skip to Main Content

Nije tajna da može biti teško izgraditi poverenje kod skeptičnih kupaca koji baš i ne vole prodavce. Neretko kupci veruju da prodavci nemaju na umu njihov najbolji interes i da će učiniti sve kako bi ostvarili prodaju. Stoga skeptični kupci mogu predstavljati ozbiljan izazov. Budite sigurni da će oni uraditi svoj domaći i posvetiti svu potrebnu pažnju kako bi istražili proizvod ili uslugu koju žele da kupe, uporediće konkurenciju i daće poverenje onoj ponudi koja je najuverljivija. Slobodni smo da kažemo i onoj koja je najpoštenija. 

Skeptični kupci mogu biti najbolji kupci

Na ovakve kupce zapravo treba da gledamo kao na najbolju moguću kontrolu i jedan od najboljih parametara kvaliteta naše ponude ili proizvoda. Postoje neki segmenti poslovanja za koje smatramo da su od ključne važnosti za odnos prema skeptičnim klijentima. Zapravo, prema svim klijentima.

 

Poverenje se zaslužuje

Poverenje je vrednost koja može pomoći bilo kom biznisu da se razlikuje od drugih i tako postane izbor brojnih klijenata. Ali poverenje se teško stvara i još teže održava. Tretirajte svakog kupca kao da je najvažniji. Pružite mu posvećenost i pažnju. Upoznajte svoje klijente, zapamtite njihova imena i uspostavite odnos koji dokazuje da imate na umu njihov najbolji interes. 

Osnovni fokus svih ovih napora trebalo bi da bude uspostavljanje poverenja sa potencijalnim kupcima. Jednom kada osoba stekne poverenje postaje mnogo lakše obratiti joj se sa određenom ponudom, jer sada imate njenu pažnju. Međutim, morate nastaviti da radite na održavanju poverenja koje ste stekli kod publike.

sceptical-customers-trust

Za svaki biznis trajno poverenje je najjače osiguranje od napadne konkurencije, “protivotrov” za ravnodušnost potrošača i najbolji put ka stalnom rastu. Bez poverenja gubi se kredibilitet i ugled može biti ugrožen.

 

Iskreno i otvoreno

Zadržavanje informacija ili detalja vezanih za ponudu brz je način da se izgubi poverenje skeptičnih kupaca. Zato budite iskreni sa informacijama i svim detaljima. Edukujte klijente. Kupcima je neprijatno kada kupuju proizvode ili usluge koje ne razumeju u potpunosti. Zato pružite kupcu potrebne informacije. Nuđenje korisnih i edukatvnih informacija smanjiće stres kupaca i učiniti ih sigurnijim u odluci o kupovini.

Govorite jasnim jezikom. Dok delite informacije sa svojim klijentima, koristite njihov jezik da im objasnite. Nemojte mešati industrijske izraze ili žargon koje opšta publika neće razumeti. Korišćenje jezika koji vaši klijenti ne razumeju moglo bi ih navesti da pomisle da pokušavate nešto da sakrijete ili da ih dovedete u zabludu pružajući zbunjujuće informacije.

Objasnite potencijalne loše strane. Preterano pozitivno pričanje o proizvodu ili usluzi takođe može negativno uticati na skeptične kupace. Skoro sve kupovine imaju pozitivne i negativne strane, pa budite unapred spremni da pričate i o pozitivnim i o negativnim stranama svoje ponude. Ovo pokazuje klijentima da želite da imaju sve informacije i da naprave najbolji izbor.

 

Autentičnost se ne može lažirati

Biznisi uvek pokušavaju da se prikažu u najboljem svetlu, izostavljajući sve detalje koji bi mogli biti loši za imidž i čine sve što mogu da privuku potrošače. A ipak iz dana u dan ovo je sve teže i zahtevnije. Očigledno smo u doba neviđenog osnaživanja potrošača, gde je istina o proizvodu ili usluzi samo na klik od potrošača. Upravo stoga smatramo do sada navedene segmente poslovanja veoma važnim. Kao i autentičnost u pristupu.

Autentičnost znači biti transparentan. Znamo da nas publika dobro poznaje, pa moramo biti iskreni. Svaki biznis mora da povede računa da ne objavljuje obmanjujuće informacije o sebi. Morate biti iskreni, posebno ako vam potrošači postavljaju pitanja. Biti autentičan znači biti stvaran i originalan. Autentičnost znači da ste verni onome što predstavljate kao brend. Predstavljate sebe i svoj biznis iz perspektive iskrenosti i autentičnosti. Sve dok iskreno predstavljate svoj autentični brend, moći ćete da stvorite prave, trajne veze sa lojalnim kupcima.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer