Skip to content

Kraj leta je obično period kada nas Google “iznenadi” novim ažuriranjima koja ne tako retko dovedu do velikih promena u rangiranju. Za neke pozitivnih na gore, a za neke katastrofalnih. Septembarski Helpful Content Update donosi nam neke ozbiljne promene u algortimu koje svakako zavređuju pažnju. O Core Update-u koji je pušten u avgustu možete pročitati ovde.

 

Septembarski Helpful Content Update

Google je najavio za septembar 2023. Helpful Content Update koji sadrži dve važne promene u načinu rangiranja sajtova.

Ovo ažuriranje će prema najavama biti završeno za dve nedelje. Čini se da novi Update “prijateljskije” posmatra mašinski generisan sadržaj, dok upozorava na sadržaj treće strane (3rd party) koji se hostuje na veb sajtovima ili njihovim poddomenima.

Google je takođe dodao dodatne smernice u svoju Helpful Content System dokumentaciju sa novim savetima o tome šta da uradite ako je sajt izgubio saobraćaj nakon Helpful Content Update-a.

Ovaj Sistem je osmišljen radi promovisanja što kvalitetnijeg sadržaja i smanjenje prisustva sadržaja za koji se utvrdi da nije od tolike pomoći. Google ga predstavlja kao Sistem koji radi zajedno sa svim drugim sistemima koji zajedno rangiraju veb stranice. Ovaj Sistem je prvenstveno fokusiran na identifikaciju signala kvaliteta koji odgovaraju korisnom sadržaju (Helpful Content).

 

Šta donosi septembarski Helpful Content Update?

Google je ažurirao svoju dokumentaciju da bi dodao uputstva u tri oblasti:

Otklanjanje smernica za mašinski generisan sadržaj.

Hostovanje sadržaja treće strane na poddomenima (ili na glavnom domenu).

Nuđenje dodatnih smernica o tome šta da radite ako vaš sajt izgubi saobraćaj usled ažuriranja.

 

Prethodne Google-ove smernice o mašinski generisanom sadržaju su naglasile da sistem korisnog sadržaja daje prioritet sadržaju koji su kreirali ljudi. Taj deo uputstava je uklonjen, signalizirajući promenu u Google-ovom stavu prema AI sadržaju kako bi se bolje uskladio sa drugim naizgled kontradiktornim smernicama o ovom tipu sadržaja.

Nova smernica glasi: „Googlov Helpful Content System generiše signal koji koriste naši automatizovani sistemi za rangiranje kako bi se bolje obezbedilo da ljudi vide originalan, koristan sadržaj kreiran za ljude u rezultatima pretrage.“

Dakle, deo u kome se eksplicitno naglašava da se forsira sadžaj koji je kreiran od strane ljudi ovde je izostavljen. Krajnje merilo kvaliteta sadržaja je njegova korisnost za korisnike. U prevodu ovo znači da ukoliko kreirate sadžaj pomući AI koji je od najveće pomoći pri odgovaranju na upite, taj sadržaj će biti favorizovan i nagrađen pozicijom u pretrazi.

 

Smernice za samoprocenu

Izmene su napravljene i u Google-ovim smernicama za samoprocenu korisnog sadržaja, stvaranje korisnog, pouzdanog sadržaja namenjenog ljudima.

Google-ovi automatizovani sistemi rangiranja su dizajnirani da predstavljaju korisne, pouzdane informacije koje su prvenstveno kreirane da bi koristile ljudima, a ne da bi se rangirali na pretraživačima. Nove smernice donose korisne informacije:

Prva promena je uključivanje reči „pregledano“ (reviewed) dok ostatak rečenice ostaje isti: “Da li je ovaj sadržaj napisao ili pregledao stručnjak ili entuzijasta koji dokazano dobro poznaje temu?

Sledeći novi dodatak uputstvu se odnosi na lažiranje ažuriranja stranice „Da li menjate datum stranica da bi izgledale sveže kada se sadržaj nije suštinski promenio?

Poslednji dodatak takođe govori o lažiranju svežine sadržaja: „Da li dodajete mnogo novog sadržaja ili uklanjate mnogo starijeg sadržaja prvenstveno zato što verujete da će to pomoći vašem ukupnom rangiranju u pretrazi tako što će nekako učiniti da vaša veb lokacija izgleda „sveže?“ (Ne, neće)”

 

Oporavak od Helpful Content Update-a

Google je dodao nove smernice o tome kako da se oporavi ako je na sajt uticao Helpful Content Update. Novi paragraf koji je dodat dokumentaciji preporučuje identifikaciju sadržaja koji nije od pomoći i njegovo uklanjanje ili zamenu.

Google-ovo novo uputstvo glasi:

„Ako ste primetili promenu u saobraćaju za koju sumnjate da je povezana sa ovim sistemom (na primer, nakon javno objavljenog apdate-a sistema rangiranja ), trebalo bi da sami procenite svoj sadržaj i da popravite ili uklonite sve što vam se čini beskorisnim.

Naša stranica za pomoć o tome kako da kreirate koristan, pouzdan sadržaj namenjen ljudima ima pitanja koja možete da koristite da biste sami procenili da li vaš sadržaj može uspešno da odgovori na zahteve Helpful Content System-a.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.