skip to Main Content

Uspešne marketinške kampanje fokusiraju se na način ponašanje ciljane publike. Iz tog razloga važno je da marketari razumeju kako ljudi misle. Stoga ne čudi što najefikasniji marketinški principi imaju osnovu u psihologiji. Jedan od najrelevantnijih psiholoških principa koji se može primeniti na trgovinu generalno je hitnost. Ograničenje vremena u kome je neki prozivod ili usluga dostupna ima fantasitčne rezultate kada su konverzije u pitanju. I to tvrdi psihologija!

Svako od nas je bar jednom bio “žrtva” ovog psihološkog trika. A kako zapravo ovaj mehanizam funkcioniše?

 

Hitnost motiviše

Jedna od ključnih karakteristika ljudskog mozga uključuje hitnost. Kada je neki “zadatak” hitan, veća je verovatnoća da će ljudi postupiti po tom zadatku. Zanimljivo je da je to slučaj čak i kada se osećaj hitnosti veštački stvara. U osnovi hitnost se koristi za stvaranje pritiska na korisnika da kupi proizvod. Ovakve prodajne ponude često nadjačavaju proces pažljivog odabira i podstiču publiku da kupi pre isteka roka, ili isteka trajanje neke ponude.

Pošto je hitnost evidentno je jedan od psihičkih karakteristika koje su usađene duboko u čoveka, postavlja se pitanje kako je iskoristiti na najbolji način u marketingu?

 

Još malo, pa nestalo

Hitnost dovodi do toga da ljudi brzo deluju. Mnogi problemi koji utiču na konverzije su problemi sklonosti ljudi da previše premišljaju, predugo čekaju ili jednostavno ne reaguju na naš call-to-action. Povećanje nivoa hitnosti skraćuje veliki deo ovog vremena, kako bi se ostvarilo značajno poboljšanje stope konverzije. 

Jedna od najjačih karti na koju treba igrati kada je hitnost u pitanju je ograničena količina preostale robe koja je u ponudi. Preciznije rečeno, kada se artikal percipira kao oskudan, njegova subjektivna vrednost raste. Ako kreirate proizvod ili uslugu, možete namerno ograničiti količinu koju proizvodite ili isporučujete kako biste podigli potražnju. To je vrlo jednostavno. Ako kažete da vam preostaju samo „još četiri“ (nečega), želja za tim resursom će se povećati zbog činjenice da nestaje. Okidač u ljudskoj psihi dovodi do toga da kada osoba misli da nečeg ponestaje, to počinje da želi još više.

 

Vreme je novac

Nakon što ste postavili rokove, pokušajte da dodate odbrojavanje kako biste bili sigurni da će ih vaši klijenti primetiti. Odbrojavanje do krajnjeg roka podstiče na akciju. Kako sati, minute i sekunde odmiču, hitnost kupovine postaje sve veća. Kao primer navodimo test koji je sproveo sajt Neuroscience Marketing gde je dodavanjem tajmera za odbrojavanje prihod povećan za 9 procenata.

U našem modernom industrijalizovanom svetu sat je simbol vremena. Tačnije, to je simbol prolaska vremena. Ako podsetite korisnike da vreme prolazi – da sat otkucava – to podiže nivo hitnosti i primorava na akciju.

 

Još samo danas po ovoj ceni

Pretnja da će sutra morati da plate više za isti proizvod navodi ljude da kupeveć danas. Prikazivanje koliko je artikala ostalo po oglašenoj ceni efikasan je način da igrate na strah ljudi da će da plate više ako odlože kupovinu. Ovo strategije posebno dobro funkcioniše i veoma često se upotrebljava kod turističkih agencija. Još samo jedna soba po toj ceni je nešto što ćete često videti na sajtovima ovih agencija ili na aplikacijama za smeštaj. 

Dobro napisana copy može biti vrlo moćan. Reči su važan faktor za uticaj na ponašanje ljudi. U slučaju stvaranja atmosfere hitnosti reči i izrazi vezani za vreme su ključni. Ovde ne morate da izmišljate toplu vodu. Isprobane fraze su pravi put.

Ne odlažite, ponuda ističe, uskoro se završava, kupi sada, još samo jedan dan, poslednja šansa. Koristeći se zajedno sa atraktivnim ponudama, ove reči i izrazi ističu ono što bi kupci mogli da izgube ako ne kupe sada. Ponuda uokvirena oko izbegavanja gubitaka pokreće psihološki princip odbojnosti prema gubitku. Ljudi više vole da izbegnu gubitke nego da steknu dobit. I upravo ovde osećaj hitnost najviše dobija na značaju.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer