Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Krajem septembra Meta je objavila novo uputstvo kako kreatori mogu da povećaju doseg (Reach) na Facebook-u. U pitanju je serija objava iz tri dela koja će vam pomoći da razumete osnove prikazivanja sadržaja na Facebook-u.
Iako su ovo saveti za kreatore, oni su univerzalni. Saznaćete kako News Feed algoritam sada funkcioniše i ako želite da povećate doseg do publike na Facebook-u, ovi saveti će svakako pomoći.
Distribucija sadržaja na Facebook-u
Meta uputstvo će pokriti distribuciju, najbolje primere sadržaja i sistem integriteta Facebook-a.
U prvom delu je objašnjena distribucija – šta je to i kako se sadržaj vidi.
Najjednostavnije objašnjeno, distribucija je Facebook-ov proces povezivanja korisnika sa sadržajem koji oni smatraju zabavnim i informativnim.

Kako to radi Facebook?
Na osnovu odgovora na 4 pitanja, Facebook dobija sve neophodne informacije:
- Kome bi se svideo sadržaj? Ovde se gledaju mnoštvo signala kao što su: ko i kada je postavio sadržaj, koja je tema (sa kojim interesima je povezana).
- Koji sadržaj je objavljen? Koje objave su dostupne od prijatelja, drugih kreatora i stranica koje Facebook takođe može da prikaže?
- Kolika je šansa da će ljudi reagovati na objavu? Facebook pokušava da predvidi kolika je verovatnoća da če određena osoba reagovati na vašu objavu.
- Koliko će publika biti zainteresovana za objavu? Na osnovu svih podataka koje Facebook prikupi na objavi, koji delovi sadržaja bi trebalo da imaju prioritet?
U suštini, engagement je ključan. Facebook prikazuje korisnicima više sadržaja na koji će kliknuti, komentarisati, deliti, lajkovati i slično.
Vaše objave dolaze do korisnika na dva načina:
- Povezana distribucija: Vaše objave vide oni koji vas prate na Facebook-u. Ovo je vaša osnovna publika na platformi.
- Nepovezana distribucija: Vaše postove vide oni koji vas ne prate, ali su možda zainteresovani za vaš sadržaj. Ova vrsta distribucije može doći preko drugih korisnika koji dele i ponovo dele vaše objave ili iz Facebook preporuka u odeljcima „Predloženo za vas“.
Prvobitno je Facebook kreiran kao platforma za povezivanje sa prijateljima i porodicom (povezana distribucija). Sada, vaše objave mogu da dostignu do mnogo većeg broja ljudi preko nepovezane distribucije i to na tri specifična načina:
- Kreirajte originalan sadržaj, sadržaj koji ste sami snimili ili kreirali
- Sadržaj optimizovan za deljenje, sadržaj koji korisnici žele da dele, sadržaj koji izaziva dijalog i diskusiju
- Budite preporučeni: Sadržaj mora biti u skladu sa Facebook pravilima integriteta i smernicama
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer