Skip to content

Činjenica je da video sadržaj preuzima primat kada je u pitanju content koji postaje dominantan na internetu. Kada je pitanju marketing korišćenje videa je postalo norma u reklamiranju. Sa porastom popularnosti video materijala rasla je i popularnost platformi koje omogućuju deljenje ove vrste sadžaja. Na prvom mestu mislimo na YouTube. Platformu na koju se svakog minuta upload-uje novih 500 sati sadržaja. Ova činjenica postavlja veoma bitno pitanje kako YouTube algoritam radi i kako YouTube pretraga funkcioniše?

 

Kako funkcioniše YouTube pretraga?

Iz Google su se potrudili da daju odgovor na ovo pitanje i pokrenuli su na YouTube platformi, možemo slodobno reći, zaseban sajt koji pruža potrebne informacije koje korisnicima treba da objasne po kom kriterijumu YouTube rangira videe i kako YouTube pretraga funkcioniše. Predstavićemo siže onoga što sadrže uputstva koja su ovde postavljena.

Skrinšot sa sajta how YouTube works

YouTube-ov sistem rangiranja u pretrazi sortira preko 500 sati sadržaja otpremljenog svakog minuta da bi pronašao najrelevantnije rezultate za upit.

Koji kriterijumi su bitni?

YouTube pretraga prilikom rangiranja rezultata pretrage daje najveću prednost ovim trima kriterijumima:

  • Relevantnost (Relevance)
  • Angažovanje (Engagement)
  • Kvalitet (Quality)

 

Relevantnost

YouTube algoritam rangiranja uzima u obzir mnoge faktore prilikom određivanja relevantnosti sadržaja. Ne ulazeći previše u detalje, YouTube ukazuje na važnost faktora kao što su naslov, tag-ovi (oznake), opis i sam video sadržaj.

 

Angažovanje

Najvažnij signal koji se koristi kada se meri nagažovanje za određeni video je vreme gledanja određenog video zapisa za određeni upit. YouTube napominje da su signali angažovanja takođe dragocen način za utvrđivanje relevantnosti.

 

Kvalitet

Da bi utvrdio kvalitet, YouTube koristi signale koji bi marketinškim stručnjacima za pretragu trebalo da budu vrlo poznati.

 

„Konačno, zbog kvaliteta, naši sistemi su dizajnirani da identifikuju signale koji mogu pomoći u određivanju koji kanali pokazuju stručnost, autoritativnost i pouzdanost o datoj temi.“

 

Pored gore navedena tri glavna faktora, YouTube takođe pokušava da utvrdi relevantnost za svakog korisnika, uzimajući u obzir istoriju pretrage i preglede korisnika. Zato nisu retki slučajevi da se rezultati pretraživanja razlikuju od jednog korisnika do drugog za isti upit. YouTube istorija pretrage i gledanja može se obrisati u bilo kom trenutku, u kom slučaju YouTube rezultati pretrage neće uzeti u obzir ove signale.

YouTube napominje da daje prednost sadržaju iz autoritativnih izvora kada je to prikladno. To može uključivati kategorije sadržaja kao što su vesti, politika i medicinske ili naučne informacije. U tim oblastima je kredibilitet ključan.

U drugim oblastima, poput muzike ili zabave, YouTube će verovatnije gledati na signale poput relevantnosti, svežine sadržaja ili popularnosti.

animirani lik biznismena koji stoji pored table za ocenjivanje sa zvezdicama

Još jedna prilika za kreatore sadržaja da budu otkriveni na YouTube-u su preporuke (Recommendations). YouTube deli preporuke korisnicima na početnoj stranici i u odeljku „Sledeće“ kao predlog šta dalje gledati.

 

Prilikom određivanja koje video zapise će preporučiti za gledanje YouTube uzima takođe brojne faktore:

  • Istorija gledanja i pretrage
  • Kanali na koji ste pretplaćeni (Subscribed )
  • Lokacija
  • Doba dana
  • Koliko je ljudi pogledalo video do kraja
  • Direktne povratne informacije od korisnika putem slučajnih anketa

 

Korisnici takođe mogu podešavati svoje preporuke klikom na dugme „Ne zanima me“ pored videa, što će YouTube-u poslati signal da ubuduće korisnikju ne preporučuje slične video zapise.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top