Skip to content

Činjenica je da video sadržaj preuzima primat kada je u pitanju content koji postaje dominantan na internetu. Kada je pitanju marketing korišćenje videa je postalo norma u reklamiranju. Sa porastom popularnosti video materijala rasla je i popularnost platformi koje omogućuju deljenje ove vrste sadžaja. Na prvom mestu mislimo na YouTube. Platformu na koju se svakog minuta upload-uje novih 500 sati sadržaja. Ova činjenica postavlja veoma bitno pitanje kako YouTube algoritam radi i kako YouTube pretraga funkcioniše?

 

Kako funkcioniše YouTube pretraga?

Iz Google su se potrudili da daju odgovor na ovo pitanje i pokrenuli su na YouTube platformi, možemo slodobno reći, zaseban sajt koji pruža potrebne informacije koje korisnicima treba da objasne po kom kriterijumu YouTube rangira videe i kako YouTube pretraga funkcioniše. Predstavićemo siže onoga što sadrže uputstva koja su ovde postavljena.

Skrinšot sa sajta how YouTube works

YouTube-ov sistem rangiranja u pretrazi sortira preko 500 sati sadržaja otpremljenog svakog minuta da bi pronašao najrelevantnije rezultate za upit.

Koji kriterijumi su bitni?

YouTube pretraga prilikom rangiranja rezultata pretrage daje najveću prednost ovim trima kriterijumima:

  • Relevantnost (Relevance)
  • Angažovanje (Engagement)
  • Kvalitet (Quality)

 

Relevantnost

YouTube algoritam rangiranja uzima u obzir mnoge faktore prilikom određivanja relevantnosti sadržaja. Ne ulazeći previše u detalje, YouTube ukazuje na važnost faktora kao što su naslov, tag-ovi (oznake), opis i sam video sadržaj.

 

Angažovanje

Najvažnij signal koji se koristi kada se meri nagažovanje za određeni video je vreme gledanja određenog video zapisa za određeni upit. YouTube napominje da su signali angažovanja takođe dragocen način za utvrđivanje relevantnosti.

 

Kvalitet

Da bi utvrdio kvalitet, YouTube koristi signale koji bi marketinškim stručnjacima za pretragu trebalo da budu vrlo poznati.

 

„Konačno, zbog kvaliteta, naši sistemi su dizajnirani da identifikuju signale koji mogu pomoći u određivanju koji kanali pokazuju stručnost, autoritativnost i pouzdanost o datoj temi.“

 

Pored gore navedena tri glavna faktora, YouTube takođe pokušava da utvrdi relevantnost za svakog korisnika, uzimajući u obzir istoriju pretrage i preglede korisnika. Zato nisu retki slučajevi da se rezultati pretraživanja razlikuju od jednog korisnika do drugog za isti upit. YouTube istorija pretrage i gledanja može se obrisati u bilo kom trenutku, u kom slučaju YouTube rezultati pretrage neće uzeti u obzir ove signale.

YouTube napominje da daje prednost sadržaju iz autoritativnih izvora kada je to prikladno. To može uključivati kategorije sadržaja kao što su vesti, politika i medicinske ili naučne informacije. U tim oblastima je kredibilitet ključan.

U drugim oblastima, poput muzike ili zabave, YouTube će verovatnije gledati na signale poput relevantnosti, svežine sadržaja ili popularnosti.

animirani lik biznismena koji stoji pored table za ocenjivanje sa zvezdicama

Još jedna prilika za kreatore sadržaja da budu otkriveni na YouTube-u su preporuke (Recommendations). YouTube deli preporuke korisnicima na početnoj stranici i u odeljku „Sledeće“ kao predlog šta dalje gledati.

 

Prilikom određivanja koje video zapise će preporučiti za gledanje YouTube uzima takođe brojne faktore:

  • Istorija gledanja i pretrage
  • Kanali na koji ste pretplaćeni (Subscribed )
  • Lokacija
  • Doba dana
  • Koliko je ljudi pogledalo video do kraja
  • Direktne povratne informacije od korisnika putem slučajnih anketa

 

Korisnici takođe mogu podešavati svoje preporuke klikom na dugme „Ne zanima me“ pored videa, što će YouTube-u poslati signal da ubuduće korisnikju ne preporučuje slične video zapise.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.