skip to Main Content

Ne treba trošti reči o tome da je dobro izrađen veb sajt danas neophodnost za svaki biznis. Dizajn sajta, njegova funkcionalnost i prilagođenost korisnicima su od velike važnosti. Iako je svaka stranica sajta važna, postoje neke stranice za koje se ipak može reći da su najvažnije stranice na sajtu. Prilikom odluke o tome kako optimizovati ove stranice, važno je uzeti u obzir dve stvari: šta ciljana publika želi od ovih stranica i koju radnju želite da vaša ciljana publika preduzme kada se nađe na stranici?

 

Najvažnije stranice na sajtu

Iako će važnost stranica na sajtu varirati od biznisa do biznisa, izdvajamo nekoliko koje su najvažnije.

crni znak uzvika na žutom trouglastom saobraćajnom znaku

Home page

Home page ili početna stranica sajta često je prvi utisak koji potencijalni klijent stiče o vašem poslovanju. Korisnici će ostati na ovoj stranici samo nekoliko sekundi pre nego što odluče da li će dalje istraživati ili otići na zanimljiviji ili konkurentniji sajt. Korisnici će obično dolaziti na vašu početnu stranicu putem pretraživača kada traže određene informacije. Žele da imaju mogućnost jasnog kretanja po sajtu kako bi došli do podataka koje traže.

laptop na radnom stolu na čijiem ekranu piše user interface

Kao vlasnik veb sajta, želite da budete sigurni da će posetioci biti privučeni vašim sajtom. Naslovi bi trebalo da budu veliki i laki za čitanje, a ikonice bi trebalo da budu stimulativne pomoću poziva na akciju (CTA), kao što su “Konataktirajte nas“, “Pročitajte“, “Prijavite se na newsletter” i slično. Vaš cilj ovde je da privučete pažnju posetilaca i sprečite ih da odu.

 

Kontakt stranica

Stranica za kontakt sadrži neke od najrelevantnijih informacija na sajtu. Posetioci žele da saznaju kako mogu doći do vas. I neće želeti da potroše mnogo vremena na ovo. Stavite sve potrebne detalje iznad preklopa (above fold). Želite da vas kontaktiraju što je pre moguće, pa učinite to što je moguće jednostavnijim.

I za ovo koristite adekvatni pozic na akciju. „Pozovite nas odmah“, “Pošaljite upit” i slično. Ovo omogućava korisnicima da znaju da imaju vašu nepodeljenu pažnju i da ste udaljeni na samo jedan klik i čekate da rešite njigov problem.

 

Blog stranica

Vođenje kvalitetnog bloga je odličan način na koji se vaš biznis može istaknuti kao lider u oblasti. Vaš blog je mesto gde možete pokazati svoje znanje i na taj način steći poverenje posetilaca i potencijalnih klijenata. Korisnici žele blog koji je dobro organizovan tako da mogu lako pronaći ono što traže. Blog vam pruža mogućnost da napravite relevantan sadržaj za svoje kupce (klijente). Koristite blog kao marketinšku taktiku za povećanje saobraćaja na sajtu. Iz tog razloga blog može biti od velike važnosti za SEO.

laptop u krilu devojke na čijem ekranu je blog stranica

Ono što želite od svojih korisnika je što veće angažovanje, pa obavezno uključite veze ka društvenim mrežama, mogućnost deljenja sadržaja kada god je to moguće. Posedovanje dobrog bloga veoma je važno, pa se stoga pobrinite da sadržaj bude privlačan.

Jedan od veoma bitnih segmenata sajta je mogućnost pretrage sajta. Ramislite koliko ste puta koristili funkciju pretraživanja na sajtovima i biće vam jasno koliko je ovo ključno. S obzirom na to da je retko šta toliko frustrirajuće od dobijanja nekorisnih rezultata pretrage, uverite se da vaš sajt ne samo da posetiocima pravovremeno daje tačne rezultate, već ih i jasno prikazuje uz olakšanu navigaciju.

Imajte uvek na umu da je posetilac sajta uložio trud da pretraži određenu temu i da je željan kvalitetnog i dobrog odgovora. Ovu priliku treba ugrabiti i privući pažnju ako što će na sajtu lako pronaći adekvatan odgovor na svoj upit. Sve stranice vašeg sajta trebale bi da odigraju svoju ulogu i da donesu benefite vašem poslovanju.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top