skip to Main Content

U svetu digitalnog marketinga i moru različitih izraza iz te sfere, verovatno ste već više puta čuli za A/B testiranje ili split testiranje. Ukoliko možda i niste, u ovom blogu ćemo vam približiti šta je A/B testiranje i zašto je važno.

 

A/B testiranje

Kao što i sama reč govori, testiranje nam pruža odredjenu vrstu testa i predstavlja veoma važno sredstvo koje omogućava uvid u to šta dobro funkcioniše, a šta ne. Na osnovu toga nas jasno usmerava ka donošenju pravilnih odluka u obraćanju krajnjim korisnicima naših usluga ili proizvoda.

Kako u životu stalno nailazimo na razna dvoumljenja, koja polaze od najobičnih stvari – šta danas ručati ili koju kafu popiti, pa do nekih većih poput donošenja bitnih odluka, tako se dvoumljenje javlja i prilikom obraćanja ciljnoj grupi. Pitamo se da li je bolje napisati nešto na ovaj ili onaj način ili upotrebiti jednu ili drugu kreativu.

 

Kako početi?

S obzirom da u stvarnom svetu ne postoji magična prečica do saznanja šta najbolje funkcioniše i kako ostvariti najbolju interakciju sa korisnicima, A/B testiranje je prava opcija koja će nam dati jasne odrednice kako na najbolji mogući način prići ciljnoj grupi, ostvariti klikove, lead-ove, konverzije i sl., u zavisnoti od toga šta želimo.

Najbitnije je prvo odrediti koji su vam ciljevi, a potom šta želite da testirate. Da li je u pitanju dizajn oglasa/vizuala, CTA (call to action), copy ili tekst oglasa, starost i pol ciljne grupe ili platforme na kojima će se pojavljivati oglas (Facebok news feed, Facebook Story, Instagram feed, Instagram Story itd. – veliki je izbor).

Na početku kreiranja kampanje u Facebook Business Manager-u, opcija A/B testiranja je dostupna u okviru bilo kog odabranog cilja. Da bi ona bila moguća, potrebno je isključiti optimizaciju budžeta na nivou kampanje i prebaciti je na nivo Ad Set-a (drugog dela kreiranja kampanje). 

Nakon prebacivanja optimizacije budžeta u okviru Ad Set-a i čekiranja A/B testiranja, otvara se opcija koja nas pita šta želimo da testiramo. Na sledećem vizualu se mogu primetiti tri vrste testiranja: Creative, Audience i Placement

U zavisnosti od odabranog cilja na početku, pojavljuje se još jedna opcija testiranja – Delivery optimisation, ukoliko želimo da testiramo impressions, link clicks, landing page views, engagement, reach, app installs itd. – odnosno, ukoliko želimo da testiramo npr. klikove, oglas će se prikazivati onim korisnicima koji će najverovatnije kliknuti na oglas.

Kako funkcioniše A/B testiranje?

Nakon toga što ste odredili šta želite da testirate, ostaje da napravite dve ili više vrste oglasa i pokrenete eksperiment. Da, možete testirati i više od dve vrsta oglasa, odnosno onoliko koliko je neophodno da dobijete ono što želite. Vremenom možete ostavljati one koje daju bolje rezultate, a lošije brisati.

Funkcioniše po principu Facebook-ovog algoritma, njegovog odličnog poznavanja svojih korisnika na platformi, kao i vaših postavki koje ste odredili. Onako kako ste optimizovali oglase, tako će se oni pojavljivati korisnicima, koji su po merilima Facebook-a relevantni za postavljenu optimizaciju. 

Kod praćenja rezultata, veoma je važno proučiti svaki od segmenata i na osnovu njih odlučiti šta treba unaprediti kako bi se najbrže i najefikasnije došlo do željenih ciljeva.

Eksperimenti poput ovih su napravljeni tako da pomognu marketarima da donose bolje strateške odluke u svom poslovanju, pronadju najbolji način za komunikaciju sa svojom ciljnom grupom, a samim tim i ostvare svoje zacrtane ciljeve.

 

Ukoliko vas interesuje još sličnih tekstova, zanimljivih informacija, kao i najnovija dešavanja iz oblasti digitalnog marketinga, pratite naš blog.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer