Skip to content

U prethodnim tekstovima obrađivali smo temu inbound marketinga, a danas se fokusiramo na razliku između inbound i content marketinga. 

 

Razlika između inbound i content marketinga

Content marketing ili marketing sadržaja podrazumeva kreiranje sadržaja koji će krajnjem korisniku ili kupcu pružiti relevantne informacije, zasnovane na njegovim potrebama. To je marketinška tehnika koja nastoji da privuče potencijalne klijente, ne samo proizvodima ili uslugama, već i sadržajem. Tipovi sadržaja mogu biti postovi na blogu, e-mail marketing, e-knjige, postovi na društvenim mrežama itd.

Kao što smo već rekli, ovakav sadržaj treba da informiše, obrazuje ili zabavi potencijalne kupce. Ljudi danas konzumiraju sadržaj duplo više nego prethodnih godina. To znači da sadržaj koji kreirate treba da bude jedinstven i da time privuče pažnju vašeg potencijalnog klijenta. 

Inbound marketing je tehnika optimizacije, gde se u sadržaj ubacuju elementi koji povećavaju konverziju, odnosno privlače i dovode potencijalne kupce do krajnjeg proizvoda ili usluge.

 

Po čemu se razlikuju content marketing i inbound marketing?

Obe ove strategije (i inbound i content marketing) daju prioritet pristupu koji je usredsređen na kupca. Ipak, postoji nekoliko stvari u kojima se razlikuju. 

Content marketing pokušava da pridobije potencijalnog kupca sadržajem koji nudi kroz blog postove, email newsletter, postove na društvenim mrežama, dok inbound marketing u kreirani sadržaj dodaje elemente koji pomažu povećanju konverzija, kao što su SEO ili obavezan CTA (poziv na akciju). 

Ljudi su umorni od nametljivih oglasa, pa zato većina korisnika interneta u današnje vreme pokušava da blokira onlajn oglase ili banere. Zbog toga je inbound marketing dobra opcija. On je tu da se poveže sa publikom kroz razumevanje njihovih problema ii pružanje rešenja. Sa inbound (ulaznim) marketingom, možete još više da suzite svoju strategiju, tako što ćete kreirati profil osobe koja je vaš idealni potencijalni kupac (buyer persona) i kreirati sadržaj namenjen za tu osobu (odnosno osobe). Naravno, ne može se sve personalizovati. Tu na scenu stupa content marketing, koji se generalno fokusira na širu publiku.

inbound-or-content-marketing-buyer-persona

Koji su ciljevi inbound i content marketinga?

Inbound marketing uključuje SEO (odnosno optimizaciju sadržaja za sajtove, pa i društvene mreže), digitalno oglašavanje, postove na društvenim mrežama, e-mail marketing, pa je zato za ovu strategiju potreban sajt koji je na prvom mestu optimizovan za mobilne uređaje, blog, kao i profili na društvenim mrežama.

Krajnji ciljevi inbound marketinga su jasni: povećanje saobraćaja, privlačenje potencijalnih klijenata i prodaja proizvoda ili usluga. Kod inbound marketinga postoje dve vrste konverzija, a to su makro i mikro konverzije. Makro konverzije mogu biti kupovina proizvoda ili usluge, kreiranje naloga na vašem sajtu, prijavljivanje na e-mail newsletter, dok u mikro konverzije spadaju poseta vašem sajtu, pretraživanje i upoznavanje sa sadržajem.

Sa druge strane, krajnji cilj content marketinga može se zasnivati na: angažovanoj publici što bi se na društvenim mrežama merilo brojem komentara, lajkova, deljenja, kao i brojem klikova na sajtu. Ciljevi su i povećanje saobraćaja na sajtu, rast zajednice i saradnje sa ljudima, pozitivne ocene i kritike i naravno – prodaja.

Inbound i content marketing se razlikuju na mnogo načina. Ipak, oni imaju mnogo zajedničkih “osobina” u smislu orijentisanosti na kupca. Obe ove strategije podrazumevaju sadržaj koji je jedinstven i kreiran tako da pruži relevantne informacije i koji vredi kupcima. 

Može se reći da se kombinacijom ove dve marketinške strategije dobijaju najbolji rezultati. Bez obzira da li birate inbound ili content marketing strategiju ili možda kombinaciju ove dve strategije, ono što je važnoj je da vaši potencijalni, ali i postojeći klijenti budu zadovoljni.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.