Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Svaka društvena mreža ima nešto svoje po čemu se razlikuje od drugih. Na Instagramu, to su, naravno, fotografije i video sadržaj (Reels). Ali, pored fotografija i videa, bitna je i priča koja ide uz njih. Zbog toga su opisi (captions) na Instagramu veoma važna stavka, posebno ako želite da privučete nove pratioce i da ih zainteresujete da na vašem profilu ostanu malo duže.
Pretpostavljamo da poznajete svoju publiku i da već imate određenu vrstu sadržaja koju kreirate za Instagram. Ako niste sigurni ko čini većinu vaših pratilaca, možete ih upoznati tako što ćete koristiti Instagram analitiku.
Šta je kopirajting na Instagramu?
Kao i kod svakog teksta, bitno je da privučete pažnju vaših čitalaca (u ovom slučaju pratilaca na Instagramu). Neki ljudi biraju da pišu kratke opise na Instagramu, dok drugi vole da iskoriste svih 2200 karaktera za opis. Koji god način da izaberete, veoma je važno da se obraćate ljudima koji vas prate i da pokušate da ih zainteresujete za ono što imate da kažete.
Trebalo bi da privučete pažnju vaših pratilaca već u prvih nekoliko redova opisa, a onda da tu pažnju i zadržite zanimljivim, duhovitim ili poučnim tekstom.

Dobar CTA je neophodan
Na kraju svakog opisa potreban vam je dobar CTA (call to action). Najjednostavniji CTA na Instagramu može biti poziv pratiocima da lajkuju vaš post, ostave komentar ili podele vaš post sa prijateljima. Druga dobra stvar koju možete da uradite je da postavite pitanje ljudima koji vas prate i pružite im priliku da vam odgovore u komentarima. Pored dobrih fotografija, koje su tu da privuku pažnju na početku, dajte im nešto vredno u vidu teksta ispod te fotografije, zbog čega će se rado vraćati na vaš profil i jedva čekati novi post.
Ispričajte dobru priču. To može biti nešto što vam se dogodilo, nešto što vas je nasmejalo ili rastužilo. Ljudi vole da čitaju priče o svakodnevnim situacijama sa kojima mogu da se poistovete. Dobar caption (opis) takođe može da bude onaj koji će ih naučiti nešto novo, zanimljivo, onaj koji će želeti da podele sa nekim i o kome će pričati. Kao što smo već rekli, pisanje teksta na Instagramu ne razlikuje se mnogo od standardnog pisanja teksta u marketingu.

Da rezimiramo
Da bi bio dobar, opis na Instagramu mora sadržati uvodni deo koji će privući pažnju čitaoca. On mora da pruži nešto što će vaše čitaoce zainteresovati i biti im od koristi od isto vreme. To može biti recept za jednostavan kolač, a može biti i tutorijal koji će pokazati ljudima koji vas prate kako da brzo zamene gumu na automobilu. Da biste pravili i delili sadržaj koji je relevantan za vašu publiku morate je prvo upoznati.
Sigurni smo da nećete pisati o novostima u svetu digitalnog marketinga ako vas prate ljudi koji vole isključivo putovanja i fotografije lepih predela. Na kraju, dobar opis (caption) na Instagramu mora sadržati CTA ili nešto što će vašu publiku naterati da ostavi komentar, podeli vaš post ili ga sačuva.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer