Skip to content

U savremenom životu na dnevnom nivou u opticaju je velika količina informacija koje višestrukim dostupnim kanalima za komunikaciju i u višestrukim formatima dolaze do pojedinca. Razmatranje njihovog uticaja na pojedinca dovelo je do definisanja koncepta preopterećenosti informacijama (eng. information overload). Ne postoji jedinstvena, kao ni opšteprihvaćena definicija preopterećenosti informacijama, ali se ovaj pojam može razumeti na osnovu svakodnevnog iskustva.

Izraz preopterećenost informacijama odnosi se na negativan uticaj prevelike količine informacija na učinak njihove obrade, o čemu je izlagano u članku harvardske Laboratorije za inovacije u učenju (Learning Innovations Laboratories, Harvard Graduate School of Education) objavljenom pre skoro dve decenije. Efikasnost pojedinca u korišćenju informacija u radu umanjuje prevelika količina relevantnih i potencijalno korisnih informacija koje su mu na raspolaganju. Količina primljenih informacija tada premašuje njegove kognitivne potencijale usmerene na obradu i korišćenje informacija.

crtež čoveka okruženog brojnim simboličnim izvorima informacija

Preopterećenost informacijama – gde leži problem?

Iako su informacije potencijalno korisne, aktuelno je i pitanje kada informacija postaje smetnja. Odgovor zavisi od boljeg razumevanje osnova ljudskog informacionog ponašanja i načina na koji ovo ponašanje funkcioniše i na koji se menja tokom vremena. Zahvaljujući „bežičnoj revoluciji“ danas je moguće preneti informaciono-komunikacione uređaje praktično svugde, što značajno uvećava mogućnost komunikacije i period izloženosti prijemu raznovrsnih informacija. 

Dostupnost veće količine podataka povećava i dostupnost visokokvalitetnog sadržaja koji pruža mogućnost efektnijeg percipiranja, te ispravnog zaključivanja. Prikupljanje i obrada novih informacija u saznajnom procesu predstavljaju jedan od osnova uspešnog učenja i korespondirajućeg obrazovanja. 

 

Poteškoće u organizovanju informacija

Ipak, vredan resurs kao što su informacije, ukoliko nisu organizovane i kontrolisane mogu i biti predmet spoticanja u donošenju odluka i učenju. Nova era digitalnih komunikacionih kanala omogućila je neometani, ali i neselektivni pristup velikoj količini informacija. Skorašnja istraživanja iz oblasti psihologije ukazuju na poteškoće koji se javljaju prilikom istovremene izloženosti velikom broju izvora podataka. Ovaj fenomen dovodi do otežane retencije validnih informacija. 

devojka drži prst na čelu i telefon u ruci

Pojedinci bivaju izloženi većim količinama podataka nego što su u mogućnosti da efikasno kognitivno procesuiraju. Situaciju još više otežava činjenica da informacije koje se šire putem interneta mogu biti upitnog kvaliteta, što je posledica jednostavnosti i nekritičnosti objavljivanja na internetu. Čitava problematika može dovesti do potencijalno opasnih grešaka u proceni, grešaka u razumevanju, ali i do anksioznosti, te akutnog i hroničnog stresa.

 

Uticaj na marketing

Internet je značajno smanjio troškove komunikacije i proširio domet i dostupnost ciljane publike. Ovo zauzvrat rezultira ogromnim povećanjem broja poruka koje se mogu poslati i primiti, što potencijalno može proizvesti štetne efekte preopterećenja informacijama. Na primer, u e-mail marketingu kao jedan od glavnih razloga neuspeha kampanje je prepoznat upravo ovaj fenomen. Kada zapremina dolaznih mejlova premašuje kapacitete za obradu, osoba teži da postane vrlo selektivna i nječešće zanemaruje marketinške poruke u svom mail inboksu.

Potrošači se osećaju preopterećeni informacijama u marketingu. Oni su stalno preplavljeni podacima i ponudama. U marketingu cilj je komunicirati kako biste unapredili i održali svoje poslovanje. Ukoliko ova komunikacija sa klijentima nije uspešna, onda ni uspeh reklamnih kampanja ne može biti zadovoljavajuć.

 

Kako prevazići problem?

Postavlja se pitanje kako možemo pomoći našim korisnicima da izbegnu preopterećenje informacijama. Šta mi možemo učiniti da pokušamo da ublažimo teret informacija?

Neka stvari budu jednostavne i relevantne. Što manje informacija iznesete, lakše ih je razumeti. Informacije koje zaista zadovoljavaju potrebe korisnika biće selektovane i izdvojene iz mase ostalih informacija. Takođe, informacijama je potrebna jasnoća da bi bile efikasne. Jasno objasnite šta treba učiniti sa informacijama. Koju radnju treba da preduzme korisnik? Olakšajte korisnicima preduzimanje radnji.

Nema sumnje da bavljenje ovim pitanjem i problemom  istovremeno podrazumeva i bavljenje dobrim korisničkim iskustvom. Potrudite se da potencijalni klijent ne bude zatrpan i ugušen informacijama i sa vaše strane, kada je to već svakodnevno iskustvo koje živi. Naše mišljenje je da će oni to znati da cene.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.