skip to Main Content

Mnogi će verovatno na prvu pomisliti „Da evo još jedne društvene mreže, ko će sve to ispratiti.“ Međutim Pinterest ne treba tako olako shvatiti, pogotovo zbog činjenice da postoji od marta 2010. godine i da trenutno ima preko 450 miliona mesečno aktivnih korisnika širom sveta (moguće je da se broj promenio u trenutku kada budete čitali ovaj blog). I ako je lidere poput Facebook-a i Instagram-a teško ispratiti, Pinterest je drugačijim pristupom alat koji može doneti „svežinu“ vašim dnevnim aktivnostima i poslovanju. Ovim blogom ćemo pokušati da objasnimo i kako.

tablet u rukama čoveka na čijem ekranu je pinterest aplikacija

Zašto koristiti Pinterest?

U privatnom smislu verovatno ćete pronaći po koji dobar recept, kako da nešto napravite, kako da se obučete ili kako da dekorišete stan. Međutim u poslovnom smislu Pinterest je moćan alat u pronalaženje novih ideja pogotovu u marketingu, dizajnu i ostalim kreativnim poslovima. Ukratko, to je način da praktično prikupite i kategorizujete stvari koje vam trebaju, koje vas interesuju i koje volite.

Korisnici ove mreže, ili kako se popularno nazivaju „pineri“, mogu istraživati interesovanja, odnosno sadržaj drugih pinera i sačuvati ih za neki od trenutnih ili budućih projekata. Takođe mogu pratiti druge account-e, brendove ili teme. Čini se isto što i kod drugih društvenih mreža, samo što uz pomoć Pinterest-a to ne činite kroz njihove objave, već kroz sadržaj koji njih interesuje.

 

Terminologija

Kako Pinterest nudi svoj karakterističan interfejs, u početku vam se može učiniti konfuznim, ali ćete se lako i brzo navići kroz poznavanje nekoliko osnovnih termina:

 

Board – Board je osnovni element svakog profila koji predstavlja određenu kategoriju vašeg interesovanja. Vaša „oglasna tabla“ ili board je virtuelni prostor koji popunjavate slikama ili videima iz određene kategorije. Na vašem profilu možete postaviti koliko god board-ova želite.

Pinovi (pins) – Dakle ako korisnici popunjavaju svoje board-ove sadržajem koji je relevantan za tu kategoriju ili temu, te slike i videi su u stvari pinovi. Izvor za vaše pinove može biti sam Pinterest, sadržaj preuzet sa interneta ili originalni sadržaj koji ste vi kreirali. Svaki pin može sadržati sliku, video, link i opis. Interesantne pinove možete slati prijateljima.

Repin – Kada korisnik postavi pin od drugog pinera na svoj board onda je to repin. Nešto slično kao share kod drugih društvenih mreža.

what-is-pinterest-interface

Poslovna primena Pinteresta

U poslovnom smislu velike kompanije verovatno neće mnogo toga dobiti kao manja preduzeća koja kroz Pinterest mogu iskoristiti potencijal u smislu promocije svojih proizvoda ili usluga kroz upečatljiv sadržaj.

To znači da uz pomoć Pinterest-a možete povećavati brand awerness.

Već je prilično jasno da je za marketing bilo kog preduzeća ili brenda važno da bude što više prisutan na internetu. Iako još uvek nije popularan kao neki drugi kanali, Pinterest vam može pomoći da širite svest o vašem brendu. Osim logotipa, opisa proizvoda ili usluge poslovni korisnici uz interesantan sadržaj mogu dodati i link ka veb sajtu na svaki pin i time povećavati posećenost. Što opet znači da svakog posetioca vašeg profila brzo pretvara u potencijalnog kupca odnosno lead. Kako internet korisnici aktivno istražuju sa namerom da pronađu rešenje to ih može i usmeriti da radije to i kupe.

Da budemo potpuno iskreni, kreiranje  naloga i širenje vašeg sadržaja po Pinterest-u može potrajati neko vreme pre nego što da rezultate. Ipak, ne tako zanemarljiva činjenica je da Pinterest predstavlja još jednu platformu na kojoj možete besplatno promovisati svoj brend ili sajt.

what-is-pinterest-keywords

Keywords

Kako za razliku od nekih drugih mreža sadržaj na Pinterestu nikada ne zastareva, trebalo bi ga učiniti dostupnijim internet pretraživačima. Pinterest jeste poput Instagram-a prvenstveno vizuelna platforma, ali pažljivo odabrani naslovi ili opisi board-ova mogu biti podjednako važni. Koristite ključne reči koje ste već primenili na sajtu i prenesite ih na svoju strategiju za Pinterest.

Na kraju, govoreći iz ličnog iskustva, baš zato što je Pinterest vizuelna platforma, za nas je često i nepresušni izvor inspiracije. Prilikom istraživanja za kreiranje logotipa, palete boja ili tipografije Pinterest se pokazao kao jako koristan alat.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer