U digitalnom marketingu, odabir prave platforme za oglašavanje može da igra ključnu ulogu u uspehu…
Kraj leta je obično period kada nas Google „iznenadi“ novim ažuriranjima koja ne tako retko dovedu do velikih promena u rangiranju. Za neke pozitivnih na gore, a za neke katastrofalnih. Septembarski Helpful Content Update donosi nam neke ozbiljne promene u algortimu koje svakako zavređuju pažnju. O Core Update-u koji je pušten u avgustu možete pročitati ovde.
Septembarski Helpful Content Update
Google je najavio za septembar 2023. Helpful Content Update koji sadrži dve važne promene u načinu rangiranja sajtova.
Ovo ažuriranje će prema najavama biti završeno za dve nedelje. Čini se da novi Update „prijateljskije“ posmatra mašinski generisan sadržaj, dok upozorava na sadržaj treće strane (3rd party) koji se hostuje na veb sajtovima ili njihovim poddomenima.
Google je takođe dodao dodatne smernice u svoju Helpful Content System dokumentaciju sa novim savetima o tome šta da uradite ako je sajt izgubio saobraćaj nakon Helpful Content Update-a.
Ovaj Sistem je osmišljen radi promovisanja što kvalitetnijeg sadržaja i smanjenje prisustva sadržaja za koji se utvrdi da nije od tolike pomoći. Google ga predstavlja kao Sistem koji radi zajedno sa svim drugim sistemima koji zajedno rangiraju veb stranice. Ovaj Sistem je prvenstveno fokusiran na identifikaciju signala kvaliteta koji odgovaraju korisnom sadržaju (Helpful Content).
Šta donosi septembarski Helpful Content Update?
Google je ažurirao svoju dokumentaciju da bi dodao uputstva u tri oblasti:
Otklanjanje smernica za mašinski generisan sadržaj.
Hostovanje sadržaja treće strane na poddomenima (ili na glavnom domenu).
Nuđenje dodatnih smernica o tome šta da radite ako vaš sajt izgubi saobraćaj usled ažuriranja.
Prethodne Google-ove smernice o mašinski generisanom sadržaju su naglasile da sistem korisnog sadržaja daje prioritet sadržaju koji su kreirali ljudi. Taj deo uputstava je uklonjen, signalizirajući promenu u Google-ovom stavu prema AI sadržaju kako bi se bolje uskladio sa drugim naizgled kontradiktornim smernicama o ovom tipu sadržaja.
Nova smernica glasi: „Googlov Helpful Content System generiše signal koji koriste naši automatizovani sistemi za rangiranje kako bi se bolje obezbedilo da ljudi vide originalan, koristan sadržaj kreiran za ljude u rezultatima pretrage.“
Dakle, deo u kome se eksplicitno naglašava da se forsira sadžaj koji je kreiran od strane ljudi ovde je izostavljen. Krajnje merilo kvaliteta sadržaja je njegova korisnost za korisnike. U prevodu ovo znači da ukoliko kreirate sadžaj pomući AI koji je od najveće pomoći pri odgovaranju na upite, taj sadržaj će biti favorizovan i nagrađen pozicijom u pretrazi.
Smernice za samoprocenu
Izmene su napravljene i u Google-ovim smernicama za samoprocenu korisnog sadržaja, stvaranje korisnog, pouzdanog sadržaja namenjenog ljudima.
Google-ovi automatizovani sistemi rangiranja su dizajnirani da predstavljaju korisne, pouzdane informacije koje su prvenstveno kreirane da bi koristile ljudima, a ne da bi se rangirali na pretraživačima. Nove smernice donose korisne informacije:
Prva promena je uključivanje reči „pregledano“ (reviewed) dok ostatak rečenice ostaje isti: „Da li je ovaj sadržaj napisao ili pregledao stručnjak ili entuzijasta koji dokazano dobro poznaje temu?„
Sledeći novi dodatak uputstvu se odnosi na lažiranje ažuriranja stranice „Da li menjate datum stranica da bi izgledale sveže kada se sadržaj nije suštinski promenio? “
Poslednji dodatak takođe govori o lažiranju svežine sadržaja: „Da li dodajete mnogo novog sadržaja ili uklanjate mnogo starijeg sadržaja prvenstveno zato što verujete da će to pomoći vašem ukupnom rangiranju u pretrazi tako što će nekako učiniti da vaša veb lokacija izgleda „sveže?“ (Ne, neće)”
Oporavak od Helpful Content Update-a
Google je dodao nove smernice o tome kako da se oporavi ako je na sajt uticao Helpful Content Update. Novi paragraf koji je dodat dokumentaciji preporučuje identifikaciju sadržaja koji nije od pomoći i njegovo uklanjanje ili zamenu.
Google-ovo novo uputstvo glasi:
„Ako ste primetili promenu u saobraćaju za koju sumnjate da je povezana sa ovim sistemom (na primer, nakon javno objavljenog apdate-a sistema rangiranja ), trebalo bi da sami procenite svoj sadržaj i da popravite ili uklonite sve što vam se čini beskorisnim.
Naša stranica za pomoć o tome kako da kreirate koristan, pouzdan sadržaj namenjen ljudima ima pitanja koja možete da koristite da biste sami procenili da li vaš sadržaj može uspešno da odgovori na zahteve Helpful Content System-a.”
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: Searchenginejournal
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer