Skip to content

Kada je u pitanju SEO tu su sadržaj, naslovi stranica, tehnički SEO, i naravno beklinkovi. Linkovi i ankor tekst signali učinili su Google boljim pretraživačem od konkurencije kada su prvi put bili predstavljeni. Da li linkovi danas imaju mnogo manje uticaja na rangiranje nego pre?

 

Uticaj beklinkova na rangiranje

Relevantni i pouzdan beklinkovi sa visokokvalitetnih veb sajtova kažu Google-u: „Hej, ovaj sadržaj je toliko koristan za ljude da drugi veb sajtovi žele da upute svoje posetioce na njega“. Oni deluju kao glas poverenja. Što više visokokvalitetnih beklinkova ima vaš veb sajt, veća je verovatnoća da će zaraditi viši rang. Da li je još uvek baš tako?!?

Nakon što je ustanovljen značaj beklinkova za rangiranje na Google-u, vrlo brzo su se pojavile razne metode koje su pokušavale i neretko i uspevale da izigraju sistem. Pojavile su se razne tehnike izgradnje linkova kao što su recipročno povezivanje, spam komentari, spam linkovi na forumima i tako dalje.

 

Borba protiv neželjenih beklinkova

Google je u velikoj meri gubio rat protiv neželjenih beklinkova. Prekretnica je bila 2012. sa uvođenjem algoritma Penguin, kao i sa drugim ažuriranjima Google-ove infrastrukture (Hummingbird) koja su omogućila Google-u da pokuša da uvede kakav takav red u ovaj oblasti.

Faktora vrednovanja linkova uključuju kvalitet veb sajta na kojoj je postavljen beklink i relevantnost tema između dva sajta. Jednostavno rečeno, beklink mora izgledati kao da tematski pripada mestu gde se nalazi. Stoga vlasnici veb sajtova nisu želeli link na bilo kojem starom veb sajtu ili usred nekog nebitnog ili nerelevantnog članka.

 

Mnogo manje uticaja na rangiranje

Dui Nguien iz Google-ovog tima za kvalitet pretrage rekao je u Google office hours da „beklinkovi kao signal imaju mnogo manje značajan uticaj u poređenju sa onim kada je Google pretraga prvi put počela pre mnogo godina.”

Zanimljivo je čuti zvaničnika iz Google-a kako kaže kako danas linkovi imaju manji uticaj, jer se podrazumevalo da će se smanjenje njihovog značaja desiti budućnosti. Ipak možda je ključna stvar koju treba imati na umu da se snaga signala beklinkova upoređuje sa onim kada je Google prvi put počeo sa njima. Svakako da je u odnosu na to vreme njihov značaj manji, ali je i dalje izuzetno prisutan.

Postavljeno pitanje koje je dovelo do ovog odgovora bilo je „zašto Google nastavlja da koristi beklinkove kao faktor rangiranja ako kampanje za izgradnju linkova nisu dozvoljene? Zašto Google ne može da pronađe druge faktore rangiranja kojima se ne može lako manipulisati , kao što može povratnim linkovima?”

Nguien odgovor je bio:

„Ovde treba raspakovati nekoliko stvari. Prvo, beklinkovi kao signal imaju mnogo manje značajan uticaj u odnosu na vreme kada je Google pretraga prvi put počela pre mnogo godina.

Imamo snažne signale za rangiranje, stotine njih, kako bismo bili sigurni da smo u mogućnosti da rangiramo najrelevantnije i najkorisnije rezultate za sve upite.”

 

Usledio je nastavak:

Drugo, kampanje za izgradnju beklinkovi su u suštini neželjene prema našoj politici.

Imamo mnogo algoritama sposobnih da u velikoj meri otkriju neprirodne linkove i ponište ih.

To znači da spameri ili SEO stručnjaci koji troše novac na linkove zaista nemaju načina da znaju da li je novac koji su potrošili na izgradnju linkova zaista vredan toga ili ne, pošto je zaista verovatno da samo troše novac na stvaranje svih ovih neželjenih linkova i biće poništeni našim sistemima čim ih uočimo.”

Linkovi imaju funkciju koja prevazilazi samo pitanje rangiranje. Google otkriva veb stranice preko njih. Google-ova sopstvena dokumentacija ne samo da navodi linkove kao način na koji Google otkriva veb stranice, već i podstiče da promovišete svoje sajtove.

Broj linkova koji upućuju na sajt i dalje ukazuje na to koliko je sajt kvalitetan i važan. Obrasci povezivanja koji su napravljeni od prirodnih (organskih) linkova pomažu Google-u da razume o čemu se radi na sajtu.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal.com

Ako je Vama potrebno Google oglašavanje, obratite nam se na linkove ispod:

Google Search Oglašavanje >
Google Display Oglašavanje >
Google Video Oglašavanje >

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      Ime i Prezime*
      Email*
      Broj mobilnog telefona*
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      Izaberite okvirno vreme sastanka?


        Ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


          Ime i Prezime*
          Email*
          Broj mobilnog telefona*
          Na koji način želite da budete kontaktirani*


          Mobile & Mail.

          Linkovi.