skip to Main Content

Kvalitetno dizajniran i izrađen veb sajt je jedna od najboljih reklama za biznis, a danas svakako i neophodnost. Sajt koji je tehnički dobro urađen svakako ima veće šanse da bude bolje vrednovan od pretraživača, na prvom mestu Google-a. To podrazumeva da treba da prati Google-ove smernice za rangiranje. Takođe, iz Google često odgovaraju na određene nedoumice kada su u pitanju sajtovi. Nedavno John Mueller iz Google-a je dao svoje mišljenje na pitanje kada treba koristiti poddomen

 

Kada treba koristiti poddomen?

Mueller je na Mastodon-u, društvenoj mreži u usponu, odgovarao na ovo pitanje. On kaže da bi išao sa poddomenom umesto domena kada misli da sadržaj na poddomenu može samostalno da živi van glavne veb adrese. 

Rekao je: „…moj način razmišljanja u vezi sa poddomenima je da to zavisi od toga šta pokušavate da uradite. Da li je to sadržaj koji treba da bude čvrsto povezan sa glavnim sajtom? Onda ga stavite na glavni sajt. Ukoliko želite da sadržaj stoji samostalno, onda je poddomen dobar izbor.”

Ipak uvek postoji i tehnički aspekt cele priče na koji je neophodno misliti prilikom upotrebe poddomena. „Postoji i tehnički sporedni efekat poddomena koji ponekad čini stvari malo komplikovanijima: verifikacija u Search Console-i, praćenje u analitici, DNS, hosting, bezbednost, CSP-ovi, itd.“

Kasnije u toj temi, John je dodao: „Da bude jasno, mislim da će to uticati na rangiranje novog sadržaja, ali na kraju zavisi od toga šta želite da postignete sa njim. Ponekad želite nešto odvojeno, ponekad želite da vidite nešto kao deo glavnog sajta. To su različite situacije i rezultati će se razlikovati.”

Mogli bismo reći da je odgovor na pitanje kada treba koristiti poddomen onda kada se sadržaj koji želite da publikujete donekle razlikuje od teme glavnog sajta. Ono što u Google-u nazivaju site diversity system generalno tretira poddomene kao deo osnovnog domena. Međutim, ponekad se poddomeni tretiraju kao odvojene lokacije za potrebe raznovrsnosti kada se smatraju relevantnim za to.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Seroundtable

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer