Skip to content

Kada se pomene reč budžet prvo što pada na pamet su neke finansije, planiranje i raspoređivanje troškova. E pa budžet može imati veze i sa vašim veb sajtom, zapravo crawl budget. Ipak, crawl budget ne definiše neku konkretnu finansijsku konstrukciju, već je više jedna figurativna definicija. 

 

Šta je crawl budget?

Crawl budget  je termin koji vam govori koliko stranica Google indeksira na vašem sajtu u datom vremenskom periodu. Google može da popiše i indeksira različiti broj stranica, a vaš „budžet“ je generalno određen veličinom vašeg sajta, „zdravljem“ vašeg sajta (koliko grešaka Google nailazi) i brojem linkova ka vašoj veb lokaciji.

 

Kako proveriti crawl budget?

Crawl budget određenog sajta se može proveriti prilično lako. Početni budžet koji Google daje svakom novom sajtu je 1000 stranica dnevno. I ovo je broj koji je sasvim zadovoljavajući za većinu manjih sajtova. 

snimak ekrana iz search konyole

Idite na Google Search Console i u opciji Settings odaberite Crawl Stats, gde ćete videti prosečan broj popisanih stranica po danu.

 

Crawl budget i SEO

Svakog dana Googlebotovi pretraže milione stranica i menjaju njihov rang, dodajući ih u indeks ili definišući različite kazne u rangiranju stranica. Verovatno najbolje instanca koja govori o tome šta je crawl budget je sam Google. Ono što vi treba da uradite je da ispravno uradite osnovne stvari koje Google zahteva za vaše stranice i sačekate da ih Google popiše i indeksira.

Postoji mnogo razloga zbog kojih bi Google popisao i indeksirao neku stranicu. Možda je pronašao nove linkove koje upućuju na stranicu sajta, ili je pomenuta na nekoj društvenoj mreži, ili je možda ažurirana XML Sitemap sajta… Ne postoji način da se napravi spisak svih razloga zašto bi Google indeksirao URL, ali kada utvrdi da mora, dodaje ga na listu obaveza.

Stranice sajta moraju da budu popisane kako bi bile prikazane u SERP-u, a neusklađenost između crawl budget -a i broja stranica na vašem sajtu znači da se stranice ne mogu prikazati u SERP-u. To znači da nećete moći da dobijete organski saobraćaj sa ovih stranica i, nažalost, nećete moći da se rangirate prema ključnim rečima koje ove stranice ciljaju. Dakle, ako vaš broj stranica premašuje crawl budget vašeg sajta, imaćete stranice na svom sajtu koje nisu indeksirane.

 

Kada crawl budget može postati problem?

Ako radite sa manjim veb sajtovima, crawl budget verovatno neće biti nešto o čemu morate da brinete. Prema Google-u, „Crawl budget nije nešto o čemu većina izdavača mora da brine. Ako sajt ima manje od nekoliko hiljada URL-ova, većinu vremena će biti popisan efikasno.

Međutim, ako radite na velikim veb lokacijama kao što su e-commerce šopovi, posebno onima koje automatski generišu stranice na osnovu parametara URL-a, možda ćete želeti da date prioritet aktivnostima koje pomažu Google-u da razume šta i kada treba da popiše.

Ukoliko uzaludno trošite crawl budget, pretraživači neće moći efikasno da popisuju vašu veb lokaciju. Oni će provoditi vreme na delovima vašeg sajta koji nisu bitni, što može dovesti do toga da važni delovi vašeg sajta ostanu neotkriveni. Ako ne znaju za stranice, neće ih popisati i indeksirati, a vi nećete moći da dovedete posetioce preko pretraživača do njih.

 

Koje URL-eve Google popisuje?

Ponekada je neophodno uveriti se koje stranice sajta Google posećuje, a koje ne. Jedini „pravi“ način da to saznate je gledanje server logs vašeg veb sajta. U zavisnosti od vašeg tipa hostinga, možda nećete uvek moći da preuzmete log fajlove. Međutim, ako mislite da treba da radite na optimizaciji crawl budget-a jer je vaš sajt velik, trebalo bi da ih nabavite.

 

Kako optimizovati crawl budget?

Optimizacija crawl budget-a može se odnositi na njegovo uvećanje (tj. navođenje Google-a da provede više vremena na vašoj veb lokaciji) kao i na navođenje Google-a da “mudrije” potroši vreme koje je već dodelio vašem veb sajtu.

Postoje brojni faktori koji mogu negativno uticati na trošenje budžeta, pa je stoga potrebno konstantno i redovno nadgledanje veb sajta i ispravljanje potencijalnih grešaka. 

Radite na brzini veb sajta, proveravajte sve redirekcije, robots.txt fajlove, duplicate content i canonical linkove, i kod velikih sajtova vodite računa da sprečite Google da budžet raspisa na stranice na koje to ne bi trebalo da radi. Rasipanje resursa servera na ovim tipovima stranica će iscrpiti aktivnost crawl budget-a sa stranica koje zaista imaju vrednost, što može da spreči ili odloži Google da otkrije vaš sjajan sadržaj.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.