Google Search kampanje su jedan od najefikasnijih načina za povećanje vidljivosti vašeg brenda i privlačenje…
Google je završio veliki Core Update iz marta 2024. 19. aprila, nedelju dana pre nego što je to objavio javnosti.
Google-ov Core Update iz marta 2024. zvanično je završen
Zvanično je završen 19. aprila 2024. i trebalo mu je 45 dana da se pokrene nakon što je počeo 5. marta 2024. Google je takođe rekao da je ovo pomoglo da se smanji niskokvalitetni i neoriginalni sadržaj u rezultatima pretrage za 45%, što je više od njihove procene od 40%.
Prvi put objavljen 5. marta, Core Update je završen 19. aprila. Bilo je potrebno 45 dana da se završi. Za razliku od uobičajenih rutinskih ažuriranja, Google je upozorio da je ovo složenije.
Google-ova dokumentacija kaže:
„Pošto je ovo složeno ažuriranje, uvođenje može potrajati i do mesec dana. Verovatno će biti više fluktuacija u rangiranju nego sa redovnim core update-om, pošto se različiti sistemi u potpunosti ažuriraju i pojačavaju jedni druge.”
Potresi su bili opipljivi, a neki veb sajtovi su prijavili gubitke od preko 60% svog saobraćaja organske pretrage, prema podacima posmatrača industrije. Efekti talasanja su takođe doveli do deindeksiranja stotina sajtova koji su navodno kršili Google-ove smernice.
Rešavanje pokušaja manipulacije
U svojim zvaničnim uputstvima, Google je istakao kriterijume koje traži kada cilja spam sadržaj i pokušaje manipulacije:
• Kreiranje „sadržaja male vrednosti“ isključivo da bi se prikupile manipulativne linkove i povećao rang.
• Linkove namenjene veštačkom povećanju rangiranja sajtova, uključujući manipulativne odlazne veze.
• „Prenamena“ domena sa isteklim rokom sa radikalno drugačijim sadržajem zbog prevare za vidljivost u pretrazi .
Ažurirane smernice upozoravaju:
„Svi linkovi koji imaju za cilj da manipulišu rangiranjem u rezultatima Google pretrage mogu se smatrati neželjenim linkovima. Ovo uključuje svako ponašanje koje manipuliše linkovima ka vašoj veb lokaciji ili odlaznim linkovima sa vašeg sajta.”
John Mueller iz Google-a, odgovorio je na pitanje o turbulenciji u rezultatima pretrage savetujući da se ne prave nepromišljene promene dok je Core Update u toku. Međutim, on je sugerisao da bi sajtovi mogli proaktivno da reše probleme kao što su neprirodni plaćeni linkovi.
Mueller je izjavio na Reddit-u:
„Ako ste primetili stvari koje vredi poboljšati na svom sajtu, ja bih nastavio da radim stvari. Ideja nije da se menjaju samo za pretraživače, zar ne? Vaši korisnici će biti srećni ako možete da poboljšate stvari čak i ako pretraživači još uvek nisu ažurirali svoj pogled na vaš sajt.”
Isticanje kvaliteta, a ne linkova
Osnovno ažuriranje je unelo značajne promene u način na koji Google rangira veb lokacije.
Što je najvažnije, Google je smanjio važnost linkova u određivanju rangiranja veb stranice.
Za razliku od opisa linkova kao „važnog faktora u određivanju relevantnosti“, Google-ove ažurirane smernice za spam sadržaj uklonile su oznaku „važno“, jednostavno nazivajući linkove „faktorom“.
Ova promena je u skladu sa izjavama Gary Illyes-a da linkovi nisu među prva tri najuticajnija signala za rangiranje. Umesto toga, Google daje veću težinu kvalitetu, kredibilitetu i sadržajnom sadržaju. Shodno tome, dugotrajne kampanje koje favorizuju akviziciju linkova niskog kvaliteta i optimizaciju ključnih reči su degradirane.
Kada je ažuriranje završeno, ostaje da se revidiraju strategije i veb-sajtovi kako bi osigurali usklađenost sa novom perspektivom Google-a na rangiranje.
Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: Searchenginejournal
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer