Skip to content

WordPress je bez sumnje najpopularnija platforma za izradu veb sajtovaWordPress sajtovi su svoju veliku popularnost stekli zbog relativno jednostavnog interfejsa za upravljanje sadržajem na njima. Velika zajednica koja stoji iza ove platforme podrazumeva i konstantu podršku platformi i stalni rad na poboljšavanju i uklanjanju eventualnih propusta. Sa skorašnjim promenama koje je Google uveo u svoju pretragu, logičan odgovor su bila poboljšanja koja će adekvatno slediti nastale promene. Skoro publikovana verzija WordPress 5.9 može da poboljša rezultate Core Web Vitals, koji su postali novi faktor rangiranja, i do 33%. 

 

WordPress 5.9 i Core Web Vitals

Predloženo ažuriranje za WordPress 5.9 može automatski da poboljša rezultate Largest Contentful Paint parametra. Pokazano je da se poboljšanim načinom lazy loading-a dolazi do vitalnih poboljšanja u metrici Core Web Vitals koja se naziva LCV (Largest Contentful Paint). Testiranje je otkrilo da je ova promena poboljšala metriku performansi Core Web Vitals-a u proseku od 7% do čak 33%.

logo wordpressa

Šta je lazy loading?

Lazy loading je način za ubrzanje zamišljenog preuzimanja stranice sajta od pretraživača odlaganjem preuzimanja elemenata sajta, kao što su slike i iframe-ovi, koji trenutno nisu potrebni. Koristeći lazy loading elementi poput slika koje nisu vidljive na ekranu posetioca stranice sajta mogu se odložiti korišćenjem HTML atributa koji se naziva loading attribute (atribut učitavanja).

S obzirom da je i slika HTML element veb stranice ovaj atribut modifikuje sliku, rekavši pretraživaču da odloži njeno preuzimanje. Na taj način pretraživač se oslobađa kako bi preuzeo važnije elemente stranice koji su odmah vidljivi posetiocu sajta. Tako sajt postaje brži i interaktivniji za posetioca.

 

Gde leži problem?

Largest Contentful Paint meri koliko se brzo slika i drugi elementi preuzimaju u okviru za prikaz posetioca veb sajta (ekran koji posetilac vidi). Još od verzije 5.5 WordPress kod dodao podrazumevano atribut lazy loading-a za sve slike i iframe -ove. Problem je ovde nastao jer slike na vrhu stranice, poput logotipa ili istaknutih slika, treba preuzeti kako bi stranica sajta postala upotrebljiva. WordPress ne može pouzdano da proceni da li će se slika pojaviti iznad ili ispod ekrana, jer to zavisi od teme koja je trenutno aktivna. 

Razlog je taj što su sve teme različito kodirane, te je rešenje ovog problema postavljeno pred programere koji razvijaju WordPress 5.9.

Iako trenutna implementacija podrazumevanog lazy loading-a nije bila idealna, ipak je njeno korišćenje veliko poboljšanje u odnosu na to da se atribut učitavanja uopšte ne dodaje. Predloženo rešenje WordPress-ovog tim programera je da se isključi dodavanje atributa lazy loading-a u prvu sliku ili iframe u kodu.

 

Na rešenju se radi

Ova metoda je testirana na 50 najpopularnijih WordPress tema i zaključeno je da je dodavanje ove metode prvoj slici ili elementu iframe-a obezbedilo prosečno poboljšanje rezultata LCP Core Veb Vitals za 7%. Potom je postupak ponovljen na prva dva elementa stranice. Poboljšanje performansi opalo je u proseku za 2%, što jasno pokazuje da izuzimanje lazy loading-a iz više elemenata nije poboljšao LCP na bolje, naprotiv.

S obzirom da je pokazano da izostavljanje prve dve slike sadržaja iz lazy loading-a daje lošije rezultate za metrike nego samo izostavljanje prve, zaključeno je da testovi sa većim brojem slika nisu potrebni.

 

Rezultati testova su pokazali:

  • 5% tema u ispitnoj grupi postiglo je LCP rezultate koji su bili 10% lošiji do čak 21% lošiji.
  • 42% tema poboljšalo je rezultate LCP-a sa 10% na čak 33% bolji učinak.
  • Testiranje je otkrilo da su koristi bile veće za većinu testiranih tema.

 

Što bolje rešenje lazy loading-a postavljeno je pred očekivani WordPress 5.9., čije je objavljivanje najavljeno za decembar 2021. Predlozi za poboljšanje funkcije lazy loading-a trenutno su u fazi rasprave i do sada su naišli na pozitivan odgovor u komentarima. Ukoliko sve bude teklo po planu možemo očekivati da ćemo krajem godine dobiti verziju koja će značajno poboljšati Largest Contentful Paint rezultate.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.