skip to Main Content

Ukoliko koristite YouTube za vaš posao, trebalo bi i da razumete YouTube analitiku. YouTube nudi neverovatno mnogo informacija, od demografije publike, ključnih reči koje ljudi koriste za pronalaženje vaših video zapisa, pa do izvora saobraćaja (sa koje platforme su došli na vaš video zapis).

YouTube analitici pristupate tako što kliknete na ikonicu vašeg kanala i izaberete YouTube studio. Na novoj stranici, sa leve strane se nalaze razne opcije vašeg kanala. Izaberite Analytics.

U okviru YouTube analitike videćete različite izveštaje koje vam pomažu da razumete svoje podatke.

Overview

Ovaj izveštaj predstavlja rezime performansi vaših video zapisa. Nešto nalik početnoj stranici Google analitike. Overview vam pokazuje da li su vaši brojevi porasli ili ne. Neki od parametara koje ovde možete videti su prikazi videa, vreme gledanja, broj pretplatnika. Ovde takođe možete videti vaše skorašnje video zapise rangirane prema pregledima.

youtube-analytics-overview

Reach

Pomoću ovog pokazazelja možete pratiti kako gledaoci otkrivaju vaše video zapise. Takođe, ovde možete videti:

  • Impressions, koliko puta se thumbnail prikazao na ekranima korisnika YouTube-a
  • Impressions CTR, broj pregleda po prikazu na ekranima korisnika
  • Views, broj pregleda vaših video zapisa
  • Unique viewers, procenjeni broj ljudi koji su gledali vaš sadržaj

Ovde možete videti i koje ključne reči su vaši gledaoci kucali u pretragu da bi došli do vaših video zapisa.

youtube-analytics-reach

Engagement

Naravno, broj pregleda nije sve što je bitno kada govorimo o performansama videa. U ovom izveštaju možete videti ukupno vreme gledanja vaših video zapisa, kao i prosečno vreme gledanja po jednom pregledu.

youtube-analytics-engagement

Audience

Pokazatelj publike vam prikazuje ko gleda vaše video zapise. Ovde možete videti odnos između novih gledalaca i onih koji su već videli neke od vaših video zapisa.

Neki od parametara koji se ovde prikazuju su:

  • Demografija, godine i pol vaših gledalaca
  • Država
  • U koliko sati vaši gledaoci gledaju vaše video zapise
  • Koje kanale prate vaši gledaoci
youtube-analytics-audience

Video zauzima veliki ‘’deo kolača’’ marketing sadržaja i ljudi sve više vremena provode gledajući video zapise na internetu. YouTube. Od ukupnog broja koje gledaoci provedu na internetu gledajući video zapise, procenjuje se da YouTube zauzima 48%. Upravo iz ovog razloga je bitno razumeti parametre koje utiču na rast vašeg kanala.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković – Senior Account Manager @Digitizer