Ne moramo da naglašavamo koliko je pojava Chat GPT-3 uzbudila duhove na globalnom nivou. A šta nas…
Google par puta godišnje voli da nas obraduje ažuriranjem svog algoritma i da, iz njihove vizure, ponudi korisnicima koji pretražuju najkvalitetniji mogući sadržaj. Majski Core Update je bilo poslednje takvo ažuriranje, a nakon što je prošlo dovoljno vremena da mogu da se svedu određeni rezultati, pokušali smo da vam ukratko prenesemo zaključke.
Teško je proceniti vreme, a kamoli se pripremiti za posledice Core Update-a. Google ne navodi šta je meta ažuriranja, niti kako će uticati na metriku vašeg veb sajta, jer ova ažuriranja obično imaju vrlo širok opseg dejstva.
Majski Google Core Update
Ako je rangiranje vašeg veb sajta naglo krenulo da varira nakon Google-ovog majskog ažuriranja znajte da niste sami. Nije neuobičajeno nakon Core Update da veb sajtovi imaju promenljivo rangiranje, jer Google postepeno uvodi ažuriranja svog algoritma. Zato je ovim ažuriranjima uvek potrebno nekoliko nedelja da se ustale i zato možemo da uočimo fluktuiranje rezultata neko vreme nakon ažuriranja.
25og maja iz Google-a je zvanično potvrđeno novo ažuriranje algoritma. Ono je uticalo na sve rezultate pretrage u određenoj meri, mada uticaj može biti uočljiviji u određenim oblastima od drugih. Prerano je donositi bilo kakve zaključke, ali postoje znaci koji ukazuju na to da su stranice sa sadržajem generisanim veštačkom inteligencijom posebno pogođene.

Holistički pristup veb sajtu
Kada planirate kako da se oporavite ukoliko ste pogođeni ažuriranjem, možda nije najpametnije usredsrediti se na izolovane i pojedinačne aspekte veb sajta. Zauzmite holistički pristup poboljšanju veb stranice u celini. I naravno nikada nije na odmet podsetiti se zvaničnih Google-ovih uputstava.
Ako postoji nešto čemu nas uči Google-ovo ažuriranje algoritma iz maja 2022, to je da je pravo vreme da podignete svoje standarde kvaliteta. Nije tajna da Google-ove smernice preporučuju praćenje najboljih praksi E-A-T, što potvrđuju rezultati uvođenja ovog ažuriranja.

Kvalitetan sadržaj na prvom mestu
Kvalitetan sadržaj je uvek na prvom mestu. Ali sadržaj koji je pisan prirodno, za publiku, u pokušaju da pruži odgovor na nameru korisnika. Upravo zato je generički sadržaj o određenoj temi koji se moguće i dobro rangirao, čak i ako se nije koncentrisao na nameru korisnika u pretrazi, našao na udaru majskog Core Update-a. Moguće je da Google postaje sve bolji u identifikaciji sadržaja generisanog pomoću AI koji se koristi za manipulisanje rangiranjem, od onog koji se koristi za pružanje neke vrednosti.
Dakle, fokusiranje na kontekstualnu relevantnost u sadržaju, sklanjanje akcenta sa tačnog podudaranje ključnih reči (naročito sa njihove preterane upotrebe) i pružanje stvarne vrednosti su ključ uspeha.
To je zapravo jednostavno. Zapitajte se iskreno: da li sadržaj vaših veb stranica pruža korisnu određenu vrednost i da li odgovora na upite koji su posetioca doveli do njega? Ako je odgovor potvrdan onda ste na pravom putu da odgovorite kvalitetno na namere pretrage, a vaš sadržaj se usko podudara sa namerom korisnika na osnovu njihovog upita.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer