skip to Main Content

Facebook Instant Experience (Facebook Canvas) je prikaz na celom ekranu nakon što neko klikne na vašu Facebook objavu na mobilnom uređaju. Potpuno je optimizovan za mobilne uređaje i dizajniran je da privuče pažnju. Može se predstaviti i kao ‘’mini website’’.

Neki od elemenata koje možete koristiti u Facebook Instant Experience-u su video snimci i fotografije, carousel sa slikama koje spajanjem možete menjati, zatim tilt to pan slika koju naginjanjem telefona možete okretati kao i button na kraju koji je u stvari CTA dugme.

 

Kako se pravi Facebook Instant Experience?

Facebook Instant Experience ne možete praviti i objaviti sa telefona, kao što je to slučaj sa ostalim objavama poput Photo, Video, Hyperlink. Da bi ste ušli u podešavanja za kreiranje Facebook Instant Experience-a, u okviru vaše Facebook stranice, idite u Tab ‘’Publishing Tools’’ i na dnu ćete pronaći oznaku za Facebook Instant Experience.

Elemente dodajete klikom na dugme ‘’Add Components’’. Kako dodajete različite elemente i gradite vaš Instant Experience, sa desne strane možete pogledati kako će to izgledati kada neko otvori na Facebook-u ili Instagram-u.

Vrste elemenata

Postoji nekoliko različitih elemenata koje imaju različita svojstva i koje možete bilo kojim redom unositi (umesto Header elements koji se nalazi na vrhu, fiksiran).

Header je slika koja se nalazi fiksirana na vrhu Instant Experience-a i za razliku od ostalih elemenata možete imati samo jedan Header element u vašem Instant Experience-u. Ukoliko nemate sliku ili logo, možete koristiti običan tekst u zaglavlju.

Slika ima nekoliko opcija, na primer klik na sliku možete voditi na dodeljen link. Kada upload-ujete sliku možete izabrati da li će slika biti Fit to Width (ovo je opcija gde je moguće dodeliti link) i Fit to Height (ovde se slika možete okretati naginjanjem telefonu na levu ili desnu stranu).

Video mora biti ispod 2 minuta u .mp3 ili .mov formatu. Slično kao i kod slike, možete izabrati Fit to Width ili Fit to Height opciju, osim što ovde nije moguće dodeliti link.

Button sadrži dodeljen link i može voditi na vaš website, App store ili drugi Instant Experience. Button možete uređivati (izbor, veličina i boja fonta, stil button-a, boja pozadine). Takođe, možete fiksirati button za dno vašeg Instant Experience-a.

Carousel je serija kartica sa slikama. Možete dodati najviše 10, a najmanje 2 slike, a svaka slika može imati poseban dodeljen link.

 

Da li zaista radi?

Glavno pitanje koje se postavlja: ,,Da li zaista korisnici gledaju Instant Experience i da li donosi rezultate?

Facebook Instant Experience skoro da nema vreme učitavanja, otvara se odmah i čak 15 puta je brži od standardne web stranice koju otvarate sa telefona. Na privlačan, zanimljiv i nesvakidašnji način privlači publiku, jer ga ne koristi veliki broj kompanija zbog složenosti procesa izrade samog Facebook Instant Experience-a.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer