Skip to content

Svi koji se danas bave biznisom su svesni da je nastup na Internetu postao kamen temeljac svakog uspešnog poslovanja. Razvoj Interneta je doprineo tome da ova oblast marketinga preuzme primat. Ukoliko vas nema na Mreži isto je kao i da ne postojite. Prema istraživanju koje je sproveo Google, 8 od 10 kupaca je bar jednom dnevno na Internetu.Šta je marketing na Google-u i kako ga efikasno koristiti?

S obzirom da ja Google najkorišćeniji pretraživač, kako globalno, tako i kod nas, poznavanje funkcionisanja i terminologije ovog ekosistema je od ključne važnosti za vaš biznis.

Marketing na Google-u

Prvo pitanje koje se postavlja je koje sve vrste saobraćaja i protoka informacija postoje na sajtu?

Veoma je važno da razlikujemo vrste saobraćaja na našem sajtu u odnosu na izvor sa koga dolaze. Organski saobraćaj se sastoji od poseta prilikom korišćenja pretraživača, dok se direktni saobraćaj sastoji od poseta ljudi koji unose URL vaše kompanije direktno u svoj pretraživač. Pored ovoga morate razumeti razliku između svih vaših izvora saobraćaja i kako su oni klasifikovani. Google Analytics je alat koji nam pruža obilje dragocenih informacija o vrsti i izvorima saobraćaja koji se generiše na našem sajtu preko Google-a.

 

 

Referral: Saobraćaj koji se javlja kada vas korisnik pronađe sa veb adrese koja nije glavna strana pretraživača

Social: Saobraćaj sa društvenih mreža, kao što su Instagram, Facebook, LinkedIn, Tvitter

Organic: Saobraćaj od rezultata pretraživača koji je zaslužen, a ne plaćen

Paid search: Saobraćaj od rezultata pretraživača koji je rezultat plaćenog oglašavanja putem Google Ads-a

E-mail: Saobraćaj od e-mail marketinga koji je ispravno označen parametrom e-pošte

Other: Ako se saobraćaj ne uklapa ni u jedan drugi izvor on će biti upakovan u opciju Other

Direct: Bilo koji saobraćaj gde je nepoznat izvor, odnosno adresa je uneta direktno u pretraživač

Koji je od ovih vidova saobraćaja je najvažniji za vaš biznis?

U zavisnosti od marketing strategija i plana kako dosegnuti do ciljane grupe korisnika Interneta svaki od ovih vidova saobraćaja može imati svoju vrednost. Naravno, organski saobraćaj je najpoželjniji vid prometa na sajtu, i neki bi rekli najjeftiniji. Ali, da li je to zaista tako? Da bi sadržaj našeg sajta bio vrednovan od strane Google-a i visoko pozicioniran neophodno je utrošiti dosta truda i sredstava da bi se kreirao sadržaj koji će zavrediti pažnju. Ovo je naročito teško ako se takmičimo u oblasti u kojoj je konkurencija velika. U nekim slučajevima možda je bolje pribeći plaćenom saobraćaju.

Kako funkcionišu plaćeni oglasi na Google-u?

Google Ads (Google oglasi) je platforma za oglašavanje na mreži koju je razvio Google, gde oglašivači plaćaju prikazivanje kratkih oglasa, ponudu usluga, spiska proizvoda, video sadržaja i podsticaj za instalaciju mobilnih aplikacija unutar Google oglasne mreže. Svake sekunde na Google-u se obavlja 2,3 miliona pretraživanja, a većina stranica sa rezultatima pretraživanja uključuje Google oglase. Postoje dva dela za prikazivanje plaćenih Google oglasa, jedan iznad organskih rezultata i jedan na dnu stranice sa rezultatima. Osnovna kampanja kojom učestvujemo u aukciji za prikazivanje oglasa u rezultatima pretrage je Search Network.

 

Google takođe nudi oglase koji se pojavljuju na Google Display Network. Display Network je opsežna zbirka spoljnih veb-lokacija trećih strana koje su ušle u partnerstvo sa Google-om i pristale da priakzuju Google oglase. Google oglasi na Display Network-u mogu biti u tekstualnom, slikovnom, video ili obogaćenom medijskom (rich media) formatu i mogu se podešavati za različite ciljeve. Ovo uključuje remarketing i baner oglase. Ako koristite AdSense, vaši oglasi će se pojaviti u odabranim oblastima na sajtovima koji kontekstualno odgovaraju vašem proizvodu.

Google sarađuje sa biznisima i organizacijama na različite načine. Ove biznise i organizacije nazivaju partneri . Na primer, preko 2 miliona sajtova i aplikacija koje nisu Google-ovi su partneri za prikazivanje oglasa. Vrlo moćna i razgranata mreža koja garantuje da će reklama doći pred veliki broj korisnika i potencijalnih klijenata.

Da li postoji poseban kanal kada je u pitanju prezentovanje video materijala?

Poseban Google-ov kanal YouTube radi kao jedna od Google-ovih podružnica. On omogućava korisnicima da upload-uju, pregledaju, ocenjuju, dele, dodaju u favorite, prijavljuju i komentarišu video zapise. Dobijajući sve više na popularnosti, YouTube postaje i sve traženiji marketinški kanal. Veoma je važno i da osmislite upečatljivo ime YouTube kanala kako bi privukli publiku. YouTube ima više od milijardu aktivnih korisnika. Platforma je toliko opsežna da joj se može pristupiti na 76 različitih jezika, što čini 95% svetske populacije. YouTube omogućava marketinškim stručnjacima da prikažu jedinstveni sadržaj koji gledaoci lako mogu da koriste i dele.

Ova platforma omogućava i korisnicima koji postavljaju video materijale da zarade ukoliko njihov sadržaj ima veliki broj pregleda. Opšte prihvaćeno trajanje gledanja koje se računa kao prikaz(view) na YouTube-u je zapravo punih 30 sekundi. Svake minute se na YouTube upload-uje 400 sati video materijala. YouTube može biti odličan način za promociju prepoznatljivosti brenda i dopiranje do više potencijalnih klijenata.

A šta je sa neophodnom analitikom kojom ocenjujemo efikasnost video nastupa?

YouTube pruža moćne analitičke podatke koji vam omogućavaju da procenite kako se prikazuju vaši video zapisi i kako možete poboljšati svoj video sadržaj u budućnosti. Izveštaji o engagement-u  na YouTube-u daju pregled „kvaliteta“ vaših gledalaca. Nema smisla imati milione pogleda ako ljudi ne komuniciraju sa vašim brendom. Broj pretplatnika(subscribers), lajkova i dislajkova, komenata i deljenja videa, sve su paramtri na koje treba obratiti pažnju.

Analiza YouTube metrika može izgledati zahtevno, ali je od ključne važnosti za procenu performansi vašeg kanala. Saznajte više o gledaocima, kako su otkrili vaše video zapise, da li im se dopao sadržaj ili im je dosadno, i još mnogo toga što će vam pomoći da poboljšate svoje buduće video zapise.

Da se vratimo na sam početak priče. Sve ove platforme i usluge koje Google nudi mogu se povezati i integrisati sa Google Analitikom i tako nam olakšati pregled svih važnih podataka na jednom mestu.

Prikazujući Vašu reklamu pred velikim auditorijumom korisnika Google usluga svakako ćete unaprediti svoje poslovanje i povećati svesnost o Vašem brendu. A statistika i podaci koje Google pruža kao povratnu informaciju će pomoći da budete na pravom mestu u pravo vreme.

Pokušali smo da Vam damo odgovor na pitanje šta je marketing na Google-u? Digitizer je tu da vam pruži savete i pomoć i ukloni sve nedoumice. Kontaktirajte nas već danas!

Made by Nemanja Nedeljković – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top