skip to Main Content

Redovno praćenje analitika, merenje rezultata i poredjenje sa prethodnim periodom je od velike važnosti za unapredjenje rada na Instagramu i rast profila u pogledu pratioca, ali i drugih paramatara koji su važni, a koje ćemo spomenuti u današnjem tekstu.

 

Instagram analitika – pregled svih opcija

Pre svakog pregleda analitike važno je podesiti za koji vremenski period posmatramo analitiku. Nekoliko godina je prošlo dok Instagram nije uveo mogućnost biranja vremeskog opsega za pregled analitike. Ranije je postojala mogućnost pregleda rezultata za samo poslednjih 7 dana. Sada postoji više opcija i to: poslednjih 7, 14, 30, 90 dana ili za ceo prethodni mesec.

Insights Overview – Osnovni pregled analitike

Osnovni pregled analitike pokazuje koliki je bio doseg za podešeni vremenski period, koliko je naloga napravilo interakciju u tom periodu, kao i ukupan broj pratioca. U okviru svake opcije se otvara širi pregled analitike.

Accounts reached – doseg 

Osnovni parametar u ovoj sekciji jeste broj naloga do kojih je profil dosegao, putem svih objava. Pored toga, dostupne su sledeće informacije:

  • reach po gradovima u %
  • reach po državama u %
  • reach po godinama u %
  • reach po polu u %

Pored ovoga, postoji parametar ukupnog reach-a, podeljen na pratioce profila i one koji ne prate profil, a do kojih su objave dosegle.

Dalje opcije pružaju mogućnost pregleda najboljih postova i storija, prema reach-u ali i raznim drugim parametrima poput: shares, likes, impressions, comments, saves itd.

U okviru accounts reached odeljka se nalazi i Impressions, odnosno ukupan broj prikaza svih objava na ekranima.

Ispod ove opcije se nalaze informacije o aktivnosti na profilu:

 

  • poseta profila
  • klikovi na sajt
  • klikovi na mejl
  • klikovi na adresu
  • pozivi

Accounts engaged – broj naloga koji su napravili interakciju

U okviru ovog parametra, takodje postoji podela prema gradovima, državama, godinama i polu. Zatim pregled interakcija koje su došle od pratioca i onih koji ne prate profil.

U okviru ovog parametra bitno je napraviti razilku izmedju Account engaged i content interactions. 

  • Account engaged predstavlja ukupan broj naloga koji su napravili minimum jednu interakciju.
  • Content interactions predstavlja ukupan broj interakcija (ukupan broj post, story, reels i video interactions). Jedan nalog može napraviti više interakcija, s toga je taj broj uvek veći od Account engaged parametra.

 

Total followers 

Ukupan broj pratioca sa pregledom rasta za obeleženi period. Ispod se nalaze sledeće sekcije:

  • sekcija koja prikazuje lokacije pratioca po gradovima ili državama
  • sekcija koja prikazuje opseg godina pratioca, po polu
  • Sekcija koja prikazuje aktivnost pratioca u toku dana ili po danima, za spolednjih 7 dana. Može biti korisno zbog vremena objavljivanja postova.

 

Pored poznavanja svih parametara i mogućnosti koje nudi Instagram analitika, važno je znati kako ih unaprediti i koje korake preuzeti za dobijanje boljih rezultata, o čemu ćemo pisati u nekom od narednih tekstova.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Back To Top