skip to Main Content

Mobile-first indeksiranje postaje jedna od najvažnijih stavki u optimizovanju svakog web sajta. Promena koju je Google postepeno uvodio u prethodnih par godina postala je veoma važna za SEO. Stoga vam u novom tekstu predstavljamo neke taktike koje pomažu u tome kako optimizovati sajt za mobile-first.

 

Kako optimizovati sajt za mobile-first 

Spremnost za prelazak na mobile-first indeksiranje i optimizacija za njega dve su različite stvari. Evo sjajnih taktika koje možete primeniti, a koje će osigurati ne samo da budete spremni za mobile-first, već je i vaš web sajt tako optimizovan da maksimizira konverzije.

 

Ubrzajte sajt

Postoji nekoliko taktika na koje odgovaraju na to kako optimizovati sajt za mobile-first. Kada su u pitanju konverzije i celokupno korisničko iskustvo (UX), preporučujemo da počnete sa brzinom web sajta, posebno se fokusirajući na mobilne uređaje. O sve većoj važnosti koju dobija brzina pisali smo ovde.

Jedan od glavnih alata za ubrzavanje sajta na mobilnim uređajima je AMP. AMP projekat je otvorena inicijativa za poboljšanje mobilnog ekosistema. Omogućava vam da učitavate svoje web stranice mnogo brže od običnog HTML-a. Google takođe kešira vaš sadržaj u sopstvenu predmemoriju kako bi još više ubrzao učitavanje. Sve ovo rezultira mnogo bržim, elegantnijim korisničkim iskustvom i zauzvrat bi trebalo dovesti do poboljšane vidljivosti u rezultatima pretrage.

Ako trenutno vaš web sajt funkcioniše dobro na mobilnim uređajima, isporučuje dobar UX i brzo se učitava, prelaskom na AMP dobićete vrlo malo. Uvek bismo preporučili potpunu reviziju vaše mobilne verzije sajta, pre nego što se odlučite za bilo kakve promene.

 

Olakšajte navigaciju

Jedan od najvažnijih elemenata dizajna web sajta je navigacija. Navigacija je upravo ono kako zvuči – kako se neko kreće po vašem sajtu. Ako vašem web sajtu nedostaje efikasna navigacija, on neće biti učinkovit za vaše poslovanje onoliko koliko bi trebalo.

Posetioci sajtova obično žele da znaju tri stvari tokom posete: „Gde sam?“, „Gde sam bio?“ i „Gde još mogu da odem?“ Vidljivim prikazivanjem ovih odgovora u svojoj navigacijskoj strukturi, postoji veće šanse da posetilac ostane na sajtu duže, povećavajući time verovatnoću za ostvarivanje konverzije.

Organizovan i transparentan navigacioni sistem deluje kao mapa puta za usmeravanje posetilaca na razne stranice i informacije na vašem sajtu.

Laka navigacija omogućava posetiocima da detaljnije istraže sajt i nauče o vašim proizvodima ili uslugama, čime im se povećava poverenje u vaš brend. Ako posetilac može lako da se kreće po vašem sajtu, šanse da odmah izađe sa njega su manje.

 

Prilagodite sadržaj

Ono što je jedna od vrlo bitnih stvari koja utiče pre svega na korisničko iskustvo, a samim tim i na opšte performanse sajta, je prilagođenost sadržaja za korišćenje na mobilnim uređajima. 

Prelazak na mobile-first indeksiranje imaće veći uticaj na vaš sajt ako sadržaj nije prilagođen. Većina sajtova ima sadržaj prilagođen prikazivanju na desktop računarima. Ako nešto od tog sadržaja nedostaje na mobilnom, ubuduće se možda nećete rangirati.

Čak i ako imate responzivni web sajt, možda bi trebalo da razmotrite neke dizajnerske promene kako bi optimizovali mobilno iskustvo.

Google je već rekao da sajtovi neće biti kažnjavani zbog „skrivanja“ sadržaja iza padajućeg menija. Razumeju da je prostor na mobilnim uređajima ograničen, tako da ima smisla da se korisnicima ne prikazuje celokupni sadržaj odjednom. Takođe su rekli da će pretraživati sav sadržaj koji se nalazi u padajućim opcijama, zato ih pametno koristite kao deo svog dizajna za mobilne uređaje.

Ne koristite Flash animacije ni slučajno. Za početak, od kraja ove godine Chrome ga neće više uopšte podržavati, a verujemo da će za njim slediti i svi ostali pretraživači. Upotrebite HTML5 ili Java-u da biste dodali one cool interaktivne elemente koji mogu biti veoma privlačni i zabavni. Takođe pop-up elemente koristite sa merom i obazrivo. Nema sumnje da su oni neophodni i veoma korisni u određenim situacijama. Ali, nema ničeg iritantnijeg za korisnika mobilnog uređaja nego kada ga pop-up blokira ih da dođe do željenog sadržaja.

Uprostite plaćanje

Segment koji je naročito važan za one koji imaju e-komerc sajt. Prodaja preko interneta je u velikom porastu. Ovo je naročito došlo do izražaja od proglašenja pandemije i ograničavanju u kretanju.

Prema podacima Think with Google, 85% kupaca započinje kupovinu na jednom uređaju, a završava je na drugom (ili u prodavnici). Ovo bi moglo da se promeni ukoliko se proces plaćanja preko mobilnih uređaja maksimalno pojednostavi. Pojednostavljivanje ovog postupka, posebno na mobilnim uređajima, odličan je način da se proces ubrza i smanje prepreke za konverziju.

Maksimalno smanjite količinu informacija koju zahtevate od kupca. Postoje mnogi drugi načini na koje možete doći do tih podataka. Neka plaćanje na sajtu bude maksimalno jednostavno i bez traženja nepotrebnih informacija. Sa ovim u vezi je i već pomenuta olakšana navigacija, kao i eliminisanje svih onih elemenata koji mogu da ugroze korisničko iskustvo.

S obizirom na pomenuti podatak da veliki broj ljudi na završi kupovinu na istom uređaju, pružanje mogućnosti ljudima da sačuvaju svoj korpu za kasnije (bez potrebe da se prijave) je odličan način da se konverzija na kraju i završi. Ako klijentu bude jasno da će im korpa biti dostupan i kasnije, dobar je način da se vrate i dovrše kupovinu.

Da bi uspešno odgovorili na pitanje kako optimizovati sajt za mobile-first indeksiranje, bizinisi će morati da počnu da razmišljaju na ovaj način. Mobile-first treba da bude prvi u ramišljanju pri izradi web sajta.

 

Spremili smo za vas još mnogo edukativnih tekstova, vaše je samo da posetite našu News & Stories stranu i izaberete temu koja vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top