skip to Main Content

Činjenica je da se danas sve više i više pretraga na internetu vrši putem mobilnih uređaja. Savremeni tempo života diktira da dosta obaveza moramo završavati u pokretu, te stoga mobilni uređaji uzimaju primat i u korišćenju interneta. Google je stoga još 2018. godine ubacio faktor rangiranja nazvan mobile-first indeksiranje. Šta ovaj koncept tačno znači i kako utiče na optimizaciju web sajtova odgovorićemo u nastavku teksta.

 

Šta znači mobile-first indeksiranje?

To znači da će za Google mobilna verzija vašeg sajta postati polazna tačka za ono što Google uključuje u svoj indeks i osnovna vrednost za određivanje rangiranja stranica u pretrazi. Ovo prebacivanje je napravljeno, kao što smo već napomenuli, zato što sve više pretraga dolazi sa mobilnih uređaja. Kako bi se tim korisnicima omogućilo što bolje iskustvo, Google je odlučio da je vreme da prioritet daje rezultatima na mobilnim uređajima. Važno je napomenuti da mobile-first indeksiranje nije zaseban indeks. Google ima samo jedan indeks iz kojeg prikazuje rezultate.

Naziva se mobilefirst (prvo mobilni) zato što nije indeksiranje samo za mobilne uređaje. Ako web sajt nema verziju prilagođenu mobilnim uređajima, desktop verzija sajta će i dalje biti uključena u indeks. Ali, nedostatak iskustva prilagođenog mobilnim uređajima mogao bi se negativno odraziti na rangiranje tog sajta, a oni sajtovi sa boljim mobilnim iskustvom potencijalno bi dobila povećanje rangiranja čak i pri pretrazi sa desktop-a.

 

Kako mobile-first utiče na SEO?

Iako u samom startu pre dve godine nije bilo mesta panici, i kao i svaka promena bilo joj je potrebno vremena da se implementira, danas ovaj faktor dobija sve već značaj. Šta više, moglo bi se reći da postaje jedan od najvažnijih faktora, uz brzinu učitavanja sajta i linkove ka vašem sajtu, koji utiču na to koji ćete biti u rezultatima pretrage na Google-u. 

Ne morate imati web sajt prilagođen mobilnoj pretrazi da biste bili u mobile-first indeksiranju, jer će Google indeksirati i sajtove izrađena prvenstveno za desktop uređaje. Ali, biće izuzetno teško da rangirate vaš web sajt ukoliko nije prilagođen mobilnim uređajima. Stoga sve vi koji još uvek nemate sajt prilagođen za mobilne uređaje i reponzivan na svim veličinama ekrana, dobro razmislite koji sledeći korak vam je prioritet. Naravno, nekada je rešenje imati sajt posebno kreiran za mobilne uređaje, a drugi posebno za desktop pretragu. Ali, složićete se da kod nas to nije tako čest slučaj.

Ukoliko niste sigurni da li je vaš sajt mobile friendly na sledećem linku to možete lako proveriti.

Responsive web sajt je odgovor

Ako je vaš web sajt već responsive u verziji za desktop i mobilne uređaje, možda nećete morati da radite ništa na njemu. Međutim, čak i ukoliko je vaš sajt apsolutno responzivan, želećete da osigurate da brzina i vreme učitavanja mobilnih stranica budu prioritetni i da su slike i drugi (potencijalno) dinamični elementi pravilno optimizovani za mobilno isksutvo. Teško je čitati sa ekrana. A čitanje sa ekrana mobilnog uređaja je još teže od čitanja sa ekrana računara. Da biste privukli mobilnu publiku, moraćete da imate copy prilagođen mobilnim uređajima. To znači jasne rečenice i kompaktne odlomke. Morate biti sigurni da je font na verziji sajta za mobilne uređaje dovoljno jasan i da koristite dovoljno praznog prostora radi preglednosti.

Mobile-first indeksiranje znači da će se mobilna verzija smatrati primarnom verzijom kada je u pitanju način određivanja rangiranja. Međutim, mogu postojati okolnosti kada bi verzija za računar mogla biti uzeta u obzir. Potencijalno ćete i dalje videti različite rezultate rangiranja između rezultata pretrage za mobilne uređaje i rezultata pretraživanja za desktop, tako da je potrebno da pratite oba ova izveštaja.

Ako vaša sajt ima responsive dizajn, vaš sadržaj će biti sličan i na desktop-u i na mobilnoj verziji. Ako je to slučaj, mobile-fist indeksiranje će imati male posledice na vaše rangiranje.

 

Kažu da je informacija najveće bogatstvo 21. veka. Na stranicama našeg bloga pronađite pregršt dragocenih informacija iz sveta digitalnog marketinga i web dizajna.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top