skip to Main Content

Jedno od najčešće postavljanih pitanja, naročito među vlasnicima malih i srednjih preduzeća, je da li je isplativija Optimizacija sajta (SEO) ili plaćene reklame na internetu? Šta donosi bolje rezultate? Samim tim i veći profit? Pitanje svakako vredno pomena, a što je još važnije razumevanja odgovora na isto.

Da odmah razjasnimo, odgovor na ovo pitanje nije očigledan i zahteva malo dublju analizu. Na žalost na tržištu se nalazi mnogo ljudi koji pokušavaju da mistifikuju celu ovu priču, ili zbog netransparentnog poslovanja, ili zbog svog neznanja.

Optimizacija sajta ili plaćeni oglasi

Optimizacija sajta – ne lipši magarče do zelene trave ili osnova svakog dobrog sajta

Optimizacija sajta i plaćene Internet reklame predstavljaju kamene temeljce onoga što nazivamo marketingom na Internet pretraživačima (SEM- Search Engine Marketing). Iz navedenog možemo već naslutiti da su obe ove stavke ako ne podjednako, onda bar približno važne ukoliko želimo da naš nastup na internetu bude postavljen na dobrim temeljima, a samim tim uspešan i profitabilan.

Dobra optimizacija sajta podrazumeva prvi korak u sprovođenju dobro osmišljene strategije. Vaš website bi trebalo da ispunjava sve norme koje pre svih zahteva Google. Sajt treba da bude na prvom mestu lak za korišćenje krajnjim korisnicima. Zatim da bude lak pretraživačima za definisanje sadržaja i benefita koje donosi Internet zajednici, svakako ne treba zaboraviti i samu estetiku sajta i sve tehničke mogućnosti koje poseduje.

Ovo su početni koraci u optimizaciji sajta ili optimizacija na samom sajtu (on-page SEO). Kada je ovaj segment marketinga postavljen kako treba, tada možemo da razmišljamo i o plaćenim reklamama.

Dozvolite da Vam nadalje pojasnimo međusobni odnos ova dva segmenta.

Kao prvo treba naglasiti činjenicu da organska pretraga donosi neuporedivo više poseta od plaćenih reklama. Prema nekim istraživanjima preko 60% saobraćaja na sajtu je organskog porekla. Taj procenat je kod plaćenih reklama skromnih 6%.

Ipak ne treba nikako smetnuti sa uma da je tih 6% korisnika direktno tražilo proizvod ili uslugu koju vi nudite. Samim tim oni su mnogo bliži tome da postanu Vaši kupci. Sa duge strane i dalje figurira daleko brojnija organska publika, od koje će svakako jedan deo takođe postati vaši klijenti.

Veoma važno je naglasiti da optimizacija sajta ( naročito on-page SEO) i te kako utiče i na plaćene reklame. Vaš sajt mora besprekorno da funkcioniše ne bi li Vaša plaćena kampanja dala rezultate. Svaka nefunkcionalnost na Vašem sajtu će oterati potencijalne kupce. Sa druge strane user friendly sajt donosi mnoge benefite. Jedan od najbitnijih je da utiče i na samu cenu koju ćete plaćati po kliku.

I šta mi je na kraju činiti…?!?

Da rezimiramo priču na kraju balade. Ova dva segmenta Vašeg Internet nastupa savršeno funkcionišu zajedno i nikako ne isključuju jedan drugog. Plaćene reklame svakako daju brži rezultat i brži povrat investicije. Sa druge strane SEO je na duže staze veoma isplativ. Ukoliko se pozicionirate dobro to će Vam doneti brojne posete kroz organski saobraćaj na sajtu, a samim tim i povećanje prihoda.

Naravno ovo je opšta slika, a osobenost svakog biznisa zahteva razvijanje i razradjivanje strategije koja najviše odgovara samom poslovanju. Sa kakvom Internet strategijom ćete nasupiti može biti od ključnog značaja za razvoj Vašeg posla. Digitizer je tu da Vam u tome pomogne. Kontaktirajte nas odmah.

Optimizacija sajta ili plaćeni oglasi

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer