretraživači automatski biraju oko 300 znakova iz uvoda vašeg bloga. Pretraživači će iskoristiti ove male isečke uvoda na stranicama rezultata pretraživača (SERP) i uticati na odluku korisnika da li žele da otvore blog ili ne. Upravo iz tog razloga uvod može biti značajan i iz SEO perspektive, jer može da utiče na odluku publike o tome da li će posetiti neki sajt. Pored toga kvalitet uvoda može uticati i na bounce rate

Bounce rate je izraz koji se koristi za procenat ljudi koji napusti vašu veb lokaciju odmah nakon što je posete, umesto da ostane neko vreme na sajtu i kreće se po njemu ili preduzima neku akciju. Ovo je jedan od važnih faktora koji utiče na optimizaciju veb sajta za pretraživača.

Kada imate loš ili dosadan uvod u blog, dajete dobar razlog posetiocima da napuste stranicu. Drugim rečima povećavate bounce rate. Na ovaj način, manje su šanse da vaš blog dobije dobar rezultat u rezultatima pretrage. Ali dobar uvod, zajedno sa drugim SEO taktikama na stranicama sajta može dosta značiti za vaš post na blogu iz perspektive SEO-a. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer