Skip to content

U optimizaciji za pretraživače (SEO), gde se fokus često okreće ka najnovijim trendovima i naprednim taktikama, često se previđa temelj, a to je dobar tehnički SEO. Na ovu su skoro podsetili i iz Google-a. 

Martin Splitt, Gary Illyes i John Mueller iz Google’s Search Relations tima objasnili su da je mnogim veb sajtovima i dalje potrebna pomoć u vezi sa osnovnim tehničkim SEO problemima kao što su popisivanje sajtova, indeksiranje i prikazivanje stranica. Ovi osnovni faktori direktno utiču na učinak sajta u rezultatima pretrage, te se najpre treba pozabaviti njima, pre manje kritičnih parametara.

 

Tehnički SEO je (još) uvek na prvom mestu

Tehnički SEO uključuje optimizaciju arhitekture i infrastrukture veb sajta kako bi se poboljšalo crawl-ovanje i indeksiranje od strane pretraživača. Za razliku od kreiranja sadržaja ili promocije, tehnički SEO se fokusira isključivo na elemente iza scene na sajtu.

Illies objašnjava zašto često objavljuje na društvenim medijima o tehničkom SEO-u:

„Volim da objavljujem o tehničkim stvarima… jer s vremena na vreme primećujemo da će vlasnici velikih sajtova ili oni koji optimizuju velike sajtove propustiti kritične osnovne stvari.

Illies je opisao svoja zapažanja sa konferencija na kojima su učesnici bili očarani „sledećom velikom stvari“.

On je tvrdio:

Samo se prvo uverite da je vaš sadržaj dobar… ako pogledate brojne veb stranice koje ljudi objavljuju, oni nisu korisni niti pomažu meni kao korisniku koji pokušava da pronađe stvari.

Dalje, on je podvukao značaj tehničkih aspekata u SEO, rekavši:

„Ako Googlebot ne može da dođe do vaše veb lokacije, ili renderovanje ne uspe, ili nema tokena (reči) na sajtu ili stranici, onda Google ne može mnogo da uradi za vas.”

Splitt se složio, navodeći da je tehnički SEO „i dalje važan – to je kao i svaka osnova“. Predložio je rešavanje problema sa početnom stranicom sajta, jer pretraživači ovo vide kao najvažniju stranicu. Kada se ovi tehnički aspekti zanemare, to može dovesti do kritičnih problema, kao što su greške u prikazivanju ili nedostupni sajtovi, što može ozbiljno da utiče na performanse veb-sajta u rangiranju na pretraživačima.

 

Kvalitet nad kvantitetom: Preispitivanje metrike saobraćaja

Još jedna ključna tačka za diskusiju bila je procena sadržaja i uobičajena pogrešna percepcija da je veliki saobraćaj jednak stranicama visokog kvaliteta.

Mueller je upozorio na oslanjanje isključivo na analitiku bez razmatranja korisničkog iskustva:

„Ponekad osećam da je pogrešno fokusirati se samo na saobraćaj.”

On je naveo primer sajta koji je dobro rangiran za generičke ključne reči, ali pruža malu vrednost korisnicima. Kada je saobraćaj od tih ključnih reči niskog kvaliteta opao, zbirna statistika je izgledala zabrinjavajuće – ali gubitak je bio irelevantan.

 

Na šta treba obratiti pažnju?

Domaćini su naglasili da su metrike izvan saobraćaja, kao što su engagement i zadovoljstvo korisnika, tačniji pokazatelji korisnosti i kvaliteta stranice.

Miler navodi:

„Zapravo morate da pogledate širu sliku celokupnog saobraćaja koji je nestao, ali takođe imajte na umu… mnogo ovog saobraćaja je bilo beskorisno.”

On podstiče fokusiranje na relevantne upite i praćenje stranica nižeg nivoa kako bi se bolje razumeo učinak sajta.

 

Kako kreirati sadržaj visokog kvaliteta?

Nije dovoljno proizvesti veliku količinu sadržaja; sadržaj mora služiti svrsi i pružiti vrednost publici kojoj je namenjen. Međutim, Illies sugeriše da bi stvaranje visokokvalitetnog sadržaja moglo biti jednostavnije nego što većina ljudi misli.

Ključno je da se fokusirate na ono što će pomoći ljudima da postignu svoje ciljeve kada posete stranicu. To bi moglo da znači pružanje sveobuhvatnih odgovora na uobičajena pitanja, rešavanje problema ili deljenje zanimljivih i zabavnih priča.

Illies kaže:

„Šta ako je kvalitet zapravo jednostavniji nego što većina ljudi misli? Šta ako se radi o pisanju stvari koja će pomoći ljudima da postignu sve što treba da postignu kada dođu na stranicu?“

Ova diskusija Google’s Search Relations tima naglašava dve ključne stvari.

Prvo, savladavanje osnova tehničkog SEO-a je od suštinskog značaja pre nego što se upustite u napredne taktike. Drugo, kvalitet sadržaja i angažovanje korisnika važniji su od pukih brojeva saobraćaja za procenu uspeha sajta.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.