Skip to content

Mnogi će verovatno na prvu pomisliti „Da evo još jedne društvene mreže, ko će sve to ispratiti.“ Međutim Pinterest ne treba tako olako shvatiti, pogotovo zbog činjenice da postoji od marta 2010. godine i da trenutno ima preko 450 miliona mesečno aktivnih korisnika širom sveta (moguće je da se broj promenio u trenutku kada budete čitali ovaj blog). I ako je lidere poput Facebook-a i Instagram-a teško ispratiti, Pinterest je drugačijim pristupom alat koji može doneti „svežinu“ vašim dnevnim aktivnostima i poslovanju. Ovim blogom ćemo pokušati da objasnimo i kako.

tablet u rukama čoveka na čijem ekranu je pinterest aplikacija

Zašto koristiti Pinterest?

U privatnom smislu verovatno ćete pronaći po koji dobar recept, kako da nešto napravite, kako da se obučete ili kako da dekorišete stan. Međutim u poslovnom smislu Pinterest je moćan alat u pronalaženje novih ideja pogotovu u marketingu, dizajnu i ostalim kreativnim poslovima. Ukratko, to je način da praktično prikupite i kategorizujete stvari koje vam trebaju, koje vas interesuju i koje volite.

Korisnici ove mreže, ili kako se popularno nazivaju „pineri“, mogu istraživati interesovanja, odnosno sadržaj drugih pinera i sačuvati ih za neki od trenutnih ili budućih projekata. Takođe mogu pratiti druge account-e, brendove ili teme. Čini se isto što i kod drugih društvenih mreža, samo što uz pomoć Pinterest-a to ne činite kroz njihove objave, već kroz sadržaj koji njih interesuje.

 

Terminologija

Kako Pinterest nudi svoj karakterističan interfejs, u početku vam se može učiniti konfuznim, ali ćete se lako i brzo navići kroz poznavanje nekoliko osnovnih termina:

 

Board – Board je osnovni element svakog profila koji predstavlja određenu kategoriju vašeg interesovanja. Vaša „oglasna tabla“ ili board je virtuelni prostor koji popunjavate slikama ili videima iz određene kategorije. Na vašem profilu možete postaviti koliko god board-ova želite.

Pinovi (pins) – Dakle ako korisnici popunjavaju svoje board-ove sadržajem koji je relevantan za tu kategoriju ili temu, te slike i videi su u stvari pinovi. Izvor za vaše pinove može biti sam Pinterest, sadržaj preuzet sa interneta ili originalni sadržaj koji ste vi kreirali. Svaki pin može sadržati sliku, video, link i opis. Interesantne pinove možete slati prijateljima.

Repin – Kada korisnik postavi pin od drugog pinera na svoj board onda je to repin. Nešto slično kao share kod drugih društvenih mreža.

what-is-pinterest-interface

Poslovna primena Pinteresta

U poslovnom smislu velike kompanije verovatno neće mnogo toga dobiti kao manja preduzeća koja kroz Pinterest mogu iskoristiti potencijal u smislu promocije svojih proizvoda ili usluga kroz upečatljiv sadržaj.

To znači da uz pomoć Pinterest-a možete povećavati brand awerness.

Već je prilično jasno da je za marketing bilo kog preduzeća ili brenda važno da bude što više prisutan na internetu. Iako još uvek nije popularan kao neki drugi kanali, Pinterest vam može pomoći da širite svest o vašem brendu. Osim logotipa, opisa proizvoda ili usluge poslovni korisnici uz interesantan sadržaj mogu dodati i link ka veb sajtu na svaki pin i time povećavati posećenost. Što opet znači da svakog posetioca vašeg profila brzo pretvara u potencijalnog kupca odnosno lead. Kako internet korisnici aktivno istražuju sa namerom da pronađu rešenje to ih može i usmeriti da radije to i kupe.

Da budemo potpuno iskreni, kreiranje  naloga i širenje vašeg sadržaja po Pinterest-u može potrajati neko vreme pre nego što da rezultate. Ipak, ne tako zanemarljiva činjenica je da Pinterest predstavlja još jednu platformu na kojoj možete besplatno promovisati svoj brend ili sajt.

what-is-pinterest-keywords

Keywords

Kako za razliku od nekih drugih mreža sadržaj na Pinterestu nikada ne zastareva, trebalo bi ga učiniti dostupnijim internet pretraživačima. Pinterest jeste poput Instagram-a prvenstveno vizuelna platforma, ali pažljivo odabrani naslovi ili opisi board-ova mogu biti podjednako važni. Koristite ključne reči koje ste već primenili na sajtu i prenesite ih na svoju strategiju za Pinterest.

Na kraju, govoreći iz ličnog iskustva, baš zato što je Pinterest vizuelna platforma, za nas je često i nepresušni izvor inspiracije. Prilikom istraživanja za kreiranje logotipa, palete boja ili tipografije Pinterest se pokazao kao jako koristan alat.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.