Skip to content

U optimizaciji za pretraživače (SEO), gde se fokus često okreće ka najnovijim trendovima i naprednim taktikama, često se previđa temelj, a to je dobar tehnički SEO. Na ovu su skoro podsetili i iz Google-a. 

Martin Splitt, Gary Illyes i John Mueller iz Google’s Search Relations tima objasnili su da je mnogim veb sajtovima i dalje potrebna pomoć u vezi sa osnovnim tehničkim SEO problemima kao što su popisivanje sajtova, indeksiranje i prikazivanje stranica. Ovi osnovni faktori direktno utiču na učinak sajta u rezultatima pretrage, te se najpre treba pozabaviti njima, pre manje kritičnih parametara.

 

Tehnički SEO je (još) uvek na prvom mestu

Tehnički SEO uključuje optimizaciju arhitekture i infrastrukture veb sajta kako bi se poboljšalo crawl-ovanje i indeksiranje od strane pretraživača. Za razliku od kreiranja sadržaja ili promocije, tehnički SEO se fokusira isključivo na elemente iza scene na sajtu.

Illies objašnjava zašto često objavljuje na društvenim medijima o tehničkom SEO-u:

„Volim da objavljujem o tehničkim stvarima… jer s vremena na vreme primećujemo da će vlasnici velikih sajtova ili oni koji optimizuju velike sajtove propustiti kritične osnovne stvari.

Illies je opisao svoja zapažanja sa konferencija na kojima su učesnici bili očarani „sledećom velikom stvari“.

On je tvrdio:

Samo se prvo uverite da je vaš sadržaj dobar… ako pogledate brojne veb stranice koje ljudi objavljuju, oni nisu korisni niti pomažu meni kao korisniku koji pokušava da pronađe stvari.

Dalje, on je podvukao značaj tehničkih aspekata u SEO, rekavši:

„Ako Googlebot ne može da dođe do vaše veb lokacije, ili renderovanje ne uspe, ili nema tokena (reči) na sajtu ili stranici, onda Google ne može mnogo da uradi za vas.”

Splitt se složio, navodeći da je tehnički SEO „i dalje važan – to je kao i svaka osnova“. Predložio je rešavanje problema sa početnom stranicom sajta, jer pretraživači ovo vide kao najvažniju stranicu. Kada se ovi tehnički aspekti zanemare, to može dovesti do kritičnih problema, kao što su greške u prikazivanju ili nedostupni sajtovi, što može ozbiljno da utiče na performanse veb-sajta u rangiranju na pretraživačima.

 

Kvalitet nad kvantitetom: Preispitivanje metrike saobraćaja

Još jedna ključna tačka za diskusiju bila je procena sadržaja i uobičajena pogrešna percepcija da je veliki saobraćaj jednak stranicama visokog kvaliteta.

Mueller je upozorio na oslanjanje isključivo na analitiku bez razmatranja korisničkog iskustva:

„Ponekad osećam da je pogrešno fokusirati se samo na saobraćaj.”

On je naveo primer sajta koji je dobro rangiran za generičke ključne reči, ali pruža malu vrednost korisnicima. Kada je saobraćaj od tih ključnih reči niskog kvaliteta opao, zbirna statistika je izgledala zabrinjavajuće – ali gubitak je bio irelevantan.

 

Na šta treba obratiti pažnju?

Domaćini su naglasili da su metrike izvan saobraćaja, kao što su engagement i zadovoljstvo korisnika, tačniji pokazatelji korisnosti i kvaliteta stranice.

Miler navodi:

„Zapravo morate da pogledate širu sliku celokupnog saobraćaja koji je nestao, ali takođe imajte na umu… mnogo ovog saobraćaja je bilo beskorisno.”

On podstiče fokusiranje na relevantne upite i praćenje stranica nižeg nivoa kako bi se bolje razumeo učinak sajta.

 

Kako kreirati sadržaj visokog kvaliteta?

Nije dovoljno proizvesti veliku količinu sadržaja; sadržaj mora služiti svrsi i pružiti vrednost publici kojoj je namenjen. Međutim, Illies sugeriše da bi stvaranje visokokvalitetnog sadržaja moglo biti jednostavnije nego što većina ljudi misli.

Ključno je da se fokusirate na ono što će pomoći ljudima da postignu svoje ciljeve kada posete stranicu. To bi moglo da znači pružanje sveobuhvatnih odgovora na uobičajena pitanja, rešavanje problema ili deljenje zanimljivih i zabavnih priča.

Illies kaže:

„Šta ako je kvalitet zapravo jednostavniji nego što većina ljudi misli? Šta ako se radi o pisanju stvari koja će pomoći ljudima da postignu sve što treba da postignu kada dođu na stranicu?“

Ova diskusija Google’s Search Relations tima naglašava dve ključne stvari.

Prvo, savladavanje osnova tehničkog SEO-a je od suštinskog značaja pre nego što se upustite u napredne taktike. Drugo, kvalitet sadržaja i angažovanje korisnika važniji su od pukih brojeva saobraćaja za procenu uspeha sajta.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.