Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
U prethodnim tekstovima obrađivali smo temu inbound marketinga, a danas se fokusiramo na razliku između inbound i content marketinga.
Razlika između inbound i content marketinga
Content marketing ili marketing sadržaja podrazumeva kreiranje sadržaja koji će krajnjem korisniku ili kupcu pružiti relevantne informacije, zasnovane na njegovim potrebama. To je marketinška tehnika koja nastoji da privuče potencijalne klijente, ne samo proizvodima ili uslugama, već i sadržajem. Tipovi sadržaja mogu biti postovi na blogu, e-mail marketing, e-knjige, postovi na društvenim mrežama itd.
Kao što smo već rekli, ovakav sadržaj treba da informiše, obrazuje ili zabavi potencijalne kupce. Ljudi danas konzumiraju sadržaj duplo više nego prethodnih godina. To znači da sadržaj koji kreirate treba da bude jedinstven i da time privuče pažnju vašeg potencijalnog klijenta.

Inbound marketing je tehnika optimizacije, gde se u sadržaj ubacuju elementi koji povećavaju konverziju, odnosno privlače i dovode potencijalne kupce do krajnjeg proizvoda ili usluge.
Po čemu se razlikuju content marketing i inbound marketing?
Obe ove strategije (i inbound i content marketing) daju prioritet pristupu koji je usredsređen na kupca. Ipak, postoji nekoliko stvari u kojima se razlikuju.
Content marketing pokušava da pridobije potencijalnog kupca sadržajem koji nudi kroz blog postove, email newsletter, postove na društvenim mrežama, dok inbound marketing u kreirani sadržaj dodaje elemente koji pomažu povećanju konverzija, kao što su SEO ili obavezan CTA (poziv na akciju).
Ljudi su umorni od nametljivih oglasa, pa zato većina korisnika interneta u današnje vreme pokušava da blokira onlajn oglase ili banere. Zbog toga je inbound marketing dobra opcija. On je tu da se poveže sa publikom kroz razumevanje njihovih problema ii pružanje rešenja. Sa inbound (ulaznim) marketingom, možete još više da suzite svoju strategiju, tako što ćete kreirati profil osobe koja je vaš idealni potencijalni kupac (buyer persona) i kreirati sadržaj namenjen za tu osobu (odnosno osobe). Naravno, ne može se sve personalizovati. Tu na scenu stupa content marketing, koji se generalno fokusira na širu publiku.

Koji su ciljevi inbound i content marketinga?
Inbound marketing uključuje SEO (odnosno optimizaciju sadržaja za sajtove, pa i društvene mreže), digitalno oglašavanje, postove na društvenim mrežama, e-mail marketing, pa je zato za ovu strategiju potreban sajt koji je na prvom mestu optimizovan za mobilne uređaje, blog, kao i profili na društvenim mrežama.
Krajnji ciljevi inbound marketinga su jasni: povećanje saobraćaja, privlačenje potencijalnih klijenata i prodaja proizvoda ili usluga. Kod inbound marketinga postoje dve vrste konverzija, a to su makro i mikro konverzije. Makro konverzije mogu biti kupovina proizvoda ili usluge, kreiranje naloga na vašem sajtu, prijavljivanje na e-mail newsletter, dok u mikro konverzije spadaju poseta vašem sajtu, pretraživanje i upoznavanje sa sadržajem.
Sa druge strane, krajnji cilj content marketinga može se zasnivati na: angažovanoj publici što bi se na društvenim mrežama merilo brojem komentara, lajkova, deljenja, kao i brojem klikova na sajtu. Ciljevi su i povećanje saobraćaja na sajtu, rast zajednice i saradnje sa ljudima, pozitivne ocene i kritike i naravno – prodaja.
Inbound i content marketing se razlikuju na mnogo načina. Ipak, oni imaju mnogo zajedničkih “osobina” u smislu orijentisanosti na kupca. Obe ove strategije podrazumevaju sadržaj koji je jedinstven i kreiran tako da pruži relevantne informacije i koji vredi kupcima.
Može se reći da se kombinacijom ove dve marketinške strategije dobijaju najbolji rezultati. Bez obzira da li birate inbound ili content marketing strategiju ili možda kombinaciju ove dve strategije, ono što je važnoj je da vaši potencijalni, ali i postojeći klijenti budu zadovoljni.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer