Skip to content

Kada je u pitanju SEO tu su sadržaj, naslovi stranica, tehnički SEO, i naravno beklinkovi. Linkovi i ankor tekst signali učinili su Google boljim pretraživačem od konkurencije kada su prvi put bili predstavljeni. Da li linkovi danas imaju mnogo manje uticaja na rangiranje nego pre?

 

Uticaj beklinkova na rangiranje

Relevantni i pouzdan beklinkovi sa visokokvalitetnih veb sajtova kažu Google-u: „Hej, ovaj sadržaj je toliko koristan za ljude da drugi veb sajtovi žele da upute svoje posetioce na njega“. Oni deluju kao glas poverenja. Što više visokokvalitetnih beklinkova ima vaš veb sajt, veća je verovatnoća da će zaraditi viši rang. Da li je još uvek baš tako?!?

Nakon što je ustanovljen značaj beklinkova za rangiranje na Google-u, vrlo brzo su se pojavile razne metode koje su pokušavale i neretko i uspevale da izigraju sistem. Pojavile su se razne tehnike izgradnje linkova kao što su recipročno povezivanje, spam komentari, spam linkovi na forumima i tako dalje.

 

Borba protiv neželjenih beklinkova

Google je u velikoj meri gubio rat protiv neželjenih beklinkova. Prekretnica je bila 2012. sa uvođenjem algoritma Penguin, kao i sa drugim ažuriranjima Google-ove infrastrukture (Hummingbird) koja su omogućila Google-u da pokuša da uvede kakav takav red u ovaj oblasti.

Faktora vrednovanja linkova uključuju kvalitet veb sajta na kojoj je postavljen beklink i relevantnost tema između dva sajta. Jednostavno rečeno, beklink mora izgledati kao da tematski pripada mestu gde se nalazi. Stoga vlasnici veb sajtova nisu želeli link na bilo kojem starom veb sajtu ili usred nekog nebitnog ili nerelevantnog članka.

 

Mnogo manje uticaja na rangiranje

Dui Nguien iz Google-ovog tima za kvalitet pretrage rekao je u Google office hours da „beklinkovi kao signal imaju mnogo manje značajan uticaj u poređenju sa onim kada je Google pretraga prvi put počela pre mnogo godina.”

Zanimljivo je čuti zvaničnika iz Google-a kako kaže kako danas linkovi imaju manji uticaj, jer se podrazumevalo da će se smanjenje njihovog značaja desiti budućnosti. Ipak možda je ključna stvar koju treba imati na umu da se snaga signala beklinkova upoređuje sa onim kada je Google prvi put počeo sa njima. Svakako da je u odnosu na to vreme njihov značaj manji, ali je i dalje izuzetno prisutan.

Postavljeno pitanje koje je dovelo do ovog odgovora bilo je „zašto Google nastavlja da koristi beklinkove kao faktor rangiranja ako kampanje za izgradnju linkova nisu dozvoljene? Zašto Google ne može da pronađe druge faktore rangiranja kojima se ne može lako manipulisati , kao što može povratnim linkovima?”

Nguien odgovor je bio:

„Ovde treba raspakovati nekoliko stvari. Prvo, beklinkovi kao signal imaju mnogo manje značajan uticaj u odnosu na vreme kada je Google pretraga prvi put počela pre mnogo godina.

Imamo snažne signale za rangiranje, stotine njih, kako bismo bili sigurni da smo u mogućnosti da rangiramo najrelevantnije i najkorisnije rezultate za sve upite.”

 

Usledio je nastavak:

Drugo, kampanje za izgradnju beklinkovi su u suštini neželjene prema našoj politici.

Imamo mnogo algoritama sposobnih da u velikoj meri otkriju neprirodne linkove i ponište ih.

To znači da spameri ili SEO stručnjaci koji troše novac na linkove zaista nemaju načina da znaju da li je novac koji su potrošili na izgradnju linkova zaista vredan toga ili ne, pošto je zaista verovatno da samo troše novac na stvaranje svih ovih neželjenih linkova i biće poništeni našim sistemima čim ih uočimo.”

Linkovi imaju funkciju koja prevazilazi samo pitanje rangiranje. Google otkriva veb stranice preko njih. Google-ova sopstvena dokumentacija ne samo da navodi linkove kao način na koji Google otkriva veb stranice, već i podstiče da promovišete svoje sajtove.

Broj linkova koji upućuju na sajt i dalje ukazuje na to koliko je sajt kvalitetan i važan. Obrasci povezivanja koji su napravljeni od prirodnih (organskih) linkova pomažu Google-u da razume o čemu se radi na sajtu.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal.com

Ako je Vama potrebno Google oglašavanje, obratite nam se na linkove ispod:

Google Search Oglašavanje >
Google Display Oglašavanje >
Google Video Oglašavanje >

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.